Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/4.11.2012,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Operace s vektory.
Advertisements

Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Síla Výslednice navzájem různoběžných sil 2. díl
Grafické násobení a sčítání úhlů
Název šablony:Inovace výuky AJ II/2/ Miloš Demel Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Název výukového materiálu: Food Autor: Miloš.
Psí spřežení složené ze dvou tažných psů táhne za sebou saně, psi působí na saně silou. První pes táhne silou F 1 ve směru 30° vzhledem k výslednici. Druhý.
Skládání sil.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Síla Výslednice navzájem rovnoběžných sil 1. díl F1 F3 F5 F6 F4 F2
Skládání sil Skládat síly znamená nahradit několik sil silou jedinou se stejnými účinky.
Skládání sil.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název šablony: Inovace v chemii52/CH23/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Základní chemické výpočty.
STATIKA TĚLES Název školy
VY_32_INOVACE_04 - SÍLA, SKLÁDÁNÍ SIL
Název šablony: Inovace v p ř írodopisu 52/P18/ , Vrtišková Vzd ě lávací oblast: Č lov ě k a p ř íroda Název výukového materiálu: Geologické d ě.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Síla jako FV Skládání sil - opakování (FV) - opakování (síly)
Název materiálu: SÍLA – výklad učiva. Název dle číselného rozsahu: VY_32_INOVACE_201. Autor materiálu: Mgr. Bronislav Budík. Zařazení materiálu: o Vzdělávací.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F29/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Keplerovy zákony Autor:
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F34/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Optické čočky Autor: Bc.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSíly a jejich.
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Skládání sil opačného směru VY_52_INOVACE_18 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F13/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Síla Autor: Bc. Jana Slabá.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F25/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Plynné planety Autor: Bc.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_450.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F19/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnetismus Autor: Bc. Jana.
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
Název šablony: Inovace v chemii52/CH28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Autor: Mgr. Eva Vrtišková Předmět:
Strojní mechanika ÚKOLY STATIKY Autor: Ing. Jaroslav Kolář
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Š ablona III/2VY_32_INOVACE_667.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F20/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnety Autor: Bc. Jana.
Zákon vzájemného působení dvou těles
Síla.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Skládání a rozkládání sil
7. ročník Síla Skládání sil.
2. Statika v rovině Autor: Ing. Jitka Šenková
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F18/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Atom aneb co o něm už vím.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Rozklad sil.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Skládání sil. NNa většinu těles působí více než jedna síla. PPůsobení více sil na těleso se dá nahradit jedinou silou, jejíž účinek je stejný jako.
Skládání sil opačného směru
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Anotace Prezentace, která se zabývá skládáním sil různého směru a rovnováhou sil. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí graficky.
STATIKA TĚLES Název školy
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Fy- sekunda Yveta Ančincová
Rovnováha dvou sil (Učebnice strana 43 – 45)
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skládání a rozkládání sil Číslo DUM: III/2/FY/2/1/17 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální.
Technická mechanika – Skládání sil 2
SKLÁDÁNÍ SIL Zpracovala: Ing. Alena Pawerová. ZOPAKUJME SI… SÍLA JE VEKTOROVÁ VELIČINA, PROTOŽE MÁ VELIKOST A SMĚR Znázorňujeme ji pomocí orientovaných.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
SKLÁDÁNÍ SIL Zpracovala: Ing. Alena Pawerová.
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skládání a rozkládání sil
Skládání sil různého směru
Skládání sil, rovnováha sil
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru.
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Transkript prezentace:

Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru Autor: Bc. Jana Slabá Janoutová P ř edm ě t: Fyzika T ř ída: VII. Tématický okruh: Síly a jejich vlastnosti Téma: Skládání sil různého směru Druh výukového materiálu: prezentace Pou ž ití ICT:interaktivní tabule,interaktivita Didaktické, metodické poznámky (popis pou ž ití výukového materiálu ve výuce): Úvod výkladu je v ě nován zopakování tématu – skládání rovnob ěž ných sil. výklad je v ě nován skládání sil r ů zného sm ě ru, doprovázený postupnými kroky za získání výsledné síly. Sou č ástí výkladu je praktické zamyšlení nad úlohami z praxe. Snímek prezentace č.9 je v ě nován shrnutí probrané látky o skládání sil. Prezentace je dopln ě na o rýsování rovnob ěž ných sil na interaktivní tabuli za ú č elem získání výslednice. Ž áci si touto aktivitou spojenou s praktickou č inností osvojí probíranou látku. Zárove ň odhadují a poté si odhad ov ěř ují rýsováním. Prezentace navazuje na učebnici Fyzika FRAUS 2005,str. 40 – 42. Pou ž ité zdroje: ---

Skládání sil různého směru

Skládání rovnoběžných sil stejného směru - opakování Působí-li na těleso dvě rovnoběžné síly F1, F2 stejného směru je velikost jejich výslednice F rovna součtu velikostí obou sil F1 F2 F F = F1 + F2

Skládání rovnoběžných sil opačného směru - opakování Velikost výslednice je rovna rozdílu velikostí obou skládaných sil se směrem větší síly F1 F2 F F = F2 - F1

Skládání sil různého směru při skládání dvou sil různého směru v rovině vytvoříme rovnoběžku k první síle tak, že prochází koncem síly druhé to samé provedeme i s druhou silou v průsečíku rovnoběžek nalezneme konec výslednice složení sil počátek výslednice je v průsečíku sil změříme velikost výslednice sil (úhlopříčku vzniklého rovnoběžníku) a převodem podle měřítka získáme výslednou sílu v N 1 cm = 1 N F2 F F2 F F2 F F1 F1 F1

Postup při skládání sil různého směru F1´ F2´ F2 F α α = 90° F1 pomocí rovnoběžek sil doplněním na rovnoběžník výslednicí je jeho úhlopříčka * změříme velikost výslednice sil * převodem podle měřítka získáme výslednou sílu v N

Postup při skládání sil různého směru F1´ F2´ F2 F α = 60° F1 pomocí rovnoběžek sil doplněním na rovnoběžník výslednicí je jeho úhlopříčka * změříme velikost výslednice sil * převodem podle měřítka získáme výslednou sílu v N

Postup při skládání sil různého směru F1´ F2´ F2 F α = 120° F1 pomocí rovnoběžek sil doplněním na rovnoběžník výslednicí je jeho úhlopříčka * změříme velikost výslednice sil * převodem podle měřítka získáme výslednou sílu v N

Skládání sil různého směru - shrnutí při skládání dvou sil různého směru v rovině vytvoříme rovnoběžku k první síle tak, že prochází koncem síly druhé to samé provedeme i s druhou silou v průsečíku rovnoběžek nalezneme konec výslednice složení sil počátek výslednice je v průsečíku sil změříme velikost výslednice sil (úhlopříčku vzniklého rovnoběžníku) a převodem podle měřítka získáme výslednou sílu v N 1 cm = 1 N F2 F F2 F F2 F F1 F1 F1

Odhad velikosti výslednic u skládání sil různého směru – na interakt. tabuli 1.Odhadni 2. Doplněním na rovnoběžník si ověř svůj odhad výslednice složená ze složek svírající úhel menší než 90° je delší nebo li větší 1.Odhadni 2. Doplněním na rovnoběžník si ověř svůj odhad výslednice složená ze složek svírající úhel větší než 90° je kratší nebo li menší

SKLÁDÁNÍ SIL – shrnutí doplněním Skládání rovnoběžných sil stejného směru F = F1 + F2 Skládání rovnoběžných sil opačného směru F = F1 - F2 F = F2 - F1 Skládání sil různého směru pomocí rovnoběžek sil doplněním na rovnoběžník a výslednicí je jeho úhlopříčka, kterou změříme a převedeme pomocí měřítka na newtony