Legislativní proces návrhu zákona

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
poslanec Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky
Advertisements

Veřejná moc a veřejná správa
Občanská výchova 9. ročník
Česká republika-demokratický stát
Parlament České republiky
VY_32_INOVACE_02_SVP_075_Zrn
Volby VY_32_INOVACE_29-12 volební systémy.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
1 Zákon o podpoře výroby elektřiny a tepelné energie z obnovitelných zdrojů energie Seminář AEM, , Praha Josef Fiřt Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Daňová teorie a politika
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.8
Česká republika – demokratický stát
O řízení státu Prezident: Miloš Zeman
Legislativní proces J.Kožiak.
Moc zákonodárná VY_32_INOVACE_ 06 - Moc zákonodárná.
Legislativní proces.
Pracovní orgány Evropského parlamentu. Předseda a předsednictvo  Předseda řídí veškerou činnost Parlamentu a jeho orgánů a zastupuje Parlament navenek.
Legislativní záměry v oblasti e-Governmentu Mgr. Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra Ing. Jaroslav Krupka předseda podvýboru pro VS a IS.
Parlament a legislativní proces v ČR
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_SVF32960DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Komplexní inovace výuky práva pro moderní společnost CZ.1.07/2.2.00/
ÚSTAVNÍ PRÁVO Moc zákonodárná
Senát České republiky.
Dělba moci.
ÚSTAVNÍ PRÁVO Moc zákonodárná
Legislativní a exekutivní tělesa ČR EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI.
Moc zákonodárná Pavel Šuranský. Přáli byste si v naší zemi něco změnit? Jakým způsobem by to bylo možné?
Schvalování zákonů v ČR
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_409.
ÚSTAVNÍ PRÁVO Moc zákonodárná
VY_32_INOVACE_51_12 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Význam práva Petr Machala.
Porada tajemníků obcí s rozšířenou působností Benešov, Brno Aktuální informace k legislativním návrhům zákonů o ÚSC a dalším.
VY_32_INOVACE_29-14 TEST 4 VOLBY, VOLEBNÍ SYSTÉMY.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Milotová, Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
POLITOLOGIE TEST Co nepatří mezi základní funkci voleb ? A.Legitimizování moci B.Výchova voličů C.Finanční zisk pro politické strany D.Sestavování.
ÚSTAVNÍ VÝVOJ A ÚSTAVNÍ SYSTÉM ČR III.12 Moc zákonodárná a tvorba práva Mgr. Petr Čechák, Ph.D.
Česká energetika ve sjednocené Evropě Vliv směrnic EU na energetickou legislativu ČR Konference AEM 10. a 11. září 2003 P r a h a Josef Fiřt Ministerstvo.
Rozpočtový proces a jeho kontrola
Veřejná správa Ing. Jaroslava Syrovátková, Ph.D. Parlament České republiky.
Legislativní moc v ČR s důrazem na Poslaneckou sněmovnu Robert Zbíral 5. října 2010.
Dělba státní moci 1. Zákonodárná moc
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluZákonodárný.
Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky, zkr. PSP ČR, PS PČR, v Ústavě České republiky označovaná jen jako Poslanecká.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Právní vztahy Datum vytvoření
JÁ JAKO OBČAN ČESKÉ REPUBLIKY ZS1BP_PIV4, jaro 2015 Mgr. Kateřina Mrázková, Ph.D.
Nástroje na podporu vyrovnaného zastoupení žen a mužů v politice: zkušenost České republiky Radan Šafařík Odd. rovnosti žen a mužů Sekce pro lidská práva.
Volby. Politická strana – organizace, která sdružuje občany s podobnými představami o řízení státu, - strany se snaží získat co nejvíce hlasů ve volbách,
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Novelizace zákona o IRZ Ing. Mgr. Eduard Hlavatý XVII
Výchova k občanství Moc výkonná
Veterinární a potravinářská legislativa
Hlavní město Praha - pražské metro, letiště Václava Havla - Ruzyně,
Výchova k občanství Moc výkonná
Číslo projektu: Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice
Legislativní pravidla vlády II - věcný záměr, návrh zákona
Výchova k občanství Moc zákonodárná
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_04_Parlament ČR
Výchova k občanství Moc zákonodárná
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
MOC ZÁKONODÁRNÁ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Legislativní proces v Parlamentu ČR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
Ústavní systém České republiky
Transkript prezentace:

Legislativní proces návrhu zákona Olga Havlová, poslankyně PSP ČR

Kdo předkládá návrhy zákonů Poslanec Skupina poslanců Senát jako celek Vláda Krajská zastupitelstva

Předložené návrhy zákonů

Návrh zákona a prvé čtení

Druhé čtení návrhu zákona

Třetí čtení návrhu zákona

Shrnutí Na přijímání zákonů se podílí různou měrou Poslanecká sněmovna a Senát Různé typy zákonů se projednávají odlišnou procedurou V Poslanecké sněmovně se návrhy zákonů projednávají ve výborech a na plénu Senát má právo návrh zákona vrátit Poslanecké sněmovně s pozměňovacími návrhy nebo jej zamítnout – zamítnutý návrh se také vrací zpět do Poslanecké sněmovny Prezident má právo návrh zákona vrátit do Poslanecké sněmovny

Děkuji za pozornost