,,Rozjímáním nad přírodou se neustále obnovujeme.‘‘

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Advertisements

Významný avantgardní malířský a sochařský směr z počátku XX. století
POP ART Daniela Kubáňová.
POP ART.
KUBISMUS a Pablo Picasso.
Alfons Mucha Název školy
©c.zuk ©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Organická architektura
Statistická chyba a hladina statistické významnosti
Významný směr v architektuře Evropy a USA z první poloviny 20. století Charakteristické pro tento směr je použití plochých střech, absence ozdob, převaha.
VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1760_ZEM
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
VY_32_INOVACE_1C2 FUTURISMUS.
Pop-art 2.polovina 20. století.
,,Znovuobjevení ornamentu, barvy, symbolických spojení a nalezená pokladnice historických forem.‘‘ Postmodernismus se vyznačuje Postmodernismus se vyznačuje.
Kubismus I. Polovina 20. století.
KUBISMUS.
Klasicismus a romantismus
,,Vše je v neustálém pohybu. Nehybnost neexistuje.‘‘ Podle italského spisovatele Umberta Eka je to forma umění, v níž je pohyb barev, tvarů a ploch prostředkem,
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Tímto termínem se označuje celá řada nefigurativní a negeometrické malby.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Abstraktní expresionismus
Fraktální geometrie Podivné a krásné vzory - nepředstavitelné!
Toto přímé a živé umění dovoluje umělcům rozostřit hranice a dělící čáry mezi uměním a životem. Tento směr je útokem na smysly, který vzniká kombinací.
České země, sochařství, malířství
Umělecké směry 20. století
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Moderní umělecké směry KUBISMUS
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
Architektura tužkou a ve 3D
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
DESIGN V PROMĚNÁCH ČASU.
NOVÁ FIGURACE Jiří Salajka.
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
Umělecké směry 20. století
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
BAROKO.
SVĚTOVÁ ARCHITEKTURA 20. STOLETÍ 2
OP – ART Optical art Optické umění
Estetika režného zdiva v díle Jana Kotěry
IMPRESIONISMUS.
Německý preromantizmus
RENESANČNÍ SOCHAŘSTVÍ V OBDOBÍ RENESANCE
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
Design tužkou a ve 3D Design nábytku Hana Děcká
Tento pojem zahrnuje v sobě řadu významných proudů a směrů v umění 20
Gaudí Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Design tužkou a ve 3D Design ve 20. století Hana Děcká
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
Symbolismus.
Představitel geometrické abstrakce a počítačového umění
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Sochy Antika až 20. století
MAGNETICKÉ VLASTNOSTI LÁTEK
Malířské proudy a směry 20. století (Díl 1.)
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Renesance a humanismus
LETTRISTICKÁ MOZAIKA Tematická oblast
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Křivonosková Kateřina
říjen-listopad 1760 Edo – 10. května 1849
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Abstraktní umění Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Formální interpretace uměleckého díla
Transkript prezentace:

,,Rozjímáním nad přírodou se neustále obnovujeme.‘‘ Barbara HEPWORTHOVÁ Tímto termínem označujeme soubor děl mnoha různých autorů, kteří se inspirovali oblými abstraktními tvary odvozenými z přírody. Nejedná se tedy přímo o nějakou školu či hnutí.

Inspirace biomorfními tvary zasáhla také řadu designérů a architektů. Tento pojem je nejčastěji spojován s díly 40. a 50. let 20 století, která vyšla z dílen britských sochařů B. Hepworthové a H. Moora a mnoha jiných umělců. Inspirace biomorfními tvary zasáhla také řadu designérů a architektů. Organická abstrakce zůstala důležitým proudem v umění i designu i po období své největší slávy.

39 H. Moore, Ležící postava

40 H. Moore, Odpočívající postava

41 B. Hepworthová, Oválná struktura

Představitelé: Henry MOORE Barbara HEPWORTHOVÁ Isamu NOGUČI Eero SAARINEN Alvar AALTO Arne JACOBSEN