Rozvoj rodové společnosti v mladší době kamenné

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život na vesnici v 18. století.
Advertisements

Dnes bude Všeználek vypravovat o českých zemích v pravěku.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Rozvoj rodové společnosti
Izolace proti přenosu tepla
6. ročník Pravěk.
Mladší doba kamenná Doba bronzová Doba železná
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Pravěk II. Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o době kamenné.
Autor: Mgr. Pavlína Vaculíková Základní škola Zlín, Komenského 78, příspěvková organizace Komenského 78, Zlín – Malenovice, Školní rok: 2011/2012.
Sparta 1.
Pravěk Mladší doba kamenná
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Skalský. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
mezolit, neolit, eneolit
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vývoj sumerských městských států asi 3000 př. n. l. vznikly následkem společenské dělby (písaři, vojáci, kněží) první městské státy jedno město a přilehlé.
Pole.
Mladší doba kamenná - neolit
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Neolit ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
7. ročník Středověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Stolování ve středověku
zpracovaný v rámci projektu
ICT VL PRAVĚCÍ ZEMĚDĚLCI 4.R
6. ročník Pravěk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_248_Zemědělská výroba AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Slované.
POZDNÍ DOBA KAMENNÁ Mgr. Lenka Venclová 2009.
tisíciletí př. n. l tisíciletí př. n. l. vznik sousedských občin - z menších rodových vesnic vznikali velké osady (i několik stovek obyvatel)
MLADŠÍ DOBA KAMENNÁ Mgr. Lenka Venclová 2009.
Mladší doba kamenná - Neolit
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Život člověka v době kamenné
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autor: Mgr. Ilona Nováková
6. ročník Pravěk.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Konec 16. – polovina 18. století. 2 o Baroko klade důraz na cit, majestátnost, vznešenost a náboženské zanícení. o Pro baroko jsou typické hudební druhy.
POVRCH KRAJINY Vlastivěda Pro 4.ročník Gabriela Mikulková 2012.
Běžný život ve starověkém ŘECKU BYDLENÍ, BYDLENÍ, OBLEČENÍ OBLEČENÍ RODINA RODINA ÚČESY ÚČESY STOLOVÁNÍ STOLOVÁNÍ.
Knóssos Předmět Autor: Mgr. Jana Formánková
Velká řecká kolonizace Dagmar Zemanová
Vznik sumerských měst Sumerové - jih Mezopotámie, řeky Eufrat a Tigrid
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Z.Šupková Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_32_ČS TEMA: Život na vesnici v.
Čechy v 9. a 10. století Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Přemyslovci Datum vytvoření RočníkPrvní.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORAGANIZACE AUTOR: MGR.JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_01_PRAVĚK.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_07 TÉMA:
Vikingové. Kdo byli vikingové  patřili mezi germánské kmeny  slovo Viking je pravděpodobně odvozeno od vík=záliv, říkali si tak obyvatelé dnešního Dánska,
VZNIK ZEMĚDĚLSTVÍ.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Zemědělci v době kamenné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ – př.n.l..
Život na vesnici VY_32_INOVACE_2_DĚJEPIS_10_ŽIVOT NA VESNICI
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Jak se žilo ve vrcholném středověku?
Doba kamenná.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
VZNIK ZEMĚDĚLSTVÍ.
Transkript prezentace:

Rozvoj rodové společnosti v mladší době kamenné nová řemesla vznik hrnčířství - vypálené keramické nádoby obohacení stravy vaření - polévky, kaše, obilné placky (zpracování obilí a mléka) vznik tkalcovství - ze lněných a vlněných vláken se tkaly látky - výroba oblečení atd. nové pomůcky: svislý stav, přeslice, vřeteno, přeslen

pracné obdělávání půdy, ale mezi setbou a sklizní dostatek času - možnost stavby pohodlnějších stálých příbytků dům byl rozdělen na několik místností, které obývala velkorodina - dlouhý neolitický dům v domě byl i prostor pro uskladnění zásob, úrody a ustájení dobytka

vesnici tvořilo několik domů (velkorodin) -» rodová občina lidé společně hospodařili na okolních políčkách úrodu si pak rozdělovali nářadí, nástroje, nádoby a tkaniny si vyráběla každá velkorodina zvlášť

vznikl kult ženy - matky, symbol plodnosti a úrody zvláštní úcta - náboženské obřady - zajištění úrody polí díky zakládání nových osad docházelo k dalšímu šíření zemědělství

zdroje: http://netia62.ac- lille.fr/calais2/0621079L/LE%20NEOLITHIQUE1. htm http://www.clio.fr/BIBLIOTHEQUE/le_neolithique_ anatolien.asp http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vaso_Campa niforme_Ciempozuelos.jpg