Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Významní čeští panovníci
FRANCKÁ ŘÍŠE Z materiálu sestavil a přeložil: Mgr. Vít Zahradníček.
Franská říše Úvodní tématický okruh do středověkých evropských dějin.
Franská říše a Karel Veliký
FRANSKÁ ŘÍŠE.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Opakování Středověk se dělil na tři období – napiš která.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Raný středověk 5. – 11. století
Osídlování a vytváření Evropy v raném středověku
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Franská říše Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o franské říši.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VYSOČINA mapa
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Karel Veliký ( ) III-02.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání
Francká říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Francká říše.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Francká říše Označení materiálu: VY_32_INOVACE_04_francka_rise.ppt
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.2 Franská říše za vlády Karla Velikého Název sady: Raný.
Francká říše Petr Procházka
Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: Ročník: sedmý.
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_10
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.1 Vznik Franské říše
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Francká říše Označení materiálu: VY_32_INOVACE_04_francka_rise.ppt
"první významný stát ve středověku"
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Francká říše.
Franská říše opakování.
Transkript prezentace:

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana CZ.1.07/1.1.10/

Dějepis 7. ročník Věra Branšovská

Franský stát byl největší a nejmocnější stát na bývalé západořímské říše. Vznikl sjednocením germánských Franků, kteří žili na území dnešní Belgie a severní Francie.

Franská říše Zakladatelem byl Chlodvík.

Franská říše Frankové se koncem 5. a počátkem 6. st. zmocnili téměř celé Galie.

Karel Veliký ( ) patřil k nejvýznamnějším franským panovníkům. Karel Veliký sjednotil upevnil a rozšířil říši Na počátku 9. st. se FRANSKÁ ŘÍŠE rozlohou přibližovala říši západořímské.

Franská říše Hlavní náplní Karlova panování byly VÝBOJE.

Karel Veliký ( ) r. 800 se nechal papežem korunovat na římského CÍSAŘE. K. Veliký se stěhoval z místa na místo. Říši rozdělil na hrabství  v čele s hrabaty.

Franská říše Král byl největším vlastníkem půdy v království.

Franská říše franští bojovníci bojovali: s germ.Sasy s Avary Pokusil se bojovat se Slovany  byl odražen a spokojil se s poplatky. Připojil ke své říši severní Itálii pronikl na Pyrenejský poloostrov.

Franská říše - hrabství Říši rozdělil na hrabství  v čele s hrabaty. Hrabata vybíral panovník. Středisky správy byly královské dvorce s palácem, rozmístěné v různých částech země. Kontrolu nad celým územím prováděl KRÁL.

Franská říše Říše neměla hlavní město. Král se svým dvorem cestoval po královských statcích. Nejčastěji pobýval v Cáchách.

Dvůr Karla Velikého se stal významných střediskem kultury. Došlo k rozkvětu: vzdělanosti výtvarného umění stavitelství Snaha po obnově kulturního života je označována jako KAROLÍNSKÁ RENESANCE.

Franská říše Nositeli kultury byly kláštery. Karel se snažil, aby duchovní získali dobré vzdělání. Zakládal školy při klášterech a biskupstvích.

Franská říše Protože Karel vydával svá nařízení písemně, vyžadoval, aby jeho úředníci uměli číst a psát. Bylo vytvořeno nové písmo  KAROLINSKÁ MINISKULE.  vyvinula se latinka

Zdroje: Dějiny středověku a raného novověku 1. díl Zrození středověké Evropy Učebnice pro ZŠ Práce, s.r. o SPL Praha, 1995 www. google. cz