ANTISEMITISMUS A NACIONALISMUS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obyvatelstvo Pohlaví Věk Rasová příslušnost Etnická příslušnost Jazyk
Advertisements

IDEOLOGIE A STÁT III. FAŠISMUS A KOMUNISMUS.
RASISMUS Zuzana Dvořáková.
Češi a Habsburská monarchie v 19.stol. Národní obrození
MULTIKULTURNÍ SOUŽITÍ
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Diversita lidské populace II
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
Vznik státu Izrael.
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Světová hospodářská krize
Problémy poválečného světa
2.SVĚTOVÁ VÁLKA Vypracovali: Průžek.
Starověká Palestina.
Obyvatelstvo – struktura národnostní a náboženská
MIGRACE.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Světová náboženství.
KŘESŤANSTVÍ.
Studijní obor: Sociální činnost
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
VY_12_INOVACE_100 Leden 2012Mgr. Regina Kokešová.
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Politické strany Jsou dobrovolné organizace občanů, které usilují o získání účasti na státní moci.
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
Problémy menšinových skupin I
Hannah Arendtová Politická teorie
Rasy Národy Jazyky Náboženství
Rasismus.
Co je typické pro židy?.
Společenské a hospodářské prostředí
Evropská Integrace Aneb jak to vše začalo
Turecko Eliška Novotná.
Antisemitismus historické předpoklady. Možná periodizace Nábožensky orientovaný antisemitismus Antisemitismus 19.století 20. století – šoa Antisemitismus.
IDEOLOGIE A STÁT I. IDEOLOGIEANTISEMITISMUSNACIONALISMUS.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI. genocida = vyvražďování celých národů za druhé světové války se to týkalo hlavně Židů a Romů ze strany nacistů.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Rasismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Bc. Weberová Kristýna, PALESTINSKÁ SAMOSPRÁVASTÁT IZRAEL  Hlavní město: vedení Palestinské samosprávy sídlí v Ramalláhu (arab. Rám Alláh),
Kmoch, Zheliznyak, Pokorný a Hozman
Geografie Věda, která zkoumá krajinnou sféru (od 6 – 70 km pod zemským povrchem – až po 30 km nad zemským povrchem) Jaký je svět kolem nás? Proč je plný.
Menšina většinou znamená menší část z nějakého celku. Ve státě většinou žije jeden hlavní národ. Mezi námi žijí i příslušníci národnostních menšin. MAJORITA.
Vždy jsem pohrdal línými bílými lidmi. Teď už můžu mluvit i o líných černých lidech. Jste chudí, protože jste nedodělali školu, berete drogy, máte tři.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.8 Pronásledování Židů. Holocaust a jiné pojmy Název sady:
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Miroslav Řehoř. Období industrializace Technický pokrok Základy průmyslové velkovýroby (těžba uhlí a železné rudy, hutnictví železa, strojírenství, atd…
Křesťanství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Druhá republika Od Mnichova k nacistické okupaci.
PROBLÉMY LIDSKÉ NESNÁŠENLIVOSTI
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost 6. -9
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oborů Technické lyceum,
Porušování lidských práv
VY_52_INOVACE_13_02_obyvatelstvo Evropy
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
MIGRACE.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Postavení Židů v Evropě 4
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Křesťanství Jedno z nejrozšířenějších světových náboženství Prorokem je Ježíš Kristus Abrahámovské náboženství Monoteistické náboženství Křesťanství vzniklo.
Konflikty ve světě Význam ozbrojených sil Příčiny a důsledky konfliktů
Základní škola Čelákovice
LIDSKÁ PRÁVA y.
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Transkript prezentace:

ANTISEMITISMUS A NACIONALISMUS IDEOLOGIE A STÁT II. ANTISEMITISMUS A NACIONALISMUS

VYUŽITÍ OBJEKTIVNÍ SPOLEČENSKÉ SITUACE antisemitismus nacionalismus

ANTISEMITISMUS- pojem samotné slovo antisemitismus odkazuje ke všem semitským národům termín používán výhradně pro označení nepřátelství vůči židům

ANTISEMITISMUS nepřátelství nebo předpojatost vůči židům jako představitelům židovského náboženství judaismu, etnické skupině nebo rase forma xenofobie, která může mít různé formy, od osobní nenávisti až k institucionalizované násilné perzekuci. Zdroj:1

FORMY ANTISEMITISMU 1. RASOVÝ 2. NOVÝ ANTISEMITISMUS 3. NÁBOŽENSKÝ

RASOVÝ ANTISEMITISMUS od konce 19. století až do současnosti se jedná o nejrozšířenější formu antisemitismu. samotní Židé jsou bez ohledu na náboženské vyznání rasově oddělenou skupinou a jako takoví jsou nižší rasou hodnou pohrdání. Zdroj: 2

NOVÝ ANTISEMITISMUS forma, která se objevila na konci 20. století je spojován s extrémní levicovou, pravicovou a islamistickou politikou jeho projevem je démonizace, vytváření dvojích standardů či zpochybňování existence státu Izrael. Zdroj:3

NÁBOŽENSKÝ ANTISEMITISMUS do počátku 19. století , pochází z rozporů mezi křesťanstvím a judaismem, nebo islámem a judaismem. judaismus = největším menšinovým náboženstvím v křesťanské Evropě a většině islámského světa obecně nezahrnuje ty, kteří mají židovský původ, ale přestoupili k jinému náboženství. Zdroj:4

I. STAROVĚK - pronásledování STŘEDOVĚK - Židé obviňováni z ukřižování Krista -oběti častých pogromů - segregace se všemi důsledky

II. NOVOVĚK postavení Židů ve společnosti =otázka pro osvícenské učence neberou ohled na to, co Židé chtějí spíše se obecně předpokládá jejich vděk za dobrodiní, které jim budou poskytnuta

problém s asimilací do společnosti III. středověkou segregaci Židů ukončily revoluce v Anglii,USA, Francii reakce Židů - nejistota, zaskočeni, mnohdy konverze ke křesťanství problém s asimilací do společnosti

NOVÝ MOMENT nacionalismus

1.teorie, že by každý národ měl tvořit stát NACIONALISMU - pojem 1.teorie, že by každý národ měl tvořit stát 2. ideologie a politika, které vycházejí z přesvědčení o výjimečnosti vlastního národa zdroj:5

PROČ ZÁKLADEM STÁTU NÁROD? komunita se společnou: minulostí kulturou jazykem vůlí národotvorné faktory rozvíjet a bránit

PODOBY NACIONALISMU A) snaha po autonomii nezávislých území (1848/9, sjednocení Itálie,Německa) B) argument pro vyzdvižení vlastního národa nad jiným (nacismus)

IV. konec 19.století -vzrůstá antisemitismus a)v souvislosti s emancipací národů roste i úsilí o židovskou emancipaci b) hospodářské problémy c) kontrastem je prosperita Židů důsledek: aféry( Dreyfussova,hilsneriáda) sionismus

SIONISMUS židovské nacionální hnutí zakladatel : Theodor Herzl reakce na a) evropská národní hnutí b) zklamání z liberalizace společnosti cílem: návrat evropských Židů do pravlasti v Palestině

POZNÁMKY 1) Žaloudek,K.,Encyklopedie politiky,Libri,Praha 2004, s. 24 2) Žaloudek,K., Encyklopedie…, s.24 3) Žaloudek,K., Encyklopedie…, s.24 4) Žaloudek,K., Encyklopedie…, s.24 5) Žaloudek,K., Encyklopedie…, s.278