Algoritmizace úloh. Algoritmizace úloh Algoritmus? CO JE TO???

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Advertisements

HYPERTEXT PREPROCESSOR. PROGRAMOVÁNÍ. DEFINICE POJMŮ Problém Problém nevyřešený, nežádoucí stav obvykle vyžaduje nějaké řešení Neřešitelný problém Neřešitelný.
Algoritmizace Vývojové diagramy.
ENEMIES OF THE LATE ROMAN EMPIRE - dějepis Radek Holcepl - EDUCAnet ČB Metodické pokyny pro učitele Předmět: dějepis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PROCVIČOVÁNÍ SLOVNÍCH DRUHŮ Spojte slovesa s podstatnými jmény ZPÍVAT SKLÍZET PSÁT VOLAT ZALÉVAT  MOBIL  ZAHRADA  KAREL GOT  POZNÁMKA  BRAMBORY.
ALGO – Algoritmizace 1. cvičení
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_123_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb
Algoritmizace 9. Ročník.
Soustava lineárních nerovnic
Algoritmizace a programování
pedagogických pracovníků.
Seminář – Základy programování
Algoritmizace.
Informatika a práce s počítačem
25. ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ
VY_ 32_INOVACE_PC.17 Vzdělávací oblast-obor-tém. okruh Informační a komunikační technologie Informatika - teorie Název materiáluTest PC teorie AnotaceOrientace.
Algoritmus po krocích rozepsaný návod k nějaké činnosti
Procesor (CPU – Central Processing Unit)
Algoritmizace a základy programování
Základy algoritmizace a programování
Úvod do algoritmizace Obsah: Algoritmus, algoritmizace
INFORMATIKA 9 Využití multimédií
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Posloupnosti a jejich vlastnosti (2.část)
Počítačové sítě Počítačová síť vzniká propojením skupiny počítačů a dalších zařízení (tiskáren, pamětí, …) tak, aby tato zařízení mohla vzájemně komunikovat.
Obrázky v HTML dokumentech Druhy a použití. Obrázky + Zvyšují atraktivitu stránek. + Zvyšují vypovídací schopnost stránek. - Zvyšují dobu načítání stránky.
MATICE ODPOVĚDNOSTI Matice odpovědnosti představuje jasné a konkrétní vymezení kompetencí osob z týmu za konkrétní projektové činnosti (úkoly), např. koordinaci.
Algoritmizace a programování Vývojové diagramy - 03
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Algoritmizace a programování Algoritmizace – základní pojmy - 01
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Klasifikace počítačových sítí
Rychlost měření a výpočty 7. třída Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: 12. září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Využití dotazníku při evaluaci Mgr. Miroslava Dvořáková 2007.
Algoritmus a jeho vlastnosti
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Úvod do programování.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Grafický zápis algoritmů (vývojové diagramy) Lineární rovnice Zobrazení 10 sudých čísel – CYKLUS Suma 10 čísel JK, 2015.
Rychlost měření a výpočty Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/
Dopravní značky.
Výpočet hustoty, práce s tabulkami
Title of the document The content of the document Úroveň 1 Úroveň 2 Úroveň 3 Titulek Výrobky Služby O nás Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Kde je rybka? V p rezentaci si děti procvičí prostorovou orientaci. Návod: 1) Otázka je u každého obrázku stejná: Kde je rybka? 2) Dítě se snaží co nejpřesněji.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ PODMÍNĚNÝ PŘÍKAZ – PŘEVOD ČASOVÉHO ÚDAJE Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova.
VY_32_INOVACE_22-01 Posloupnosti.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
Úvod do programování Vyučující: Mgr. Vítězslav Jersák
Programování v MATLABu © Leonard Walletzký, ESF MU, 2000.
Algoritmizace. Co je to algoritmizace? Algoritmizace je postup při tvorbě programu pro počítač, kterým lze prostřednictvím algoritmu řešit nějaký problém.
VY_32_INOVACE_ MOVIE MAKER Příručka pro tvorbu prezentací z obrázků a fotografií.
Algoritmizace a programování Algoritmy 1 - Úvod. Základní pojmy Počítačový program Počítačový program zápis zdrojového kódu, kterému rozumí počítač zápis.
Algoritmizace a programování Algoritmy 2 – Vývojové diagramy (sekvence)
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 2: Základní pojmy Bc. Radek Libovický.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní pojmy v automatizační technice
Inf Cykly ve vývojových diagramech
Algoritmizace – základní pojmy
Základní pojmy v automatizační technice
Inf Algoritmus.
Vytváření dokumentace algoritmů
2018/6/10 Počítačový model Kateřina Růžičková.
Příkazy cyklu (1) Umožňují vícekrát (nebo ani jednou) pro-vést určitý příkaz Jazyk C rozlišuje příkaz cyklu: s podmínkou na začátku: obecný tvar: while.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_Inovace_2.2.1 Dopravní prostředky a značky
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Transkript prezentace:

Algoritmizace úloh

Algoritmus? CO JE TO???

Algoritmus! Algoritmus = postup řešení určitého druhu úloh, který je prováděn pomocí konečného počtu přesně definovaných kroků

Algoritmus tedy musí být: obecný (řeší určitý druh úloh, ne jedinou úlohu) konečný (postup musí vždy vést k výsledku po konečném počtu kroků) jednoznačný (v každém kroku musí být jednoznačně jasný další krok) Příklad: Obecný postup řešení problémů s technickým zařízením 

Algoritmus lze vyjádřit slovy běžného jazyka (návod k přístroji, kuchařský recept, …)

Algoritmus lze vyjádřit slovy běžného jazyka vzorcem (matematické úlohy)

Algoritmus lze vyjádřit slovy běžného jazyka vzorcem graficky (znázornění dohodnutými značkami)

Algoritmus lze vyjádřit slovy běžného jazyka vzorcem graficky příkazy programovacího jazyka (chceme-li algoritmus sdělit svému počítači)

Etapy tvorby algoritmu 1. Přesná formulace úlohy Příklad (přechod přes ulici): „Navrhni postup přechodu přes ulici řízenou semafory“

Etapy tvorby algoritmu 1. Přesná formulace úlohy 2. Analýza úlohy (v čem spočívá řešení úkolu?) Příklad (přechod přes ulici): „Ulici lze přejít, svítí-li na semaforu zelená“

Etapy tvorby algoritmu 1. Přesná formulace úlohy 2. Analýza úlohy 3. Vytvoření algoritmu Příklad (přechod přes ulici): a) Svítí na semaforu zelená? b) Pokud ano, jdi k bodu c), jinak a) c) Rozhlédni se vlevo, vpravo d) Pokud nejede k přechodu žádné auto, jdi k bodu e), jinak c) e) Rychle přejdi ulici

Etapy tvorby algoritmu 1. Přesná formulace úlohy 2. Analýza úlohy 3. Vytvoření algoritmu 4. Zápis programu a jeho „odladění“

Zdroje http://4.bp.blogspot.com/-tZiZxw8uBic/TYkre53ha_I/AAAAAAAAEV0/cLW39QNO7N8/s1600/hadamczik%2Balois.jpg http://www.predskolaci.cz/wp-content/uploads/2010/03/klaun-postup-2010-03-06.jpg http://sorry.vse.cz/~bohunka/pocitace/obr/schema.gif http://www.rencin.cz http://www.svetsiti.cz/tutorialy/fast/csmacd.gif http://www.allbusiness.com/glossaries/pascal/4949180-1.html http://sranda.kdecoje.cz/obrazek/semafor.jpg