Figurální malba pomocí projekce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
©c.zuk ©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola,
32_09_22: Výtvarné materiály: Jak? Na co?
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Základní umělecká škola Sologubova 9/A, Ostrava – Zábřeh, příspěvková organizace Studijní zaměření: Výtvarný obor Návrh textu ŠVP.
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
VÝTVARNÉ TECHNIKY Temperová malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm ČESKÁ REPUBLIKA Tvorba mapy ČR Autor: Mgr. Pavel Sedlák Vytvořeno: září 2013.
ČESKÁ REPUBLIKA Můj erb Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
VY_32_INOVACE_FOTF10760ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VÝTVARNÉ TECHNIKY Tisk z koláže
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
Akrylová malba „alla prima“
VÝTVARNÉ TECHNIKY Enkaustika Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm STAROVĚKÉ STAVITELSTVÍ Autor: Mgr. Jana Valchářová Vytvořeno: červen 2013.
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Slovesa Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák poznává slovní druhy, žák.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
32_09_21: Výtvarné materiály: Jak? Čím?
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VÝTVARNÉ TECHNIKY Papírořez Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
VÝTVARNÉ TECHNIKY Akční malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 11 Vesmírné cesty Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 9) Možnosti využití.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Malba akrylovými barvami
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
VY_32_INOVACE_FOTF12060ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Stehlíková Název materiálu: VY_12_INOVACE_EVH.3.Ste.10_Balet Datum:
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Abstraktní umění Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Portrét Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Inf Prezentace informací
Street art Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Teplé a studené barvy Název školy
Keith Haring Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Náhoda Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Návrhové skici-použití výtvarných technik
Křivonosková Kateřina
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Piet Mondrian Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Druhy kompozic
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s Číslo projektu: CZ. 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Druhy kompozic
Sochy a plastiky Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Stylizace kresby figury a detailů
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Praxi z VV jsem vykonávala na ZŠ Úvoz v 1. třídě.
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY Co tam nepatří, co pluje po vodě, co létá ve vzduchu, co jezdí po silnici, co jezdí po cestě.
Jak se upravit do divadla
Transkript prezentace:

Figurální malba pomocí projekce Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, 756 61 Rožnov pod Radhoštěm VÝTVARNÉ TECHNIKY Figurální malba pomocí projekce Autor: Lucie Oharková Název: VY_32_INOVACE_VV_05_05_Výtvarné techniky Vzdělávací oblast: Umění a kultura Projekt Sedmikráska CZ.1.07/1.4.00/21.3812

FIGURÁLNÍ MALBA POMOCÍ PROJEKCE téma: Tanec vzdělávací obor: Výtvarná výchova, I. st. ZŠ anotace: Prezentace nabízející učitelům VV metodický i technologický postup. Obsahuje fotodokumentaci z procesu skupinové tvorby žáků 3.třídy.

Technika, materiál a pomůcky Ke způsobu malování figurální kompozice podle promítaných fotografií mě přivedly myšlenky na společný zážitek skupiny mladších žáků. Objevila jsem postup, kdy namísto pouhého pozorování a skicování tanečníků, děti s nimi tančí. S pomocí interaktivní techniky jsem obnovila atmosféru navštíveného tanečního sálu v učebně výtvarné výchovy a nechala děti volně přepsat jejich pohybový zážitek na obrazně vizuální vyjádření. Využili jsme tuto techniku: digitální fotoaparát, notebook s reproduktory, dataprojektor, nosič s taneční hudbou. Z počátku bylo zapotřebí zajistit částečné zatemnění místnosti. Potřebovali jsme: velké kartony, akrylové barvy, palety, štětinové štětce a nádobky na vodu.

Téma, motivace Zážitek z tance! Navštívili jsme vrstevnický kroužek tancování v tanečním sále. Sledovali jsme zkoušku skupinového vstoupení se zajímavou choreografií. Poté si mohli všichni i malíři vyzkoušet pohyb v rytmu hudby. Děti baví nápodoba. Pro tancem neškolené je vhodná hra na zlatou bránu nebo na opičího krále, kdy se žáci s pedagogem střídají v předcvičování zábavných tanečních kreací nebo jen jednoduchých pohybů v za doprovodu hudby. Nikoho k tanci nelze nutit. Důležití jsou i dobří pozorovatelé, obzvláště ti, kteří dokážou dění zachytit v hledáčku fotoaparátu. Fotografování pomohlo zachytit zajímavé pozice tanečníků. Opravdu inspirativní zážitek pro malé malíře byl dílem vlastní, tělesný a dílem z pozorování souladu celé skupiny.

Technologický a metodický postup v Děti nejprve shlédnou prezentaci pořízených fotografií, popovídají si o zážitcích z návštěvy tanečního setkání. Po té si vyberou nejzajímavější snímky pro podklad svých společných obrazů. Rozdělí se do skupin, tak aby všichni měli přístup k formátům. Žáci zahájí figurální malbu hledáním linií projektovaných tanečníků. Vždy, když je to potřeba, se skupiny vymění, aby je projekce při skicování nemátla. Malíři využívají krycích schopností akrylových barev. Mohou přemalovávat podmalbu a po zaschnutí přidávat další a další barevné vrstvy. Je potřeba včas opustit fázi promítání snímků odpovídajících realitě a nechat se za zvuků hudby unést tvarovou a barevnou nadsázkou.

Pro úklid platí ponaučení o rychlém usychání akrylových barev Pro úklid platí ponaučení o rychlém usychání akrylových barev. Akrylová malba není po zaschnutí už více vodou rozpustná a nejde vyprat z oblečení – ochranný oděv je nutností.

Nebyly použity obrázky z externích zdrojů. Autory obrazně vizuálních vyjádření jsou žáci ZŠ Sedmikráska o.p.s..