Algoritmizace a základy programování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bakalářská práce Prostředí pro výuku algoritmů
Advertisements

HYPERTEXT PREPROCESSOR. PROGRAMOVÁNÍ. DEFINICE POJMŮ Problém Problém nevyřešený, nežádoucí stav obvykle vyžaduje nějaké řešení Neřešitelný problém Neřešitelný.
Algoritmy – struktura a zápis
Algoritmizace Vývojové diagramy.
ALGO – Algoritmizace 1. cvičení
Algoritmizace 9. Ročník.
Programování PA - 2.
Metody zpracování vybraných témat (projektů)
XII/2007 Gepro, spol. s r.o. Ing. Stanislav Tomeš Struktura výkresu - titulní strana Struktura výkresu WKOKEŠ.
Vývojové diagramy a základy algoritmizace
Algoritmizace a programování
ZPŮSOBY ZÁPISU ALGORITMŮ
Algoritmizace a programování Podmíněné a cyklické příkazy- 08
Jazyk vývojových diagramů
Seminář – Základy programování
Algoritmizace.
Informatika a práce s počítačem
25. ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ
25. ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
Algoritmus po krocích rozepsaný návod k nějaké činnosti
Algoritmizace úloh. Algoritmizace úloh Algoritmus? CO JE TO???
Základy algoritmizace a programování
Úvod do algoritmizace Obsah: Algoritmus, algoritmizace
Jazyk vývojových diagramů
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Modelování a simulace MAS_02
3. Příkazy  Příkazy dělíme na jednoduché a strukturované.  Jednoduché příkazy - žádnou jejich dílčí částí neni příkaz - přiřazovací, vstupu a výstupu,
ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ
CYKLUS S PEVNÝM POČTEM OPAKOVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavlína Mihačová. Obchodní akademie a Střední odborná.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
MATICE ODPOVĚDNOSTI Matice odpovědnosti představuje jasné a konkrétní vymezení kompetencí osob z týmu za konkrétní projektové činnosti (úkoly), např. koordinaci.
Algoritmizace a programování Vývojové diagramy - 03
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Algoritmizace a programování Algoritmizace – základní pojmy - 01
Databázové modelování
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Algoritmus a jeho vlastnosti
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Úvod do programování.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Základy ALgoritmizace 6. cvičení. Program cvičení Kontrolní bod 1 zakončení grafického zápisu algoritmů - vývojových diagramů –identifikátory a proměnné.
Algebra v informatice Antonín Jančařík.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Visual Basic Úvod do programování. Co je to program  Program je řada příkazů, které určují počítači, co má provádět, jak má zacházet s vloženými daty.
Algoritmy – grafický zápis
Úvod do programování Vyučující: Mgr. Vítězslav Jersák
Programování v MATLABu © Leonard Walletzký, ESF MU, 2000.
Algoritmizace. Co je to algoritmizace? Algoritmizace je postup při tvorbě programu pro počítač, kterým lze prostřednictvím algoritmu řešit nějaký problém.
Základy programování mikropočítačů První program v jazyce symbolických adres.
Algoritmizace a programování Algoritmy 4 – Vývojové diagramy (cykly)
Algoritmizace a programování Algoritmy 1 - Úvod. Základní pojmy Počítačový program Počítačový program zápis zdrojového kódu, kterému rozumí počítač zápis.
Algoritmizace a programování Algoritmy 2 – Vývojové diagramy (sekvence)
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_inf3_prg10 Označení materiáluprg10_vyvoj_diagram.pptx Název školyGymnázium Kladno.
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 2: Základní pojmy Bc. Radek Libovický.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Algoritmizace – základní pojmy
Základní pojmy v automatizační technice
Inf Algoritmus.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vytváření dokumentace algoritmů
2018/6/10 Počítačový model Kateřina Růžičková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Příkazy cyklu (1) Umožňují vícekrát (nebo ani jednou) pro-vést určitý příkaz Jazyk C rozlišuje příkaz cyklu: s podmínkou na začátku: obecný tvar: while.
Algoritmizace a programování
CYKLUS S PODMÍNKOU NA ZAČÁTKU (se vstupní podmínkou)
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary
Cyklus for (1) Obecný tvar: for (výraz1; výraz2; výraz3) příkaz
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Transkript prezentace:

Algoritmizace a základy programování

Algoritmus – postup, který určuje postup, jak vyřešit libovolnou úlohu. Algoritmy nalezneme například v kuchařkách, jenže je nenazýváme algoritmy, ale recepty. Postup jak ovládat video kamery, fotoaparáty, mikrovlnky, automatické myčky, … jsou ve své podstatě taky algoritmy. Teoreticky lze každou činnost prevést na algoritmy.

Algoritmus můžeme zapsat: Slovně - používá se jen pro jednoduché postupy. Pro složitější postupy může být slovní popis nepřehledný a nesrozumitelný. Příkladem algoritmů zapsaných slovně jsou návody k použití, kuchařské recepty, apod. Graficky- tento způsob zápisu využívá grafické symboly, které mají předem definovaný význam.

Vlastnosti algoritmů Elementárnost - algoritmus je složen z konečného počtu jednoduchých kroků. Determinovanost - v každé fázi zpracování existuje další postup. V jakékoliv situaci (krok algoritmu) musí být stanoveno, jak pokračovat dál. Konečnost - činnost algoritmu musí skončit v reálném čase. Rezultativnost - libovolná vstupní data musí vést k výsledkům. I informace: „nelze vypočítat“ je výsledek. Hromadnost - algoritmus musí být aplikovatelný pro všechny úlohy stejného typu.

Vývojové diagramy: Vývojový diagram je grafické znázornění algoritmu. Vývojové diagramy se skládají z grafických značek. Značky jsou různé a různě se kombinují, tím se simulují různé situace a různé příkazy, do těchto značek se pak vypisují upřesňující údaje. Takto vypadají jednotlivé části vývojového diagramu.

Programovací metody 1. Strukturované programování - složitá úloha se rozdělí na dílčí úkoly, které lze řešit samostatně - při návrhu řešení dílčích úloh lze použít pouze povolené řídící struktury, což jsou sekvence, větvení a cykly 2. Objektové programování - v rámci úlohy se identifikují objekty (např. formulář, tlačítko, …) - každý objekt má svoje vlastnosti a metody - zdrojový kód se vytváří formou procedur, které jsou připojeny k událostem určitého objektu - uvnitř procedur však stejně postupujeme strukturovaně