Celostátní konference k základním cílům programu strany LEV 21 v Evropském parlamentu Ochrana spotřebitele a pracovního trhu agenda LEV 21 v Evropském.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

Co s trhem SBS aneb trh SBS je trh jako každý jiný
Celostátní konference k základním cílům programu strany LEV 21 v Evropském parlamentu Řešení problematiky nezaměstnanosti Ing. Jiří Paroubek předseda strany.
Měření úrovně finanční gramotnosti dospělých
Trh a jeho zákonitosti.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Svatomartinská konference Trendy a vývoje soutěžního práva 2009 Michal Petr Úřad pro ochranu hospodářské soutěže Ekonomická závislost Stálo 10 let čekání.
Rady vlády pro koordinaci boje s korupcí
Zemědělství má budoucnost Ing. Jiří Papež Místopředseda zemědělského výboru Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR.
Spotřebitel a jeho práva
Změny v síti. Transparentnost? Kartel zdravotních pojišťoven? Konference ČLK JUDr. Jan Mach ředitel právní kanceláře ČLK.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Kvalita potravin, příležitost pro české produkty
Harmonizace, důsledky, budoucnost Jan Öhm Hospodářská fakulta TUL Evropská ekonomická integrace.
Zdaňovací období Novela DPH 2013
Základy marketingu šestá přednáška
Vliv energetické koncepce na obchodníka s energiemi Dr. Tomáš Křížek Ekonomický ředitel.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
Marketingové prostředí
1 Ochrana spotřebitele v EU a činnost Evropských spotřebitelských center Ondřej Tichota Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci 9.
W.P Ekonomický a sociální výbor Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování.
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Dokonalá konkurence (DK)
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Příklady OPH P9 – P10 Změna a zánik závazků.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Budoucnost retailu?. Žijeme v zajetí vlastního světa …
Asociace energetických manažerů a Sdružení velkých spotřebitelů Ing. Aleš Valla Obchodní ředitel MORAVIA ENERGO, a.s. Nová pravidla vyhodnocování odchylek,
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Struktura přednášky Tržní selhání a mikroekonomická politika
VY_32_INOVACE_08/3/3 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Test z ekonomiky Mgr. Luboš Horký Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Tržní prostředí.
Práva spotřebitele.
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Následky porušení smlouvy, odpovědnost za škodu a otázky s tím související v režimu CISG BO402Z Mezinárodní právo obchodní I (jaro 2007) Zdeněk Kapitán.
Právo hospodářské soutěže
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
OCHRANA INVESTIC A TRANSFERU KAPITÁLU systém garancí mezinárodně právního charakteru zaručujících investorům bezpečné a vhodné podmínky pro jejich investice.
Evropská unie Ing. Jaroslava Syrovátková, Ph. D
TRH (tržní mechanismus)
REKLAMACE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Zahraniční obchod Význam, formy a členění. Obsah výkladu Význam zahraničního obchodu Formy zahraničního obchodu Členění zahraničního obchodu Otázky a.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastObčanské právo Datum vytvoření
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Ochrana spotřebitele - Prof. Dr. univ. Arsène Verny, M.E.S.
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
MIKROEKONOMIKA Formování trhu Základní elementy trhu.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Ing. Martin Pecina, MBA Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže
Ekonomika organizací Cíle organizace.
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Selhání trhu: Monopoly TNH1 (S-6)
Transkript prezentace:

Celostátní konference k základním cílům programu strany LEV 21 v Evropském parlamentu Ochrana spotřebitele a pracovního trhu agenda LEV 21 v Evropském parlamentu Ing. Filip Drapák stínový ministr financí za stranu LEV 21 a kandidát č. 2 do Evropského parlamentu za stranu LEV 21

Oligopolní prostředí Klamavý či agresivní prodej Ceny neodpovídající efektivnímu trhu Nížší kvalita výrobků ve východní části EU Ochrana spotřebitele – v čem je problém?

