Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, 360 09 Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_OCEŇOVÁNÍ.
Advertisements

Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ROZPOČTOVÁNÍ.
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_MARKETINGOVÝ.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Sociologický výzkum.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_07_NEWTONOVY.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_VOLBA.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_FYZIKALNI.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MECHANIKA_UO.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Techniky marketingového výzkumu Ročník / obor.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYKON.
Marketingový výzkum.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ZAKLADNI.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_MAJETEK.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Autor: MIROSLAV MAJCHER
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Spotřebitelský výzkum
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_OBCHODNI.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_11.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PROJEKTOVA.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_09.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_POJISTOVNICTVI_S.P.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_PODSTATA.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_PODSTATA.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_ELEKTRICKÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_ELEKTRICKÝ.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Skupinové interview (Focus group)
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_POJISTOVNICTVI.
MIS = marketingový informační systém
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_OCHRANA.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_VYPOCTY.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Marketing sportu obecná část
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Autor: MIROSLAV MAJCHER
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_ZAKLADNI.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_10.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_PRŮBĚŽNÉ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Metody a techniky výzkumu II.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ VÝZKUM _S.P Číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/ Tematická oblast : EKONOMIKA Datum tvorby: Datum ověření: Klíčové slovo: informace, techniky sběru informací Anotace/ nebo metodický list: Prezentace je určena pro žáky 1. ročníku nástavbového studia, slouží k výkladu a procvičování dané látky. Žáci se seznámí s výukovým materiálem na téma informace, plán výzkumu a jeho části.

Marketingový výzkum Techniky sběru dat, způsob kontaktu, výběr vzorku

Marketingový výzkum  funkcí M výzkumu je předpovědět nákupní chování zákazníka  zkoumá – zákazníky a jejich nákupní chování, trhy, produkty, distribuční cesty, ceny,

5 kroků M výzkumu 1. definice problému - určení toho, co chceme zjistit a určení informací, které potřebujeme zjistit 2. plán výzkumu - určení zkoumaného vzorku, způsobu kontaktu a metody výzkumu 3. sběr informací - pomocí metod - pozorování, dotazník, dialog, skup, diskuse, experiment

4. analýza informací - pomocí statistických výpočtů - četnost výskytu jevu, vážený aritmetický průměr, závislost mezi jevy 5. závěr a doporučení managementu - výsledky musí být přesné, relevantní, aby se snížilo podnik. riziko

Techniky sběru dat  Pozorování  Průzkum  Experiment

Pozorování  kvantitativní, doplňková metoda, kdy výzkumník zaznamenává skutečné jednání a chování - osobně, elektronicky(peaplemetry)  např. sleduje v supermarketu zájem zákazníků o značku, četnost průjezdu aut určitou lokalitou  nevýhodou je, že metoda nevypovídá o motivech a názorech zákazníků

Průzkum  výzkumník je v přímém kontaktu se zákazníkem, kvalitativní metoda, která využívá: 1) dotazník 2) dialog 3) skupinové diskuse

1) Dotazník - zásady vypracování 1) musí být jasná hlavní myšlenka - na koho se obrátíme, jak budeme kontaktovat, co budeme zjišťovat o produktu, spotřebiteli, distribuci, aj. 2) formulace otázek musí být jasná 3) nabídnout dostatečný počet alternativních odpovědí 4) omezený počet otázek, velký počet odrazuje 5) otázky nesmí navodit trapnost 6) uvážit psychologické faktory - dotazovaný se snaží odpovědět správně, ale ne pravdivě 7) kontrolní otázky, které ověří spolehlivost informace

2) Dialog  proškolený výzkumník hovoří přímo se zvoleným zkoumaným vzorkem, např. co si myslí o produktu, značce, službách  kontakt je možný doma, na ulici, v prodejně  formou je telefonický dialog, kdy je výhodou anonymita, cena, rychlost, upřímnost

3) Skupinová diskuse  6-10 osob  vedoucí skupiny je moderátorem, který usměrňuje diskusi správným směrem

Experiment  snaha zjistit reakce zkoumaných osob na experiment: a) v terénu - ochutnávka, změna ceny, změna umístění zboží b) v laboratoři - reakce v uzavřeném prostoru

Způsob kontaktu a) osobně - podklady pro sestavení dotazníku, výhodou je rychlé získání informací, nevýhodou vysoké náklady spojené s proškolením výzkumníků b) telefonicky - výhodou jsou nízké náklady, rychlost, nevýhodou je neochota spolupracovat c) písemně – výhodou jsou nízké náklady, velké množství informací, upřímné odpovědi, nevýhodou je nízká návratnost, malá pružnost

Výběr vzorku  provádí se, pokud zkoumáme domácnosti  neprovádí se, pokud chceme zkoumat podniky, např. stavební stroje  největším problémem je: 1) sestavení vzorku - skupiny lidí, kteří budou vyhovovat charakteristice sledované populace 2) velikost vzorku

druhy výběru: a) náhodný výběr - zákazníci obch. domu b) záměrný výběr - lidi s podobnými znaky, např.ml. lidé do 20let c) typický - provedeme náhodný výběr ve skupině lidí s podobnými znaky

Citace Vlastní archiv autorky SVĚTLÍK, Jaroslav. MARKETING, cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994,