Slezské gymnázium Druh školy: střední škola (gymnázium)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Školní rok 2011/2012. Školní poradenské pracoviště tvoří:  školní psycholožka  výchovné poradkyně  školní metodičky prevence.
Advertisements

STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA SOCIÁLNÍ U MATKY BOŽÍ JIHLAVA
Základní škola Mikulov, Valtická č. 3,
Základní škola, Most, Jakuba Arbesa 2454
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Gymnázium, Český Krumlov, Chvalšinská 112
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Poradenství jako specifický druh psychologické pomoci
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
PROJEKT: Co nám přinesl tento projekt? 1) Exkurze a)do firem - interaktivní přenos informací do výuky (ZKL Hanušovice, a.s.; Ondřejovická strojírna,
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
RNDr. Eva Zelendová PaedDr. Karel Tomek VÚP Praha září 2008
Taneční a pohybová výchova
Školní poradenské pracoviště
ZŠ KUNRATICE ZÁSTUPCE ŘEDITELE PRO ROZVOJ KVALITY PEDAGOGICKÉ PRÁCE MgA. Bc. Olga Králová Foto školy.
CHCI BÝT JAKO VY ZŠ VELTRUSY Projekt schválený Zastupitelstvem Středočeského kraje v rámci 2. výzvy 2. globálního grantu v oblasti podpory 1.2 Rovné příležitosti.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Gymnázium Děčín. StudentUčitelé Škola Rodiče ŠkolaRodiče Student.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
STŘEDNÍ PEDAGOGICKÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ZDRAVOTNICKÁ ŠKOLA KRNOV
I ve škole s pravidly Petr Machala.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Projekty Dialog a Perspektiva reg. č. CZ.1.07/1.3.05/ , reg. č. CZ.1.07/1.3.05/ , Ludmila Muchová
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Úvodní seminář 22. září.
Minimální preventivní program školy
Ředitel školy: PaedDr. Ivan Pospíchal
Prevence sociálně patologických jevů a MŠMT
Praxe ve školní psychologii
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
„Elio pro školy“ Výměna zkušeností s realizací projektů OP VK Praha
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
P-CENTRUM, SPOLEK CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE Nabídka služeb
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Rosteme spolu Občanské sdružení AVE – ZŠ a SŠ v Moravskoslezském a Olomouckém kraji.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
Představení projektu Ing. Martin Pokorný a řešitelský tým VŠB-TU Ostrava.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
HLAVNÍ CÍL PROJEKTU Zlepšit podmínky pro výuku strojírenských oborů.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
Slezské gymnázium Typ školy: státní škola Kód oboru: K/ roč K/ roč. Vzdělání: střední s maturitou Počet žáků: 467 Počet.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
Základní škola, Most, Jakuba Arbesa 2454
Společenská odpovědnost a školy
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Setkání KAP a MAP JMK 7. prosince 2016
Jak na akční plán?.
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Konference primární prevence PK
Statutární město Ostrava
Krajský metodický kabinet NÁBYTKÁŘSTVÍ A DŘEVAŘSTVÍ
Při technické univerzitě v Liberci
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Střední škola železniční, technická a služeb, Šumperk
Informace o projektu IKAP
Kariérové poradenství a podnikavost
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Školní vzdělávací program
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OKŘÍŠKY
Transkript prezentace:

Slezské gymnázium Druh školy: střední škola (gymnázium) Studijní obor: 79-41-K/401 gymnázium - všeobecné Vedení školy: ředitelka školy Ing. Milada Pazderníková zástupce školy Mgr. Karel Kučera metodička prevence Mgr. Kamila Tkáčová výchovný poradce Mgr. Roman Kollár Preventivní tým: ředitelka školy Ing. Milada Pazderníková zástupce ředitelky školy Mgr. Karel Kučera školník Alois Urbanský středoškolská učitelka Mgr. Dana Pavelková středoškolská učitelka Mgr. Magda Hrstková

Cíle prevence Dlouhodobé cíle: - neustálé zlepšování klimatu školy - aktivizovat učitele spolupráce s metodikem prevence a výchovným poradcem Střednědobé cíle: - působení na kvalitu vztahů ve sboru - zlepšení komunikace mezi učiteli - zlepšení komunikace mezi učiteli a žáky - zlepšení komunikace mezi učiteli a rodiči zlepšení komunikace mezi žáky a rodiči Krátkodobé cíle: - pohotové předávání informací ze školení do praxe - spolupráce s TU v rámci prevence - organizace školních aktivit – kroužky, projekty, prezentace, SOČ

Strategie Slezského gymnázia Hlavní strategií SGO je neustálé zlepšování „klimatu“ školy, k jeho vytvoření vede mnoho různých cest: - adaptační kurzy, - samostatná práce studentů při realizaci projektů, - důsledné dodržování interních norem, - kooperace s vedením školy, kooperace s dalšími subjekty, možnost seberealizace učitelů i žáků

Adaptační kurzy účast všech studentů 1. ročníku v jednom termínu ubytování v pokojích ne dle tříd detailně rozpracovaný program asistenti z řad studentů vyšších ročníků vzájemná spolupráce mezi třídami pětileté zkušenosti potvrzují správnost naší strategie

Samostatná práce studentů Spolupráce s MŠ Eliška Tým našich studentů pomáhá handicapovaným dětem v mateřské škole Eliška v rámci projektu „Kamarád na odpoledne“, pořádají pro ně akce, např. „Velikonoční maškaření“, „Valentýn s Eliškou“ nebo Dětský den, hrají pro ně divadelní představení, věnují se jim v kroužcích. Projekty - HELP P3, Den Evropské unie výchovně vzdělávací akce organizované studenty spolupráce studentů při tvorbě programů koordinace činnosti celé školy oslovování médií, sponzorů spolupráce s organizacemi…

Interní normy Právní normy: - úprava školního řádu – čipový systém monitorující příchody a odchody studentů Morální normy: zásady společenského chování zdravení jako součást běžné komunikace vhodné oblékání dle příležitostí (divadlo, škola, taneční kurzy, maturitní zkoušky)

Kooperace - s vedením školy s výchovným poradcem s preventivním týmem - s třídními učiteli s okresní metodičkou prevence Mgr. Renatou Jabůrkovou s pracovnicí Pedagogicko-psychologické poradny Mgr. Pavlínou Němcovou s krajskou metodičkou prevence Mgr. Andreou Adamovskou s externími pracovníky

Volnočasové aktivity kroužky (volejbalový, florbalový, stolní tenis, Teamgym, pódiové skladby, výtvarný aj.) soutěže (Náchodská prima sezóna, Eurorebus, Europasecura) středoškolská odborná činnost olympiády (Jč, Aj, Ch, Bi aj.) projekty (Den rovných příležitostí) - poznávací exkurze (Anglie, Francie, Španělsko, Německo, Rakousko)

Práce metodika prevence průběžné vzdělávání metodika prevence krajské vzdělávání preventistů – 2letý cyklus vzdělávání - sebepoznání, prožitkové semináře tvorba Minimálního preventivního programu, úprava školního řádu – legislativní změny zázemí metodika prevence samostatný kabinet technické vybavení – prostor pro osobní pohovory s učiteli, žáky a rodiči

Shrnutí ZÁSADY dodržování školního řádu důslednost ze strany učitelů spolehlivost ve vztazích mezi žáky a učiteli realizace myšlenek týmová spolupráce (preventivní tým, učitelský sbor, projektové týmy,…) Děkuji za pozornost Mgr. Kamila Tkáčová tkacova@slezgym.opava.cz www.slezgym.opava.cz