Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablonyIII/2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Arabská říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Advertisements

jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Starověká Indie.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
STAROVĚKÁ INDIE.
VY_32_INOVACE_Dj Indie-prezentace
STAROVĚKÁ INDIE.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Historické státy Občanská výchova.
jméno autora Mgr. Lenka Čechová název projektu
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Test D6 - 1 Zpracovala: Mgr
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Hardware opakování Výpočetní technika.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012
VY_32_INOVACE_3D.6.14 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
INDIE.
Starověká Indie.
Starověká Indie.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Jméno autoraZdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Kadlčková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Starověká.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Starověká Indie 6. ročník
PŘEDNÍ VÝCHOD.
Státoprávní teorie Občanská výchova. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr. Lenka Čechová název projektu
Starověká Indie Petr Machala.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Jižní Asie Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.8 Starověká Indie Název sady: Staroorientální státy a starověké.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Klepněte pro vložení textu ASIE. Eurasie Jedna velká pevnina = Eurasie Proč se dělí na Evropu a Asii? Hranice mezi Evropou a Asií: Ural – Kaspické moře.
ANOTACE Materiál je určen k získání znalostí o jižní Asii a následně k procvičení a upevnění získaných poznatků. V úvodní výkladové části se žáci seznámí.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Dominik Plašil, 6. A  V 6. st. př. n. l se objevují 1. významné osobnosti  Gautama Siddhártha – buddhismus  Vardhamána – džinismus  Vytlačování.
VY_32_INOVACE_214_Indie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:6.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Autor: Mgr. Božena Andrašková Název : VY_32_INOVACE_8C55D6_Indie, Čína
VY_32_INOVACE_
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.11_Staroveka_Indie Datum:
VY_32_INOVACE_D6.14   Autor: Mgr. Nováková Jana
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_28DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
INDIE VE STAROVĚKU s. 137.
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
PŘEDNÍ VÝCHOD.
Starověká Indie.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Kultura a vzdělanost ve starověké Indii
INDIE.
Indie Uč. str
Transkript prezentace:

jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace výuky pomocí ICT předmět Dějepis pořadové číslo DUM41

Anotace Prezentace stručně přibližuje přírodní podmínky, život, kulturu a vzdělanost v Indii. AutorMgr. Štěpánka Kočová Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivitykombinovaná Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina let

Indie Nachází se na poloostrově Přední Indie, zemi obklopují hory a moře, je oddělena od okolního světa. Pohoří Himaláj, indické řeky Ganga, Indus a Brahmaputra. Vhodné podmínky pro zemědělství a říční dopravu. Znalost zemědělství se do Indie dostala z Mezopotámie.

Pěstovali obilí, sezam, bavlnu, rýži a luštěniny. Chovali koně, ovce a hovězí dobytek. Kráva se stala pro svou užitečnost posvátnou. Vyspělá města se v Indii objevila už ve 3.tisíciletí př.n.l. Byla budována podle jednotného plánu, měla pravoúhlé ulice, dělila se na dvě části – hrad a podhradí. Kolem r.1500 př.n.l. byl vývoj měst přerušen vpádem árijských kmenů, které si podmanily domorodé obyvatelstvo. Ve 4.století př.n.l. se do Indie dostal makedonský král Alexandr Makedonský, který otevřel obchodní cesty z Indie na západ. Obchodovalo se s indickými látkami a drahokamy. Po odchodu Alexandrových vojsk vznikla v Indii velká říše.

Nejvýznamnější král byl Ašók – moudrý panovník, budoval nemocnice nejen pro lidi, nechal sázet léčivé rostliny, ovocné stromy, byly kopány studně, říši řídil přesnými zákony, podporoval stavební činnost. Svoje výnosy nechal tesat do sloupů zdobených lvy (rozmístěny po celé říši). Indická říše zaniká až v 6.století pod tlakem Hunů.

Kultura a vzdělanost v Indii Náboženství Nejrozšířenějším náboženstvím = hinduismus = uctívá mnoho bohů. Brahma – stvořitel Višna – udržovatel Šiva – ničitel a znovustvořitel Dalším typem náboženství = buddhismus = cílem je odvrátit se od pozemského světa, dosáhnout stavu blaženosti.

Písmo – hláskové, sanskrt – literární jazyk indického písemnictví

Védy – nejstarší literární památky Matematika – provedli výpočet Ludolfova čísla ( 3,1416), uměli pracovat s trojúhelníkem tak, že na něm aplikovali i Pythagorovu větu. Vyspělé lékařství – prováděli náročné plastické operace, transplantace kůže, uměli odoperovat oční zákal, měli vyspělé porodnictví (císařský řez) Výpočet délky slunečního roku, dále přišli s myšlenkou, že Země se otáčí kolem své osy a na zatmění Slunce má vliv poloha Měsíce Váhové systémy – vážení se stalo zcela běžnou záležitostí Šachy – asi v 1.tisíciletí př.n.l. Indové objevili šachy, které se hrají dodnes

Kanalizace – v Mohendžo-dáru byl vybudován první kanalizační systém na světě, v domech měli koupelny i záchody. Špinavá voda a splašky vytékaly z domů do kanálů, které vedly pod ulicemi. Pravidelně od sebe Indové postavili poklopy, které uzavíraly šachty, a tam se čističi protahovali a museli vniknout do kanálů a odstranit ucpaná místa. Kanalizace končila mimo město. Mohendžo-dáro bylo největší město, město bylo vybaveno složitými kanalizačními sítěmi, téměř každý dům měl oddělenou místnost ke koupání. Hedvábná cesta byla sítí stezek, silnic a karavanních cest, spojovala Západ Evropy s Dálným východem. Po cestě putovaly karavany perských, arabských a čínských kupců s exkluzivním zbožím (hedvábí, sklo, víno, drakokamy, vzácní koně).

Zdroje: Dějepis – učebnice pro 6. ročník, SPN Praha Jak se žilo ve starověku, P. Augusta a F. Honzák, Albatros 1986 Ilustrované dějiny světa, Starověk, Fragment, 2007