Pilotní projekt VQTS Ing. Miloš RATHOUSKÝ Mgr. Martina KAŇÁKOVÁ NÚOV, Oddělení mezinárodní spolupráce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Středisko podpory poradenských služeb
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
ECVET A NÁVRH ZPŮSOBU JEHO ZAVÁDĚNÍ V ČESKÉ REPUBLICE Lenka Chvátalová.
ECVET v Programu celoživotního učení
Analýza dotazníků projektu National Teams of ECVET Experts
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Stav a vývoj vzdělávacích systémů v Evropě: cíle, směřování, indikátory Simona Pikálková Ústav pro informace ve vzdělávání Lisabonské cíle vzdělávání v.
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Koordinační centrum pro EQF Implementace EQF v Evropě – současný stav Valná hromada AVOŠ, 19. dubna 2012 Milada Stalker
Jazykové vzdělávání v kontextu Lisabonského procesu Schopnost komunikovat v cizích jazycích - jedna ze základních dovedností občana Evropy.
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Monitorování dalšího vzdělávání – Základ pro koncepční rozhodování Mgr. Hana Žáčková Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a.
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
Monitoring dalšího vzdělávání
Neformální vzdělávání jako součást Strategie celoživotního učení ČR Martin Sycha
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Evropské iniciativy pro rozvoj odborného vzdělávání Miroslav Procházka Praha Ustavující konference TTnetu České republiky.
Rámec kvalifikací VŠ vzdělávání Tomáš Fliegl, Odbor VŠ, MŠMT
Evropská komise - GŘ pro vzdělávání a kulturu – odd. A3 Michel Aribaud
Konference NIDM k uznávání neformálního vzdělávání Praha, 2. a 3. listopadu 2011.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Lisabonské cíle vzdělávání v evropském a národním kontextu Lisabonské cíle vzdělávání v evropském a národním kontextu Praha, – Praha.
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
EUROPASS PaedDr. Miroslava Salavcová
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
Rozdíl je v lidech TechIN - Propojení studia a praxe , Karviná Rozdíl je v lidech TechIN - Propojení studia a praxe , Karviná ROZVOJEM.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Evropská dimenze odborného vzdělávání Helena Úlovcová Helena Úlovcová Otrokovice 6. – Konference projektu UNIV 2 KRAJE.
EU - V PRAXI Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
CZ / /0045 Centrum podpory talentů České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická Agentura VEREMA, RLC, SofCon, WAGO, BAEL.
EUROPASS EUROPASS PaedDr. Miroslava Salavcová
Evropská dimenze OV a její odraz v činnosti NÚOV
EUROPASS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Mgr. Eva Šreibrová 2009.
Otevírá dveře ke studiu a práci v Evropě Ing. Karin Jajtnerová Národní ústav odborného vzdělávání Eurocentrum Liberec, 21. února 2007.
Implementace EQAVET v ČR
Odborné vzdělávání a Evropa Helena Úlovcová
”Národní tým expertů ” Dům zahraniční spolupráce Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
EVROPSKÝ SYSTÉM KREDITŮ PRO ODBORNÉ VZDĚLÁVÁNÍ A PŘÍPRAVU (ECVET) Ostrava,
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
Jednotky výsledků učení
Zahraniční odborné stáže jako nástroj k implementaci ECVET Setkání zástupců škol a podniků působících v oblasti chemického průmyslu Praha
Evropské nástroje na podporu mobility žáků Michala Čičváková.
● Kulatý stůl ke vzdělávání nelékařských zdravotnických povolání Střední a vyšší odborné vzdělávání nelékařských povolání MZ ČR 8. prosince 2014.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
ECVET v projektech mobilit. Společné cíle politiky EU  zvýšit mobilitu a zaměstnatelnost žáků/pracovních sil v EU (6% žáků vyjíždějících na zahraniční.
Workshop partnerství TTnet ČR Program ERASMUS+ Kostelec nad Černými Lesy, Mgr. Helena Slivková.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Zákon o uznávání výsledků dalšího vzdělávání (179/2006 Sb.) Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání.
Systém dílčích kvalifikací - cesta k výučnímu listu Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické, Třemošnice, Sportovní 322.
Program ERASMUS+ - základní přehled - odborné vzdělávání a příprava Program ERASMUS+ - základní přehled - odborné vzdělávání a příprava
Stabilizace sektoru vyššího odborného vzdělávání MŠMT Odbor vyššího odborného a dalšího vzdělávání.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
European Qualifications Framework Evropský rámec kvalifikací Národní ústav pro vzdělávání :
NSK – vazby na evropské procesy
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Databáze projektových výstupů OP VK
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Transkript prezentace:

Pilotní projekt VQTS Ing. Miloš RATHOUSKÝ Mgr. Martina KAŇÁKOVÁ NÚOV, Oddělení mezinárodní spolupráce

Základní údaje o projektu: Vocational Qualifications Transfer System (VQTS) VQTS I: pilotní projekt Leonardo da Vinci – vytvoření systému přenosu odborných kvalifikací VQTS II: projekt Leonardo da Vinci- transfer inovací realizace a hlavní koordinátor: 3s research laboratory (AT)

partnerství: DK, AT,DE, IT, NL, HU, CZ/DE, AT, NL, SI,MT,CZ Projekt získal tato ocenění:Helsinki 2006: Cena za nejlepší projekt dobré praxe ve vztahu ke Kodaňskému procesu a Life Long Learning Award 2007 in Gold za přispívání k cílům Kodaňského procesu

Cíl: Navrhnout systém strukturovaných popisů odborných, pracovně orientovaných kompetencí a jejich postupného získávání. Usnadňuje porozumění mezi světem vzdělávání a světem práce a vychází z modelu ECVET. Výstupy projektu: Matice kompetencí (Competence Matrix) Osvědčení způsobilosti (Competence Profile Certificate) Pilotní ověření pro obor „Mechatronika“ (VQTS I) a „Elektrotechnika/elektronika“ (VQTS II)

Přenos získaných kompetencí mezi vzdělávacími systémy : Matice kompetencí – zobrazuje kompetence strukturovaně v tabulce (oblast a stupeň rozvoje kompetencí v rámci oboru nebo skupiny oborů) Profily kompetencí- formují se z individuálních částí vzdělávacího profilu (organizace/školy, jednotlivce) Osvědčení způsobilosti – dokument poskytující informaci o profilu kompetencí žáka

3s Research Laboratory, Matice kompetencí (s vyznačeným profilem kompetencí) Individuální profil Profil organizace/školy Svisle: oblasti/skupiny kompetencí Vodorovně: stupeň rozvoje kompetence

Osvědčení způsobilosti (CPC) Individuální profil, vč. kreditů (současná úroveň jednotlivce) Profil organizace/školy (úroveň dosažená při ukončení studia) Základní informace Další získané kompetence (kromě odborných) Další poznámky

VQTS II Jiná oblast- elektronika/elektrotechnika Jiná úroveň vzdělání ISCED 3-5 (VET/HE) Jiný účel- ne mobilita, ale podpora prostupnosti mezi střední a vyšší/vysokou školou

Použití modelu VQTS: 1.Přenos odborných kompetencí v rámci VET realizovaného v zahraničí 2.Přenos a uznávání kompetencí získaných v rámci formálního i mimo formální systém VET (neformální a informální učení) 3.K rozvoji nových kvalifikací 4.Ke zlepšení transparentnosti rozdílů v kvalifikacích a tudíž i při vývoji EQF

Další informace: Webová stránka projektu: Hlavní koordinátor projektu: Koordinátor za ČR: