Shromažďování informací Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 16 Autor: PaedDr. Zdenka Lajdová 1 Projekt: Svět práce v každodenním.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název vzdělávacího materiálu
Advertisements

Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Názory uživatelů a veřejnosti na přínosy informačních a komunikačních technologií ve veřejných knihovnách v ČR a EU Výsledky průzkumu Vít Richter Národní.
Reg. č. CZ.1.07/1.2.00/ od do
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_06.
KDO JSEM? Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 1
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.9
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_02.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_04.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Martina Daňková Zpracováno:1.12.
1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství.
Participace občanů na politickém životě
Pilíře politického systému 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita.
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Člověk - tvor společenský Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská Aktivita.
Výběrové řízení a přijímací pohovor – vybrané rady a tipy
Jak změnit obecní knihovnu v informační centrum obce Metodický návod výstup z projektu Knihovna – informační centrum obce.
Úvod do předmětu Požadavky k zápočtu Požadavky k zápočtu Požadavky ke zkoušce Požadavky ke zkoušce Organizace výuky Organizace výuky.
INFORMAČNÍ SCHŮZKA S RODIČI DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Člověk - tvor společenský
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Standardy kvality SIMAR – sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Po vzoru ESOMAR –European Society for Opinion and Marketing Research (založen.
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Ústavní právo Moc zákonodárná Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.11
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
Informatizace veřejných knihoven Internet a veřejné knihovny jako informační centra měst a obcí PhDr. Ivana Štrossová Okresní knihovna Havlíčkův Brod.
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.8
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_541_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Materiál je v souladu s RVP ZV a ŠVP.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Prezentace projektu Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská Aktivita č.1: Výchova.
Třídění informací Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská Aktivita č. 1: Výchova.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.. VOLBY V ČESKÉ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK248.
Nová identita 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova.
TEST 17. POLITOLOGIE
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_ 17.
VY_32_INOVACE_16_02 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Komunikace Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_194.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_11.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_09.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16.
Nepřizpůsobiví uživatelé knihoven. Seminář pro pracovníky služeb knihoven. Středočeská vědecká knihovna v Kladně Metodické vyjádření Ministerstva.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_07.
Volby a volební právo Občanská výchova.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_404.
Výběr problému 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.15: Výchova.
Dokumentační část projektu 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Účast veřejnosti ve veřejné správě 12. května 2009.
Ústava ČR Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 10
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
MAPOVÁNÍ ŠKOLY ŠKOLA PRO DEMOKRACII. PRÁCE S KRITÉRIEMI ♦ s materiálem škola pro demokracii jsme pracovali v měsících únor a březen ♦ do práce byli především.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vztahy a pravidla soužití - obec
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Shromažďování informací Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 16 Autor: PaedDr. Zdenka Lajdová 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293

2 Návaznost na prezentaci č. 15 (Výběr problému) Opakování: Žáci si demokraticky zvolili problém, který chtějí řešit. V další aktivitě se budou žáci zabývat shromažďováním informací o problému a budou přemýšlet o tom, jak lze problém řešit.

Cílem tohoto kroku je: shromáždit potřebné informace 3 Musíte se rozhodnout, kde získáte potřebné informace - zvolit informační zdroje ve třídě se žáci rozdělí do pracovních týmů každý tým bude mít na starost jeden informační zdroj do třídy můžete pozvat lidi, kteří o problému něco vědí a budou s vámi diskutovat

Příklady informačních zdrojů 4 1.Učitelský sbor a pracovníci ve výzkumných ústavech učitelé ve vaší škole učitelé na středních školách učitelé na vysokých školách výzkumní pracovníci pracovníci vědeckých institucí 1

2. Obecní, městský úřad 5 zjistěte, jestli je na úřadě informační kancelář jaké má úřední hodiny zeptejte se, na koho byste se měli s vaším problémem obrátit získejte informaci o tom, který orgán a na jaké úrovni je zodpovědný za řešení vybraného problému

3. Členové obecního, městského zastupitelstva, členové parlamentu 6 členové zastupitelstev, poslanci i senátoři jsou voleni občany České republiky ve svých předvolebních programech se zavázali, že budou pomáhat řešit problémy v rámci svých kompetencí je třeba zjistit, jak a kdy je možno s členy zastupitelstva nebo poslanci čí senátory mluvit