České oligopoly -Spotřebitel nemá skutečnou alternativu -Ceny diktuje malá skupina hráčů na trhu -Oligopol se nemusí obávat konkurence, nefunguje trh POZNÁMKA: Oligopol nemusí být sám o sobě problém, pokud funguje regulace

Důsledky českých oligopolů Vysoké ceny (výrazně vyšší než na obdobném trhu) Špatné chování oligopolů vůči svým zákazníkům Silný vliv oligopolů na politiku (síla peněz) Vysoký odliv hotovosti z českých domácností do kapes zpravidla zahraničních majitelů

Příčiny českých oligopolů Slabý regulátor, nedostatečná regulace, nekonající regulátor, nekonající vláda Nefunkční Úřad pro ochranu hospodářské soutěže Zákazník si ledacos nechá líbit

Řešení? Posílit regulátora, umožnit pokutovat až do výše škody způsobené spotřebiteli Povolat regulátora k odpovědnosti za špatnou regulaci – záleží i na politické reprezentaci Zamezit ekonomickému vlivu oligopolů na politickou reprezentaci

Evropská ochrana spotřebitele I. Nakupujte, co chcete, kde chcete (a kolik chcete v rámci EU) Vaše nákupy v EU nejsou ničím omezeny a nejste zatíženi žádnými cly ani dodatečnou VAT Pokud to nefunguje, tak jak by to mělo fungovat, vraťte zboží Zboží v EU můžete reklamovat do 2 let a navíc do 6 měsíců je prokázání souladu s prodejem na prodejci, ne na vás Máte zajištěn bezpečnostní standard na jídlo a spotřební zboží EU má jedny z nejvyšších standardů bezpečnosti ve světě a tento standard se nevztahuje jenom na koncový produkt, ale na celý výrobní řetěz Víte, co jíte Jídlo prodávané v EU musí mít uvedeno složení na obalu

Evropská ochrana spotřebitele II. Vaše smlouva s prodejcem musí být férová EU pravidla vás chrání před nefér smlouvami a smlouvami, kde prodejce například drobným písmem skrývá pro vás nepřijatelná či nevýhodná ustanovení Spotřebitel může nákup zrušit Pokud změníte názor anebo zjistíte, že vás prodejce ukecal u dveří na koupi něčeho, co vlastně nechcete, máte právo smlouvu do 7 dnů vypovědět, tato ochrana platí i na prodeje po telefonu nebo internetu Máte právo na porovnatelnost cen Při nákupu v EU máte právo porovnat ceny zboží, a proto prodejce musí zveřejňovat jednotkovou cenu

Evropská ochrana spotřebitele III. Spotřebitel nesmí být oklamán To, co vám prodejce řekne při nákupu nebo uvede ve své reklamě, musí být pravda. Pokud vám tedy bude prodejce při prodeji satelitní karty tvrdit, že máte balíček programů navždy zadarmo, a satelitní společnost zavede jakékoliv poplatky, tak jste byl oklamán a máte právo na vrácení zboží Ochrana vašich prázdnin Pokud vám prodejce dodá jinou kategorii hotelu, než vám slíbil, tak máte nárok na odškodnění, musí pro vás mít také zajištěnu dopravu domů pro případ bankrotu atd. EU centra ochrany spotřebitele Pokud potebujete poradit, EU zavedla centra ochrany spotřebitele, která vám poradí při vašem nákupu

Podíl nezaměstnanných osob k je 7,9 procenta Ale? Tato statistika se vztahuje jenom k uchazečům o práci registrovaných na Úřadu práce. Ochrana pracovního trhu

Ochrana pracovního trhu by měla spočívat na následujících principech: – Opatření směřující k vyšší mobilitě pracovní síly – Opatření směřující k vyšší kvalifikaci pracovní síly – Opatření směřující podpoře podnikání a vytváření pracovních míst – Jasná pravidla pro imigraci a práci v České republice Ochrana pracovního trhu

DĚKUJI ZA POZORNOST Ing. Filip Drapák stínový ministr financí za LEV 21 a kandidát č. 2 do Evropského parlamentu