Historické prameny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO DĚJEPISU Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními dějepisnými pojmy.
Advertisements

STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Pravěk v českých zemích
Metody a cesty k poznávání historie Pamatujte: Tím nejzákladnějším pramenem pro poznávání historie je obyčejné mluvené SLOVO.
Úvod do studia dějepisu
Archeologické kultury na našem území
Keltové Doba laténská.
II. Pravěk 8. Doba bronzová.
ČESKÉ ZEMĚ V PRAVĚKU.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Dějepis 6. ročník Mgr. Lenka Venclová 2009.
VY_32_INOVACE_3D.6.09 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
1 HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ Postup v rámci bakalářského studia oboru Dějin křesťanského umění na KTF UK: INTERDISCIPLINÁRNÍ CVIČENÍ HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ SEMINÁŘ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_581_Pravěk na Javornicku AUTOR: Mgr. Michaela Vašíčková ROČNÍK,
Historické prameny.
6. ročník Pravěk.
HISTORICKÉ PRAMENY A JEJICH UCHOVÁVÁNÍ
Kultura doby bronzové Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
GEOLOGIE, GEOLOGICKÉ VĚDY
Historické pojmy, prameny
Práce s časovou osou 6. třída.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
VY_32_INOVACE_3D.6.06 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Rozdělení pravěku na jednotlivé etapy
Paleolit v Čechách Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Úvod do dějepisu. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
ÚVOD DO DĚJEPISU PhDr. Jana Žáková.
Historické prameny Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Úvod do vyučování dějepisu
1 HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ Postup v rámci bakalářského studia oboru Dějin křesťanského umění na KTF UK: INTERDISCIPLINÁRNÍ CVIČENÍ HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ SEMINÁŘ.
Kultura lidu popelnicových polí
Konec pravěku, Slované Název školy
Vývoj člověka. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: PaedDr. Dana Studničková.
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-L
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Tematická oblast Archeologie Datum vytvoření Ročník 5. ročník osmiletého nebo 1. ročník čtyřletého gymnázia Stručný obsah Student se seznámí.
O ČEM VYPRÁVÍ ARCHEOLOGIE? Archeologie je vědní obor zkoumající prameny hmotné kultury. Slovo vzniklo spojením řeckých slov archaios = starý a logos =
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Doba bronzová  Šablona: III/2  Číslo: 69  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se pro život“
PRAMENY K POZNÁVÁNÍ MINULOSTI Zvídavý člověk si jistě položí otázku, jak mohou dějepisci znát o životě lidí v minulosti tolik informací? Odkud je získali,
Tematická oblast Archeologie Datum vytvoření Ročník 5. ročník osmiletého nebo 1. ročník čtyřletého gymnázia Stručný obsah Student se seznámí.
Chronologie doby bronzové Jako doba bronzová se v ČR archeologicky vymezuje období přibližně mezi roky 2000 až 800 př. n. l. Periodizace a významné.
Dějepis 6.ročníku Úvod do dějepisu.
Pravěk.
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
Geologické vědy zkoumají neživou přírodu = základní podmínky pro život organismů, zdroj nerostných surovin Mineralogie – nauka o nerostech.
Dějepis 6. ročníku Doba Železná.
Zemědělství Jak se změnil svět po době ledové?
ÚVOD DO DĚJEPISU uč. str
Památník Velké Moravy – Staré Město
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Archeologické kultury na našem území
Požadavky na splnění předmětu
Dějepis 6. třídy Datování v dějepise.
I. Úvod do předmětu 1a. Historie a dějepisectví, historické prameny, metody historické práce.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Jak pracovat s učebnicí
Doba bronzová VY_32_INOVACE_D
Neolit Neolit nebo také mladší doba kamenná je pravěké období, ve kterém se namísto dosavadního lovu a sběru stává hlavním zdrojem obživy zemědělství.
Úvod do dějepisu HISTORICKÉ PRAMENY 6.ROČNÍK.
Slované 7. ročník.
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
PRAVĚK U NÁS významná naleziště.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Úvod do učiva dějepisu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_01_PR_VÝVOJ ČLOVĚKA
ÚVOD DO DĚJEPISU.
Transkript prezentace:

Historické prameny

Co se ti vybaví, když se řekne: ARCHEOLOGIE?

Archeologie = vědní obor zkoumající prameny hmotné kultury, zkoumá nálezy, pozůstatky dávné činnosti člověka, archeologové zkoumají především stavby, předměty, hroby…

Jak archeolog pracuje? Jaké jeho činnosti si ve videu viděl? Práce archeologa Práce archeologa - Hrob langobardského bojovníka Jak archeolog pracuje? Jaké jeho činnosti si ve videu viděl? Učebnice str. 9: Archeologické metody jsou postupy zkoumání archeologických nálezů

Historické prameny Prameny hmotné Prameny písemné hmatatelné stopy, které po sobě lidé zanechali např. kostry, zkameněliny, zbytky staveb, úlomky keramiky, nástroje, mince, šaty, šperky, různé předměty denní potřeby i posvátné předměty… psané dokumenty např. listiny, kroniky, dokumenty, spojenecké smlouvy, dopisy…

Prameny hmotné kultury

Období bez písemných pramenů nazýváme prehistorie (pravěk) Písemné prameny Období bez písemných pramenů nazýváme prehistorie (pravěk)

předměty hmotné kultury se uchovávají většinou v muzeích

písemnosti se uchovávají v archivech (nebo knihovnách) depozitáře