Protihitlerovská koalice Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mistr Jan Hus Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Člověk a společnost Dějepis 20. století 2. období 2. světové války VY_32_INOVACE_03 Sada 23 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Formování protihitlerovské koalice
Přelom ve válce Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Slovenské národní povstání a osvobození Československa
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Ohrožené Československo
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Druhá světová válka Evropa ve stínu německo-sovětského paktu
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Světová hospodářská krize
České země za třicetileté války
Ruský stát a jeho sjednocení
Druhá světová válka Elizabet,Kačka a Eli.
Válka se Sovětským svazem
Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová
Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová
Válka V Tichomoří a důsledky 2. sv. války
Přepadení SSSR, vstup USA do války, přelom ve válce
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Protektorát Čechy a Morava
Československý odboj Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Boj českých stavů proti Habsburkům
Vytvoření protihitlerovské koalice, otevření druhé fronty
Pojmenuj domácí zvířata
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
VY_32_INOVACE_2D.9.09 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Osídlení Čech v raném středověku
Sámova říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Franská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
Románská kultura Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová 1.
Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Druhá světová válka 2.a 3.etapa Dagmar Zemanová
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Arabové a jejich výboje
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
FORMOVÁNÍ PROTIHITLEROVSKÉ KOALICE 1941
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (VIII. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Pokud člověk odejde z vlasti, jakými způsoby může i tak bojovat proti okupantům v jeho vlasti?
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA ( – )‏
Poznej volně žijící zvířata
Mezinárodní vztahy v předvečer 1. světové války
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (VI. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
II. světová válka 1941 Petr Machala.
II. světová válka 1942 Petr Machala.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Útok na Pearl Harbor ráno 7.prosince 1941 japonská letadla bez vyhlášení války zaútočila na americkou vojenskou základnu v přístavu Pearl Harbor na Havajských.
2. světová válka v Evropě Koordinace postupu spojenců
Napadení Sovětského svazu. Balkánské tažení Po neúspěšném dobytí VB se Hitler obrátil na Balkánský poloostrov V dubnu 1941byla dobita Jugoslávie a později.
Druhá světová válka vymezená léty (1. září 1939 – 2. září 1945) NACISTICKÉ NĚMECKO proti sobě stojí dva bloky - NACISTICKÉ NĚMECKO - podporované.
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice Autor: Mgr. Jitka Hajná Název: VY_32_INOVACE_19_D_2. světová válka Téma:
LEDEN 2016 DOKONČENÍ VÝUKY POKRAČOVÁNÍ UČIVA : 3. FÁZE VÁLKY R PŘELOM VE VÁLCE.
Druhá světová válka. 1.Kdo je na obrázku? 2.Jaké spojenectví karikatura vyjadřuje? 3.Co jednotlivé státy získaly?
ŠKOLA:Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ:Mgr. Iveta Šlahařová TÉMATICKÁ OBLAST:Moderní doba PŘEDMĚT:DROČNÍK:9. NÁZEV MATERIÁLU:II. světová.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Formování protihitlerovské koalice. Velká trojka.
FORMOVÁNÍ SPOJENECKÉ KOALICE
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Anotace: Prezentace pro 9. ročník. K výkladu
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jana Krchňáčková 9. Druhá světová válka
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA AFRIKA.
KOORDINACE POSTUPU SPOJENCŮ
Transkript prezentace:

Protihitlerovská koalice Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová

Anotace: pohovoří o přepadení SSSR, blokádě Leningradu, Velké vlastenecké válce, napadení USA Japonskem a formování „Velké trojky“ Autor: Mgr. Marie Toncrová Jazyk: čeština Datum vytvoření: leden2014 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: dějepis Tematický okruh: Moderní doba Téma: Protihitlerovská koalice Očekávaný výstup: na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světové válce, uvede příklady projevů odporu, organizování odboje, zhodnotí hrdinství našich vojáků Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: koalice, Velká vlastenecká válka, Velká trojka, Pearl Harbor, Midway, ofenzíva Druh učebního materiálu: pracovní list Druh interaktivity: výklad, opakování, test Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 14 – 15 let, IX. třída

Přepadení SSSR 22. červen 1941 přepadení SSSR hitlerovským Německem Němci za podpory satelitních států porušili sovětsko – německý pakt o neútočení zpočátku úspěch Německa (Ukrajina, Moldávie, Bělorusko, Krym…) technická převaha a větší bojové zkušenosti německé armády

Velká vlastenecká válka Němci nedokázali uskutečnit plán bleskové války obrana země – Rudá armáda, J. V. Stalin průmysl za Uralem Moskva – porážka německých vojsk, gen. Žukov Leningrad – 900 dní blokády

Protihitlerovská koalice spojení sil vlád VB, USA, SSSR „Velká trojka“ Velká Británie (W. Churchill) Spojené státy (F. D. Roosevelt) Sovětský svaz (J. V. Stalin) hlavní principy vedení války a nové organizace světa po jejím ukončení

Napadení USA 7. prosinec 1941 napadlo Japonsko největší základnu USA v Tichém oceánu Pearl Harbor – Havajské ostrovy americká vláda vyhlásila válku Japonsku

Ofenzíva Japonska Japonci dobyli Indonésii, Filipíny, Barmu, Malajsko, Singapur ohrožovali Indii a Austrálii válka se rozšířila téměř po celé zeměkouli

Boje spojenců boje spojenců – pozemní, námořní a letecká síla Midway souostroví, červen 1942, porážka japonského loďstva Al - Alajmen – porážka německých vojsk v Africe Tobrúk – osvobozen přístav v Lybii SSSR požaduje od spojenců vytvoření druhé fronty v západní Evropě

Vzestup hnutí odporu v okupovaných zemích okupanti bezohledně vykořisťují a drancují ženy a muži do říše – novodobé otroctví - zajišťují válečnou výrobu, stupňovaný teror hnutí odporu – odboj (paravýsadky, dodávky zbraní ze SSSR, VB…) partyzánský boj – významně pomáhají spojencům (SSSR, Jugoslávie, Řecko, Francie, Polsko…) proti společnému nepříteli bojují lidé mnoha národností

Test 1. Kdy byl napaden SSSR? 2. Vysvětli pojem Velká vlastenecká válka. 3. Co se stalo v Leningradě r. 1941? 4. Který generál řídil obranu Moskvy? 5. Jakou funkci měl ve válce Stalin? 6. Co je Pearl Harbor, co se tam událo? 7. Co je kamikadze? 8. Kdo patřil ke členům „Velké trojky“? 9. Co se odehrálo u Midway? 10. Vysvětli pojem ofenzíva.