MVČR Projekt Procesní modelování agend 9

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JIP / KAAS / ZR aneb „Co budeme dělat
Advertisements

Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR
Kolik opravdu stojí veřejná správa?
Software Development Conference 2007 Vztah dodavatele a odběratele Zdeněk Borůvka.
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK
Praha 9. března Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM, JAK a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Výhled Ministerstva vnitra – kvalita ve veřejné správě odbor veřejné správy a eGovernmentu Ministerstvo vnitra.
Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR MS_P01.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Dopady zavedení registru práv a povinností na orgány veřejné moci.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
3. Životní cyklus a procesy projektu
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
SPRÁVA ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ Listopad CÍL PREZENTACE 1.Jak vznikl nový úřad 2.Proč nový úřad vznikl.
9. května 2012 Praha. Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
JIP a KAAS Co umí. A co nabízí ve vztahu k základním registrům.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, / 11 DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, Ing. Martin.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
Informace z konference IIR eGovernment – Zpracoval(a): Jana Třísková, Alois Slovák Datum:
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
„Dopady spuštění základních registrů na subjekty veřejné správy“
Realizační tým ICZ duben 2005
EGovernment Zpracoval: Ing. Ivan Ivanov 1 Typové projekty DMVS.
Schválení OP OPS chvalovací proces Ministerstvo financíEvropská komise Certifikační orgán Auditní orgán Ministerstvo pro místní rozvoj Programování Metodiky.
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Jednání implementátorů ORP Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum: 10.
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
Duben 2006 SDZA Správa datových zdrojů a aplikací.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
2. Životní cyklus a procesy projektu
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska.
Helios Orange - Implementace systému
Interaktivní personální portál
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Spojení základních registrů s okolním světem Hradec Králové 2012.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
Procesní modelování agend veřejné správy Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR Chomutov,
Koncepce rozvoje eGovernmentu Strategický rámec Mgr. Bohdan Urban Chomutov,
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji a jeho návaznost na plány komunitní plány na místní úrovni setkání k zahájení tvorby Komunitního.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
Projekt „CzechELib" – informace od realizátora IPs
ZÁKLADNÍ REGISTRY – ANEB CO NYNÍ POTŘEBUJEME VĚDĚT
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Presentation Title 1st September 2002
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

MVČR Projekt Procesní modelování agend 9 MVČR Projekt Procesní modelování agend 9. Národní konference kvality ve veřejné správě Ing Josef Beneš, manažer projektu 20.2.2013

Cíl projektu PMA je implementace softwarové, znalostní a procesní infrastruktury pro vytváření, využívání a správu procesních modelů agend tak, aby je bylo následně možné optimalizovat (zefektivnit činnost úřadů veřejné správy, snížit finanční nároky na chod administrativy a zajistit jejich maximální dostupnost a kvalitu).

Předmět dodávky - Dodavatelem je Accenture Central Europe B.V., Vypracování Metodiky procesního modelování agend veřejné správy. Cílem je zavedení společného procesního slovníku a tedy společného pohledu na různé aspekty procesních modelů Cílem je naučit se popisovat procesní postup, včetně čerpání zdrojů a kvality výkonu procesů Cílem není personální audit Cílem není veřejnou správu „ukreslit“ Dodávka a implementace AIS RPP Modelovacího pro procesní modelování agend veřejné správy, vybaveného moduly řízení, editace, připomínkování a publikování. Návrh, implementace a zprovoznění Rozhraní mezi AIS RPP Modelovacím a RPP (dále jen „Rozhraní“). Mít vazbu na základní registry – systém je editační Vyškolení vybraných úředníků v procesním modelování podle vypracované Metodiky a s použitím AIS RPP Modelovacího. Zpracování procesních modelů 30 agend veřejné správy. Nejde o vytvoření standardu 30 agend, cílem je zavedení systému pro modelování agend Je to reprezentativní vzorek, který umožní pochopit souvislosti (extrémy a kritici) Návrh institucionálních a věcných podmínek pro zřízení metodického centra pro procesní modelování agend Zadavatelem po dobu realizace a udržitelnosti projektu. Udržení znalostí a založení dlouhodobého výhledu udržitelnosti a rozvoje systému Pomoc ohlašovatelům agend a samosprávě v jejich práci Vzniká nový AIS – který jse součástí globální architektury

Metodika procesního modelování – klíčový výstup Stanovení postupu modelování sběru, analýzy, tvorby jednotlivých forem procesních modelů a jejich aktualizace v podmínkách veřejné správy, zohledňující specifika veřejné správy. Popis efektivního řízení tvorby, udržování a aktualizace procesních modelů i vlastní Metodiky, vč. identifikace rizik a návrhu jejich eliminace, tj. základ činnosti metodického centra. Metodika procesního modelování je „řídící dokument“ pro Modelování 30 agend (3 pilotní) v rámci projektu PMA Dále modelování cca 500 agend ohlášených i neohlášených v RPP Nasazení a využívání AIS Modelovacího Školení stovek uživatelů Provoz Metodické centra MVČR pro modelování agend

Časový plán projektu Zahájena dodávka projektu 1.9.2012 Akceptace prvních výstupů 28.2.2013 Metodika PMA Dodávka AIS Modelovací Modely pilotních agend Aktualizace metodiky – červenec 2013 Dokončení modelů 26 agend – říjen 2013 Dokončení školení – listopad 2013 Datum ukončení projektu 31.3.2014 Zahájení činnosti Metodického centra MVČR 1.4.2014 Udržitelnost projektu do 31.3.2019

