Multikulturní prostředí globálních organizací: výzvy i hrozby Ing. Monika Pavlíčková
Slova a slůvka Multikulturní - společnost, menšiny mají stejná práva jako majorita a nemusí se vzdávat většiny specifických a tradičních rysů své kulturní identity, ale jinakost, odlišnost je dokonce někdy společnosti (státem)podporovánamenšinyprávamajoritaspecifických tradičníchidentity Globální - souhrnný, celkový, celosvětový; povšechný,zběžný Komunikace - spojení; přenos, sdělování, výměna informací; veřejná doprava, dopravní cesta informací
Nad čím se zamýšlet Pohled na budování firemní kultury Hledání společné řeči
Nad čím se zamýšlet Jaká je moje organizace? Co se mám učit a od koho? Co je mým cílem a proč? Co mi pomůže?
Základ úspěchu?
Lidé = Komunikace Pravdivost komunikace Přizpůsobivost komunikace (místní, národní, profesní) Byznys komunikace – sjednocuje x rozděluje Etika v komunikaci Technické prostředky v komunikaci – „Byznys rychlostí myšlenky“ – komunikační prostředky přidávají nový rozměr (obsah Internetu – přidává znalosti)
Čím složitější organizace tím …... Komunikace odpovídá strategii: -Korporátní strategie -Obchodní strategie -Provozní/funkční strategie
Komunikace Proč je najednou samostatnou disciplínou? Spojování x rozdělování (vědy, státy) Marketing a komunikace? Marketing součást strategického řízení Komunikace součást veškerých aktivit
Největší ohrožení komunikace Neumíme naslouchat Komunikace je to, co rozumí ten druhý Nemáme čas, nedáváme věci do souvislostí Prosazujeme stereotypy a klisché
Výzvy komunikace Poslouchat, vnímat, chtít pochopit Dlouhodobá perspektiva vs. Kvartální plán Přizpůsobit se době Komunikace jako součást fungování nikoliv jako disciplina Detail tvoří celek V jednoduchosti je půvab!
Shrnutí Společná řeč Komunikace jakou součást procesů – nikoliv jako disciplina Technické prostředky přidávají komunikaci znalostní obsah
Děkuji