Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nadvláda Makedonie nad Řeckem
Advertisements

Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
VY_32_INOVACE_22_07 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Jan Hus a jeho doba Anotace – Žáci se formou prezentace seznámí.
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-52 Anotace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Autor výukového materiálu:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
ICT VL Asie 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZemědělství Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Opakování Středověk se dělil na tři období – napiš která.
Autor: Mgr. Pavlína Vaculíková Autor: Mgr. Pavlína Vaculíková Základní škola Zlín, Komenského 78, příspěvková organizace Základní škola Zlín, Komenského.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 24- Opakování Jižní EvropaAnotace Prezentace, která se opakováním států Jižní Evropy Autor Mgr. Kamila Bočková JazykČeština.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
VY_32_INOVACE_22_20 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Vikingové – postrach Evropy v 9. stol. Anotace – Žáci se formou.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Byzantská říše Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
Období raného středověku
VY_32_INOVACE_22_17 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Doba Rudolfa II. Anotace – Žáci se formou prezentace seznámí se.
Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová
Opakovací otázky BARBAŘI GERMÁNi ŘÍMANÉ AVAŘI KELTOVÉ HUNOVÉ
Byzanc, arabská říše Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o byzantské a arabské říši.
Registrační číslo projektu:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
ICT VL Evropa 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-51 Anotace
VY_32_INOVACE_23_07 Základní vzdělávání – Jazyk a jazyková komunikace – Anglický jazyk Název materiálu – How many…………? Anotace – Žáci se seznámí se základní.
VY_32_INOVACE_23_01 Základní vzdělávání – Jazyk a jazyková komunikace – Anglický jazyk Název materiálu – Animals Anotace – Žáci za pomoci programu budou.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ICT VL Asie 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace: Prezentace.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Identifikátor materiálu: Přírodní vědy - 1/1 Anotace: Poloha Evropy – žák ukáže hranice Evropy, pojmenuje a nalezne poloostrovy a ostrovy Autor: Mgr. Lubomír.
Identifikátor materiálu: Přírodní vědy - 1/28 Anotace Státy Evropy a jejich hlavní města – žák vyhledá státy jižní Evropy a jejich hlavní města, vyhledá.
Arabové a jejich výboje
BYZANTSKÁ ŘÍŠE Byzantská říše vznikla po rozdělení Římské říše na území Říše …………. Zahrnovala zejména Malou Asii a ……….. poloostrov.
ICT VL Evropa – povrch 5.R.
ICT VL Evropa 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Byzantské umění.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D7 - 3 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.4 Byzantská říše
Byzantská říše Byzantská říše
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_05
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_13
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.04_krizove_vypravy Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
BYZANTSKÁ ŘÍŠE.
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Druhé centrum křesťanství Konstantinopolis (Cařihrad, dnes Istanbul)
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.08_velka_morava Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Byzantská říše.
VY_32_INOVACE_58 BYZANTSKÁ KULTURA. VY_32_INOVACE_58 BYZANTSKÁ KULTURA.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis VY_32_INOVACE_22_03 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Byzantská říše   Anotace – Prezentace žáky seznámí se základními historickými fakty Byzantské říše  Autor - Mgr. Radek Hulva  Jazyk - čeština Očekávaný výstup - žáci budou schopni se orientovat v základních historických meznících spojených s byzantskou říší,budou schopni poznat základní byzantskou kulturu   Speciální vzdělávací potřeby- žádné  Klíčová slova - Byzanc,Justinián, Hagia Sophia, Turci  Druh učebního materiálu - prezentace  Druh interaktivity - výklad  Cílová skupina - 13-14 let  Stupeň a typ vzdělávání - základní vzdělávání - druhý stupeň  Celková velikost - 796 KB

Byzantská říše

Mapa Byzantské říše

Vznikla z bývalé Východořímské říše 395 – 1453 Rozkládala se na území Egypta, Sýrie, Řecka, Malé Asie Pojmenována podle osady Byzantion, na jejím místě později založeno hlavní město říše KONSTANTINOPOL

Byzanc za vlády Justiniána I. ( 527-565) Ovládl pobřeží celého Středozemního moře Vypukly povstání proti jeho vládě Lidé odmítali platit vysoké daně, za které platil císař vojáky na hranicích(nejznámější NIKÉ – vítězství)

Úpadek Byzantské říše Od 11. stol Úpadek Byzantské říše Od 11. stol. začali území Byzantské říše obsazovat Turci(kmeny z Asie) 1453 dobyli Turci Konstantinopol a Byzantská říše zanikla!!!!!!!

Byzantská kultura Chrámy,paláce – mozaiky,obrazy,sochy Šíření vzdělanosti a křesťanství v Evropě – Cyrilometodějská mise na Velké Moravě

Největší a nejznámější stavba v Konstantinopoli se jmenuje Hagia Sofia Stavěna za Justiniána Turci přistavěli minarety (věžičky)

Do 12 stol. se Byzantské říši nevyrovnala žádná jiná středověká říše

Obrázky: [cit. 2012- 10-10]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Byzantine_Empire_animated2.gif http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Walls_of_Constantinople.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Meister_von_San_Vitale_in_Ravenna.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Solidus-Heraclius-sb0764.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jean_II_Comnene.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Constantinople_1453.jpg