Příprava scénického čtení Lenoši – LDO ZUŠ Nové Strašecí
Základní informace Žáci LDO ZUŠ – (7.-9. třída ZŠ) Předmět Soubor – 1 vyučovací hod. týdně Výběr textu – společné čtení úryvků 3 knih Hlasování o zvolené knize Každý týden kousek dalšího textu a scénické aranžmá prostřednictvím improvizací Od do cca 10min celek vzniklý z 10 stran textu (značně seškrtáno, na 2 strany formátu A4)
– výběr knihy Ch. Dickens – Strašidelný dům, I. Procházková – Uzly a pomeranče, I. Procházková - Nazí
První nápad – při čtení jedeme vlakem… Byl to osamělý dům…
a že si ho nikdo nechce najmout…
Člověk poznal na první pohled, že je to dům, kterému se všichni vyhýbají..
Ve vlaku to všechny zajímá …a z toho se člověku přirozeně vnucoval závěr…
Kupé se promění v dům a fotoaparátu dojdou baterie… V tom domě podle pověsti straší…
Já viděl toho vejra, pane..
Přivedli jsme si sebou hluchého podkoního, dvě služebné a jednu mladičkou osobu.
Opakujeme a upravujeme…
Pilujeme…
Přesto však naše dívka pro všechno „viděla voči“…
…jinými slovy utrhl vedení zvonku a tak jsem ho umlčel navždycky
…konečně!
…vyvinula sklony k epileptickým záchvatům…
Stala se zářivou ukázkou této choroby
…sklony k epileptickým záchvatům…
I děvečka měla jeden nanejvýš znepokojující rys
…dokonalá výrobna slz
Ćteme z: Ch. Dickens, Strašidelný dom, Vyšehrad, Praha 1971, překlad:Vladimír Pražák Ještě jednu zkoušku a končíme první ucelenou část slovy: „Nebudeme mít žádné služebnictvo!“