další štěpení látek a vstřebávání živin do krve

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hra riskuj pro opakování znalostí.
Advertisements

RISKUJ - Mgr. Marie Šimková.
VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník. VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník.
Soustava trávicí - část 2.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Lidský organismus - Trávicí ústrojí
Opakování - člověk VY_3/2_INOVACE_115_Opakování – člověk1
Řád: Šelmy Pes domácí: nezatažitelné drápy
SAVCI Savci mají kostru. Řadíme je mezi obratlovce.
orgány a Orgánové soustavy v lidském těle
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY, KOSTRA A SVALY
Dýchání Filip Bordovský.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
25.1 Člověk a jeho zdraví – ČLOVĚK VNITŘNÍ ORGÁNY
VY_III/2_INOVACE_109_Trávicí soustava Trávicí a močová soustava Miroslav Kaňok.
TRÁVICÍ ÚSTROJÍ.
Obecná charakteristika
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_69_DÝCHACÍ SOUSTAVA Téma:ČÁSTI DÝCHACÍ SOUSTAVY,
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vnitřní ústrojí Uvnitř těla jsou vnitřní ústrojí, která zajišťují všechny životní projevy člověka. Část vnitřních ústrojí je uložena v horní dutině tělní.
VYLUČOVACÍ SOUSTAVA 5. ROČNÍK.
Člověk 1.díl Za předpokladu použití psacích potřeb.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VNITŘNÍ ÚSTROJÍ 3. ROČNÍK
Trávicí soustava Význam: -příjem potravy – trávení – zisk živin pro organismus – vyloučení odpadu z těla Části trávicí soustavy: dutina ústní, jazyk, zuby,
Vnitřní ústrojí psa domácího
Vnitřní ústrojí psa domácího
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Lidské tělo I. ( kostra, soustava svalová, dýchací, oběhová )
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Lidské tělo II. ( soustava trávicí, vylučovací, kožní, nervová )
SOUSTAVA DÝCHACÍ Dýchací soustava sdružuje orgány, které obstarávají výměnu plynů mezi vnějším prostředím a krví. Vdechováním přivádějí do těla kyslík.
Soustavy orgánů - opakování
Vylučovací soustava Filip Bordovský.
Ondřej Zeman, 5.B ZŠ Fryšták
Péče o zdraví 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
VYLUČOVACÍ SOUSTAVA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a.
Riskuj Lidské tělo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Proč přijímáme potravu?
Člověk. Etapy lidského života Kostra a svaly Orgánové soustavy Zdraví
BIOLOGIE ČLOVĚKA (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Vývoj jedince Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_17_Vývoj jedince Téma: Přírodověda.
Znáš se? Hráč nebo skupina si vyberou oblast a odpoví na otázku. Za správnou odpověď si body připočítají, pokud odpoví špatně, mají šanci další. Vyhrává.
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_12_INOVACE_20_Vnitřní ústrojí Téma:
Člověk Korunování krále v Edinburgu ve Skotsku. Homo sapiens - člověk moudrý pohybuje se vzpřímeně dorozumívá se řečí charakteristická je rozumová inteligence.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_47.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ AUTOR: Mgr. Helena Špinarová NÁZEV: VY_52_INOVACE_26 II Dýchací soustava TEMA: Člověk a jeho svět - Přírodověda.
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 06_Soustava vylučovací Autor : Ing.Hana Martínková, ZŠ a MŠ Hazlov Období vytvoření : leden 2012.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu VY_32_INOVACE_19_Vnitřní orgány.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_4A_7_Trávicí soustava Téma: 4A_PD5.roč.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
Trávicí soustava tercie.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_08_TRÁVICÍ SOUSTAVA
Plíce * Jsou párovým orgánem
Vnitřní stavba těla ptáků 2
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Dýchací soustava.
Základní škola, Jičín, Soudná 12
Trávicí soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Orgány lidského těla Přírodověda 5. ročník Zpracovala: Dana Kučerová.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
Vylučovací soustava VY_32_INOVACE_06-07 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
AUTOR: Blanka Petlánová
ČLOVĚK A JEHO VNITŘNÍ ÚSTROJÍ
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
VY_32_INOVACE_06-18 Testové otázky k tématu Vylučovací soustava
Autor: Mgr. Karolina Pátková
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Autor: Mgr. Eva Procházková
Transkript prezentace:

další štěpení látek a vstřebávání živin do krve TRÁVICÍ SOUSTAVA Dokážete vyjmenovat hlavní části trávicí soustavy ? 2. Doplňte, jak probíhá trávení. Spojte správné odpovědi: žaludek tenké střevo tlusté střevo nestrávené zbytky se zahustí další štěpení látek a vstřebávání živin do krve potrava se promísí se žaludečními šťávami v žaludku v tenkém          střevě v tlustém          střevě další štěpení látek a          vstřebávání živin do krve nestrávené zbytky potravy se          zahustí potrava se promísí se          žaludečními šťávami

Víte, co je třeba tělu dodávat ? Podtrhněte správné odpovědi: ovoce – alkohol – vitamíny - zeleninu zmrzlinu - mléčné výrobky nezávadnou vodu - čokoládu luštěniny - libové maso ryby - uzenina ( salám, párky)

Prohlédni si důkladně obrázek

SOUSTAVA VYLUČOVACÍ Dokážeš vyjmenovat hlavní části vylučovací soustavy? Označ správnou odpověď – pracují ledviny nepřetržitě? ANO NE

Doplňte: Moč vzniká v ……………………… odchází……………………… do …………………………., kde se hromadí. Označte správnou odpověď – ledviny vylučují: oxid uhličitý pevné zbytky potravy přebytečnou vodu a nežádoucí látky

Víte, kolik tekutin, by měl člověk denně vypít. a) 7 litrů. b) 5 litrů Víte, kolik tekutin, by měl člověk denně vypít ? a) 7 litrů b) 5 litrů c) 2 – 3 litry d) 15 litrů Napište, kolik tekutin jste dnes už vypili Spočítejte, kolik tekutin musíte dnes ještě vypít

SOUSTAVA DÝCHACÍ Pokuste se správně seřadit základní části dýchací soustavy. PLÍCE HRTAN DUTINA NOSNÍ PRŮDUŠKY

Které zlozvyky plíce poškozují? 2. Látka, kterou plíce ve vydechovaném vzduchu z těla odvádějí, se nazývá: OXID UHLIČITÝ KYSLÍK PEVNÉ ZBYTKY POTRAVY

SOUSTAVA CÉVNÍ Dokážete napsat, z čeho se skládá krev ? 1.__________________ 2.__________________ 3.__________________ 4.__________________

___________________________ Umíte si změřit svůj vlastní tep ? Tep se měří na dolní straně zápěstí na palcové straně. 2. Udělejte 20 dřepů a potom si opět změřte a zapište hodnotu tepu:                       ___________________________ Zapište svoji hodnotu : ___________________________

SOUSTAVA NERVOVÁ Dokážete napsat 3 hlavní části nervového ústrojí ? 1._________________ 2._________________ 3._________________

Doplňte : mozek je uložen v _________________ mícha je uložena v ________________ Nakreslete a popište nervovou buňku:

Co prospívá nervové soustavě pobyt na čistém vzduchu pestrá strava a dostatek tekutin sportování sezení u počítače, televize přijímání velkého množství jídla alkohol a drogy dostatek spánku kouření péče o čistotu čištění zubů