Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Význam malých vodních ploch pro krajinu
Advertisements

Vytvořila Beata Duchková
Zámek Hluboká Obr.1.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Přírodní rezervace na území Ostravy
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Organizace ochrany přírody v ČR
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Obojživelníci POZNÁVAČKA.
OCHRANA DRUHŮ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/ Název projektu: Modernizace výuky na ZŠ Slušovice, Fryšták, Kašava a Velehrad Tento projekt.
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 9. ročník
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech, Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Příroda kolem nás Není –li uvedeno jinak, je tento.
Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název: VY_32_inovace_PR45_02 Autor: Lenka Svobodová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s přírodními, společenskými a hospodářskými.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_597_VyOv6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech, Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno v rámci.
KONTROLA A MĚŘENÍ Měření součástí ve 3D
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Jihočeský kraj - procvičování
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
Česká republika: Rybníky Hospodářský zeměpis
Jihočeské pánve Jaroslav Holeček 9.B
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
VODSTVO ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska
SLADKOVODNÍ EKOSYSTÉMY I
Poodří Chráněná oblast.
OCHRANA PŘÍRODY NA ÚZEMÍ HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Za Jakubem Krčínem Autor: Ivana Tesařová
Mokřady II. Život v mokřadech Autoři: Doc. RNDr. Jan Pokorný, CSc.
Strážnické pomoraví.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Bc. Jan Hutla Vy_32_INOVACE_4B_20_Člověk_a_příroda Člověk a příroda
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_12_Ekosystém_řeka
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Transkript prezentace:

Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech,   Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno v rámci projektu " Vzdělávání pro konkurenceschopnost - konkurenceschopnost pro Třeboňsko", registrační číslo CZ.1.07/1.1.10/02.0063

Naučná stezka Velký a Malý Lomnický Jan Bureš Adéla Baštýřová Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 28.1.2011

Poloha stezky 49° 5 s. š., 14° 42 v. d. oblast se nachází severozápadně od města Třeboň.

Rozměry stezky 15 stanovišť- dohromady okruh měří 6,8 kilometrů 2001 – vybudováno 12 stanovišť, stezka měřila 5,5 kilometrů 2005 – vybudována 3 stanoviště, konečný počet 15 objektů stezka byla prodloužena o 1130 metrů

Co stezka nabízí jednotlivá stanoviště popisují historii okolí a přírodu jeden kryt na pozorování vodního ptactva rozhledna k pohledu na okolí Lomnice možnost si vybrat cestu zpět do města

Stanoviště Historie města, kostel Močálovité okraje rybníků 12 Historie města, kostel Močálovité okraje rybníků Rybník Vydymač, hmyz vázaný na hráze rybníků Zlatá stoka – historie Zlatá stoka – hospodářský význam Zlatá stoka – život vázaný na tento tok Lužní les a život v něm – kryt na pozorování ptactva Příroda na naučné stezce Zemědělství Myslivost Vodní ptactvo – vyhlídková věž Dělící hrázka mezi oběma rybníky Historie rybníkářství na Třeboňsku Podmáčené stanoviště pod výpustí rybníka Význam luk 11 13 10 14 9 15 7 8 6 5 4 3 2 1

Problémy s budováním zpočátku bylo zamítnuto vybudování stezky po letech možnost vybudovat prvních 12 stanovišť okolí je bažinaté a bylo těžké vystavět mosty stezka netvořila okruh a lidé se museli vracet vše se nakonec podařilo vyřešit

Historie rybníků Velký Lomnický Malý Lomnický vybudován z bažiny 1505 – vystavěn společně s Velkým Tisý zakladatelem je Štěpánek Netolický   Malý Lomnický vystavěn postupem času velký rybník byl rozdělen hrází na dva jiné rybníky

Historie města první zmínky o obci jsou z roku 1220 1382 - povýšení na titul město 1619 - zničení města vojsky 1702 - město získá zpět svou slávu 1940 - město je vysidlováno, ztrácí titul a práva 1989 – obec získává svůj titul zpět

Využití rybníků původně sloužili k chovu vodní drůbeže od 17.století se využívali k chovu ryb v posledním století mají rekreační účel mají hlavně estetický význam v přírodě dno rybníků je přírodní, vybavení k regulaci vody

Hlavní důvody vytvoření ochrana rostlin a tvorů, vyskytujících se zde vzdělávání lidí odpočinková oblast reprezentace města Lomnice nad Lužnicí 30.7.2011

Příroda a okolí nejbližší město je Lomnice nad Lužnicí okolí rybníků tvoří hlavně lužnaté lesy kolem vede Zlatá stoka kolem ní jsou louky a pole s vzácnými rostlinami

Zlatá stoka jediný přítok do rybníků okysličuje vodu a přivádí živiny při výlovech rybníků odvádí vodu část naučné stezky vede po její hrázi neodmyslitelnou součástí je most přes stoku 30.7.2011

Rostlinstvo lesy jsou hlavně listnaté převážnou dřevinou jsou duby, buky a olše louky jsou porostlé obyčejnými květinami kopretiny, jitrocele… ohrožené druhy tomka vonná kohoutek luční 30.7.2011

Živočišstvo Ptáci Savci Obojživelníci Hmyz volavky a kachny rákosník obecný a velký slavík modravý a bukač malý Savci ondatry, vydry a norci Obojživelníci rosničky, mloci a čolci Hmyz kovolesklec kostřavový, druhy tesaříků Jan Bureš 2. Ročník 30.7.2011

Fotografie 30.7.2011 30.7.2011 30.7.2011

30.7.2011 30.7.2011 30.7.2011

Zdroje Internet: Kniha: Naučné stezky. Old.ochranaprirody [online]. [cit. 2011-10-30]. Dostupné z: http://old.ochranaprirody.cz/index.php?cmd=page&id=1556&path_id=25 Naučná stezka. Lomnice-nl. [online]. [cit. 2011-10-30]. Dostupné z: http://lomnice-nl.cz/c-47-naucna-stezka.html Mapy google: http://maps.google.cz/maps?hl=cs&tab=wl Kniha: HULE, Miroslav. Rybníkářství na Třeboňsku. Třeboň, 2003,  ISBN 80.86434.00.1