Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromagnet a jeho užití - test
Advertisements

Měření času – jednotky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Šíření zvuku prostředím
Hustota II. Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Magnetické pole cívky s proudem
Ultrazvuk, infrazvuk Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Elektromagnetické záření 1. část
Měření objemu Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
O roli pružiny při měření síly
Jednotky délky. Délková měřidla
Zákon odrazu, zrcadla Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
MĚŘENÍ DÉLKY.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
Teplotní roztažnost pevných látek
Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
Měření teploty Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření délky.
Anotace Prezentace zabývající převáděním jednotek délky. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převedou jednotky délky. Speciální vzdělávací.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Hmotnost těles Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření hmotnosti tělesa
Měření fyzikální veličiny
Přesnost a chyby měření
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
9. ročník Elektromagnet Elektromagnet v praxi.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
MĚŘENÍ DÉLKY - OPAKOVÁNÍ
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
POHYB TĚLESA I (sekunda) FY – Sekunda Yveta Ančincová F – Sekunda
Lom světla Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , červen.
Transformátor a jeho užití
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Měříme délku s různou přesností
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Magnetické pole Země Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Opakované měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , prosinec.
Magnetické pole Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření času Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Měření délky – cvičení Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Magnetické indukční čáry
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měřidla délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/2 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Měření délky Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
F YZIKA Měření délky. Vypracoval: Lukáš Karlík. P OROVNÁVÁNÍ Dříve lidé měřili pomocí porovnávání na větší a menší. Toto měření bylo však velmi nepřesné.
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
VY_32_INOVACE_16 16 MĚŘENÍ DÉLKY autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Opakované měření délky
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
VY _52_INOVACE_A_08_Délka
MĚŘENÍ DÉLKY.
Jak postupujeme při měření délky
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Měření délky.
Přesnost a chyby měření
Transkript prezentace:

Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 2012, prosinec

Postup měření délky

Při měření porovnáváme měřenou fyzikální veličinu ( např. délku) se zvolenou jednotkou ( metr). Číslo udává, kolikrát je hodnota měřené veličiny větší než zvolená jednotka.

Před měřením zjistíme: v jakých jednotkách je stupnice měřidla,

měřící rozsah stupnice, hodnotu nejmenšího dílku,

zvolíme vhodné měřidlo.

Postup měření Přiložíme měřidlo nulou na začátek měřeného úseku tělesa. Při čtení se díváme na stupnici kolmo.

Zápis výsledku Např: d = 26 mm Výsledek měření zapíšeme zaokrouhleným číslem s jednotkou.

Přesnost měření Měřením nikdy neurčíme skutečnou hodnotu. Lze však určit meze, mezi nimiž se skutečná hodnota nachází.

Výsledek měření: 35 mm < d < 36 mm Zapíšeme: d = 36 mm Odchylka měření: 0,5 mm

Odchylka měření udává největší rozdíl mezi naměřenou a skutečnou hodnotou je rovna polovině nejmenšího dílku použitého měřidla.

Přesnost měření Vyplň následující tabulku pro pravítko (1), krejčovský metr (2), mikrometrické měřidlo (3) a pásmo (4). Odchylku uveď ve správných jednotkách. Měřidlo (1) (2) (3) (4) Odchylka (jednotky)

Použité zdroje KOLÁŘOVÁ, Růžena a BOHUNĚK, Jiří. Fyzika pro 6. ročník základní školy. Dotisk 2. vydání. Nakladatelství Prometheus, spol. s r. o., Praha 4, 2006 . Učebnice pro základní školy. ISBN 80-7196-146-5. Zdroj obrázků: vlastní tvorba.