Klasifikace agend a procesů Základ je v metodice ohlašování agend Agenda - Zákon Dle stupně správy Státní správa Samospráva Přenesená působnost Procesní oblasti – systém regulace Evidence Kontrola Strategie Charakter procesů Tvrdé Částečně tvrdé Měkké Procesní agendy Podíl na provozních nákladech Stát Kraj Město/ obec Podíl na tvrdých procesech Podíl na středně tvrdých procesech Podíl na měkkých procesech Znalostní profil projektu

Procesní popis Znalostní profil projektu Slovní popis Grafický popis Úroveň 1 Procesní mapa Procesní oblast Organizace Proces - činnost Úroveň 2 Účastník Aktivity - úkon Stavy Komunikace Datový popis Úroveň Proces Výstup Typ případ Znalostní profil projektu

Funkce budoucího systému RPP Finální model AIS RPP modelovací je postaven na modelovacím nástroji CraftCase Modul řídící – definice pracovního postupu Modul editační – provedení modelu Modul připomínkovací Modul čtecí – prohlížení modelů ISZR Ústřední orgán Kraj Město/obec Metodické centrum Pracovní model Modelovací nástroj

Postup modelování Fáze postupu Etapy postupu Etapa 1.1: Iniciální analýza agendy Etapa 1.2: Definice procesního rozsahu agendy Etapa 1.3: Vytvoření detailního harmonogramu prací Etapa 1.4: Posouzení dostupnosti dat o výkonu agendy Základní analýza a příprava modelování Etapa 2.1: Vytvoření procesního popisu agendy Etapa 2.2: Sběr hodnot AS-IS modelu Etapa 2.3: Příprava podkladů pro stanovení nákladů výkonu procesů agendy Etapa 2.4: Stanovení hrubých lokálních nákladů procesů agendy Etapa 2.5: Stanovení čistých lokálních nákladů procesů agendy Etapa 2.6: Schválení AS-IS modelu agendy Etapa 2.7: Identifikace optimalizačního potenciálu Etapa 2.8: Prioritizace procesů pro detailní analýzu Sestavení AS-IS modelu Procesní modelování Etapa 3.1: Návrh optimalizačních hypotéz Etapa 3.2: Výběr TO-BE varianty modelu Etapa 3.3 Posouzení první verze TO-BE modelu Etapa 3.4: Vytvoření detailních návrhů opatření Etapa 3.5: Odhad potenciálu úspor opatření Etapa 3.6: Prioritizace opatření k realizaci Etapa 3.7: Vytvoření návrhu realizace opatření Etapa 3.8: Posouzení druhé verze TO-BE modelu Etapa 3.9: Vypořádání připomínek Etapa 3.10: Schválení finální verze TO-BE modelu Etapa 3.11: Publikace TO-BE modelu do RPP Sestavení TO-BE modelu

Lokální výše kompenzace Standard agendy Procesní modelování Procesní popis Vazba na RPP Přímé náklady Pracnost Podmínky výkonu Podklady pro standard (AISM) Definice KPI Zjištění centrálních statistik Seznam KPI Statistiky výkonu procesů Standard výkonu procesů agendy (3 oblasti) Definice úrovně Definice výkonu Definice odměny Definice standardu (ZR RPP) Úroveň pro standard Procesní popis Požadovaná kvalita (Ukazatele kvality - KPI) Způsob výpočtu základní odměny Způsob výpočtu upravené odměny Způsob výpočtu celkové odměny Evidence lokálních hodnot koeficientů Stanovení hodnot parametrů standardu Stanovení výše odměny pro konkrétní OVM Hodnoty sankčních koeficientů pro KPI Cena jednotky výkonu, fixní složka Základní výše odměny Upravená výše odměny Celková výše odměny dle standardu Lokální hodnoty četností a koeficientů Další IS Definice případné kompenzace (mimo standard) Platba za výkon agendy Lokální výše kompenzace Finální výše odměny za výkon agendy

Organizace modelování Gestor agendy Správce modelu agendy Vedoucí modelování Analytik modelování Koordinátor metodického připomínkování Účastník metodického připomínkování Koordinátor vnějšího připomínkování Účastník vnějšího připomínkování Koordinátor vnitřního připomínkování Účastník vnitřního připomínkování Vedoucí metodiků Metodik modelování Správce RPP

Možné Role dle Metodiky PMA Zúčastněná strana Typický zástupce Možné Role dle Metodiky PMA Ohlašovatel agendy Náměstek ministra Gestor agendy Ředitel odboru Správce modelu agendy Vedoucí modelování Koordinátor vnitřního připomínkování, vnějšího připomínkování Účastník vnitřního připomínkování Vedoucí oddělení Analytik modelování Referent Participující OVM Další členové týmu modelování agendy Vedoucí týmu Vedoucí modelování *) Metodik modelování Účastník metodického připomínkování *) Člen týmu Metodické centrum Vedoucí metodického centra Vedoucí metodiků Koordinátor metodického připomínkování Účastník metodického připomínkování Metodik PMA Správce RPP Neparticipující OVM, odborná veřejnost Různé Účastník vnějšího připomínkování

Děkujeme za účast a těšíme se na spolupráci, protože věříme, že vytvářený systém neboří lokální iniciativy a vytvoří základ společného procesního uvažování.