Téma lze vyučovat i v jiných oborech.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

PROPAGACE MARKETING.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Název SŠ: SŠŽ Sokolov Číslo projektu: CZ.107/1.500/ Název projektu:
Ing. Daniel Konczyna U MARKETING Ing. Daniel Konczyna U
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Komunikace a stimulování prodeje
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_20.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_19.
Propagace - Promotion -
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Marketingová komunikace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_06.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Statistika – reklamní strategie Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI PaedDr.Emil Hanousek,CSc
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Mix služeb Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Inovační marketing. Přenášení inovačních impulzů Je nutná aktivní účast obchodníků nebo marketingových pracovníků Vylepšování a inovace výrobků je možná.
1.1. Podpora prodeje TUTORIAL Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Pohled na marketingový mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_01.
Pozlátková obecná tvrzení – reklamní strategie Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
FIREMNÍ KULTURA.
Vítejte na Marketingu.
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_10.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Jméno autora: Ing. Juraszková Marcela Datum vytvoření:
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Tvorba marketingového mixu
Vítejte na Marketingu.
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingová komunikace
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Téma lze vyučovat i v jiných oborech. Jméno autora: Ing. Juraszková Marcela Datum vytvoření: 20. 6. 2012 Ročník: III. Vzdělávací oblast: Obchodní provoz Vzdělávací obor: Obchodník Tematický okruh: Marketing a management Téma: Reklama Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_MM_01 Metodický list/anotace: Výklad spojený s diskusí se žáky. Pro zpětnou vazbu lze využít aplikační úkoly zobrazující zjednodušené situace z praxe. Téma lze vyučovat i v jiných oborech.

Reklama = jakákoliv placená forma neosobní prezentace myšlenek, zboží nebo služeb

Charakteristiky reklamy Veřejná prezentace (veřejný způsob komunikace) Pronikavost (umožňuje zopakovat zprávu několikrát) Znásobená působivost (umělecké využití tisku, zvuku a barev) Neosobní charakter (spot je monologem přednášeným publiku)

Požadavky na reklamu (Mezinárodní kodex reklamních technik) Zdvořilá, slušná, čestná a pravdivá Nezneužívá důvěry spotřebitele Nevyvolává strach, nepodněcuje násilí Nezneužívá výsledků vědeckého výzkumu Porovnává tak, aby nevedla spotřebitele k nesprávným úvahám Neprosazuje zboží poškozující zdraví aj.

Funkce a cíle reklamy informační Funkce reklamy Cíle reklamy Informovat trh o novém produktu Informovat o novém použití známého produktu Informovat o změně ceny Informovat o způsobu používání produktu Informovat o doplňkových službách atd.

Funkce a cíle reklamy Funkce reklamy přesvědčovací Cíle reklamy Posílit preferenci produktu Získat zákazníky od konkurence Posílit image firmy Změnit image produktu Přimět zákazníka k okamžitému nákupu

Funkce a cíle reklamy upomínková Funkce reklamy Cíle reklamy Připomenout přednosti produktu Připomenout potřebnost výrobku v brzké době Obnovit povědomí zákazníka o existenci produktu Připomenout rozložení distribuční sítě, kde lze koupit výrobek

Druhy reklamy 2D reklama 3D reklama

Otázky a úkoly Vysvětlete využití reklamních prostředků v jednotlivých fázích životního cyklu produktu. Jako řídící pracovník marketingu firmy s léčivy, pověřený organizací reklamní kampaně, máte vybrat vhodné sdělovací prostředky, jimiž bude reklama šířena. Jakými hledisky se budete při výběru řídit?

Otázky a úkoly 3. Navrhněte reklamní slogany a texty pro: a) časopis pro ženy Monroe vydávající českou edici o módě, kosmetice, oblékání, výživě, partnerských problémech b) počítačovou firmu ATP přicházející na trh s novým notebookem, vybaveným ergonomickou klávesnicí

Otázky a úkoly 4. Kdy podle Vás bude účinné využít osobnost v reklamě? Pokuste se najít pozitivní a negativní příklad. Představte si a popište ideální úspěšnou situaci. 5. Použijte model AIDA při rozboru konkrétní, Vám dobře známé, situace.

Otázky a úkoly 6. Představte si, že jste tým zodpovědný za volební kampaň jednoho politika nebo politické strany. Vyberte vhodné téma a sdělovací prostředky. Připravte reklamní kampaň pro Vašeho kandidáta. 7. Proč a pro koho je důležitá maloobchodní reklama?

Prameny BOUČKOVÁ, J. a kol. Marketing. 1. vyd. Praha : C. H. BECK, 2003. ISBN 80-7179-577-1. FORET, M. Marketingová komunikace. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-811-2. KOTLER, P. Marketing Management. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-7169-600-5. VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama – Jak dělat reklamu. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3492-7.