4. Knihovny 7 školní, veřejné, odborné, vědecké knihovny knihovny shromažďují různé publikace zaměstnanci vám poradí, jak potřebné informace najít některé informace si můžete okopírovat přímo v knihovně potřebné publikace nebo noviny si můžete půjčit 2

5. Redakce novin a časopisů 8 pokuste se navázat kontakt s redakcí regionálních novin mohou informovat o vaší práci veřejnost pozvěte redaktora do školy na besedu nabídněte svůj vlastní článek vystřihujte si z novin informace, které se vztahují k vašemu problému

6. Právníci a soudci 9 tyto profese jsou výborným zdrojem informací zjistěte, jestli ve vaší třídě nepracuje někdo z rodičů nebo příbuzných v justici zeptejte se ředitele školy, zda nejsou ve škole děti právníků 3

7. Zájmové organizace a občanská sdružení 10 existuje celá řada nadací, organizací a občanských sdružení, které se zabývají společenskými problémy zkuste takovou organizaci ve vašem okolí objevit 4

8. Internet 11 nejdostupnější zdroj informací lidé, kteří vám mohou poskytnout cenné informace, jsou zaměstnaní, a proto je můžete kontaktovat prostřednictvím u Při kontaktování osob se řiďte následujícími pokyny, abyste je příliš nezdržovali a přitom získali potřebné informace. 5

POKYNY 12 Písemná žádost o informace na napsaní dopisu se podílí jeden nebo více žáků do dopisu vložte obálku se zpáteční adresou a známkou informace zaznamenejte do formuláře č. 6

13 Telefonické získávání informací telefonováním by měl být vždy pověřen jen jeden žák telefonující by měl být připraven zaznamenávat informace informace zaznamenejte do formuláře č. 6

14 Telefonické dohodnutí schůzky a rozhovoru jeden žák telefonicky zajistí schůzku malá skupina navštíví v dohodnutou dobu příslušnou osobu nebo organizaci uskuteční rozhovor informace zaznamenejte do formuláře č. 6 6

15 Jak se představit Dobrý den. Jmenuji se…(tvoje jméno) Chodím do třídy…., jsem žákem paní učitelky (jméno učitele) v (jméno a adresa školy) V Ov se učíme o státní správě a samosprávě Naše třída se zabývá problémem….(stručně popiš problém) Mohl bych vám položit několik otázek? Můžete mi někoho doporučit? Nemáte nějaké tištěné materiály?

16 Jak zjistit názor občanů Pro zjištění názoru občanů lze použít: dotazník průzkum petici s občany otevřeně mluvit Je třeba připravit otázky tak, aby na ně mohl odpovědět člověk s názorem jako je váš, ale i člověk s jiným názorem. 7

Několik zásad pro vytvoření dotazníku 17 téma, na které se ptáte, musí být dohodnuto předem jen výjimečně můžete dovolit, aby občan odpověděl vícekrát na jednu otázku občan spíše na otázku odpoví, když mu nabídnete možné odpovědi (i možnost neodpovídat) návrhy odpovědí musí být takové, aby každý mohl souhlasit právě s jednou odpovědí Nenechte se odradit neochotou nebo chováním některých dospělých.

18 Bibliografie 1. /ucitele-a-obory/. [Online] [Citace: ] online.webnode.cz/ucitele-a-obory/ /pages/page.php3?page=nkcr_Baroko.htm. [Online] [Citace: ] soud.htm. [Online] [Citace: ] 4. o-nas/historie/. [Online] [Citace: ] 5. downloads/download-center-2-0/applications/12325-internet-explorer-10-download-windows-7-sp1-32-bit-64- bit.html. [Online] [Citace: ] 0/applications/12325-internet-explorer-10-download-windows-7-sp1-32-bit-64-bit.html. 6. cs/telefon-tal%C3%AD%C5%99e-%C4%8Derven%C3%A1-retro /. [Online] [Citace: ] [Online] [Citace: ] 8. C.N.Quigley, M. S. Branson, D.E. Smith a kol. Projekt Občan. Projekt Občan. Praha : Středisko výzkumu a inovací kurikula, ÚVRŠ /Ped.F UK, Praha,