„Formy spolupráce veřejného a soukromého sektoru při vytváření podmínek pro rozvoj cestovního ruchu v marginálních oblastech“ ORE-institut, o.p.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STÁTNÍ OCHRANA PŘÍRODY V ČR
Advertisements

Významná Chráněná území v čr
Vliv rekreace a cestovního ruchu na životní prostředí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Mgr. Barbora Landová Horolezectví A Právo.
Rozloha chráněných území na ploše ČR
Národní parky a Chráněné krajinné oblasti ČR
Národní parky v ČR Lenka hajzlerová.
KVARTA LISTOPAD 2004 VÍTEK URBAN
Ochrana přírody a krajiny
Obecná územní ochrana přírody a krajiny podle zák.č.114/1992 Sb.
Chráněná území v ČR Autor: Bronislav Šenkeřík
Ochrana přírody v ČR Lukáš Kotlár.
1ORE-institut, o.p.s. Smart administration v cestovním ruchu Projekt MMR ČR „Školení a vzdělávání pracovníků v cestovním ruchu“ CZ / /0002.
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Biokoridory.
Ochrana přírody v ČR.
Ochrana životního prostředí
CHRÁNĚNÁ ÚZEMÍ V ČESKÉ REPUBLICE
 udržení a obnova rovnováhy v přírodě  ochrana biodiverzity  šetrné hospodaření s přírodními zdroji  územní › zvláště chráněná území › NATURA 2000.
Ochrana přírody 5. Ročník LI.
Podle české legislativy
Ochrana přírody a krajiny v ČR
Zakládání chráněných území v praxi Petr Macek CHTP
Kurs v rámci projektu SFŽP Agentura Koniklec o.s. 2008
ANOTACE Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Práce s návštěvníkem Cestovní ruch v chráněných územích.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu: VY_32_INOVACE_86.
HYDROLOGIE ČESKÁ REPUBLIKA.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Vytvoření a pilotní ověření systému školení v obecných a odborných kompetencí dobrovolníků při akcích pro veřejnost, CZ.1.07/3.1.00/ Sportovní akce.
Chráněná území České republiky
Územní ochrana OBECNÁ.
Národní parky v České republice
Komplexní inovace výuky práva pro moderní společnost reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/
Ochrana přírody ČR.
Č eská republika: Chrán ě ná území Hospodá ř ský zem ě pis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,
OCHRANA PŘÍRODY A KRAJINY
Ochrana přírody v ČR. Historie první pokusy – Maiestas Carolina 1355 Karel IV. první pokusy – Maiestas Carolina 1355 Karel IV Hojná voda v Nov.
Komplexní inovace výuky práva pro moderní společnost CZ.1.07/2.2.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_66.
RNDr. Jiří Kocián, RNDr. Josef Glos AGERIS s. r. o. Jeřábkova 5, Brno
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
OCHRANA PŘÍRODY A KRAJINY
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Autor materiálu - Mgr. Lukáš Kučera.
Ochrana přírody - legislativa Martina Sobotková, B 775 Konzultační hodiny: dle dohody Katedra hydromeliorací a krajinného.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Ochrana životního prostředí a ochrana přírody v ČR Tematická oblast:Ekologie.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Ochrana přírody v České republice ochrana vod ochrana ovzduší ochrana rostlin.
Chráněná území ČR a regionu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.Lenka.
Ochrana ŽP v ČR Ekologie – oikos a logos, nauka o místě kde přebýváme Systematická ochrana ŽP u nás začíná už kolem 12- století 1838 – první rezervace.
Zákon o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. a zákon č. 115/2000 Sb. Ekologie a životní prostředí 2011 Barbora Kněžínková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_06 TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti VZDĚLÁVACÍ.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 17. Přírodní rezervace Název sady: Základy ekologie pro střední školy.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Turistika.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm Číslo projektu
Jak ty ke mně, tak já k tobě Aneb ochrana přírody
VY_32_INOVACE_25_Chráněná území v ČR
OPŽP PO 4 Specifický cíl 4.1 a 4.2
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Ochrana krajiny a přírody ČR VY_32_Inovace_20KR-1
VY_32_INOVACE_Vac_III_06 Ochrana přírody a krajiny
Ochrana přírody a krajiny
Zákon o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. a zákon č
Právní režim ochrany přírody a krajiny
Ochrana krajiny a přírody ČR
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
PeF, Univerzita Palackého Olomouc
Transkript prezentace:

„Formy spolupráce veřejného a soukromého sektoru při vytváření podmínek pro rozvoj cestovního ruchu v marginálních oblastech“ ORE-institut, o.p.s.

„Formy spolupráce veřejného a soukromého sektoru při vytváření podmínek pro rozvoj cestovního ruchu v marginálních oblastech“ Vzdělávací program projektu MMR ČR Školení pro úředníky územní veřejné správy a zaměstnance v cestovním ruchu v podmínkách rozvoje cestovního ruchu v chráněných krajinných územích. CZ.4.1.03/4.2.00.1/0011 Operační program Rozvoj lidských zdrojů (OP RLZ), Opatření 4.2., Specifické vzdělávání. ORE-institut, o.p.s.

„Formy spolupráce veřejného a soukromého sektoru při vytváření podmínek pro rozvoj cestovního ruchu v marginálních oblastech“ Tento vzdělávací program je spolufinancován Evropským sociálním Fondem a státním rozpočtem České republiky. ORE-institut, o.p.s.

„Formy spolupráce veřejného a soukromého sektoru při vytváření podmínek pro rozvoj cestovního ruchu v marginálních oblastech“ Příprava a řízení projektu (vzdělávacího programu): Zdeněk Kotulák, MBA ORE-institut, o.p.s. Olomouc ORE-institut, o.p.s.

Třídenní kurz, exkurze do CHKO a workshop. „Formy spolupráce veřejného a soukromého sektoru při vytváření podmínek pro rozvoj cestovního ruchu v marginálních oblastech“ Třídenní kurz, exkurze do CHKO a workshop. ORE-institut, o.p.s.

Lektorský tým vzdělávacího programu:. Ing. Luděk Beneš Mgr Lektorský tým vzdělávacího programu: Ing. Luděk Beneš Mgr. Michal Kalman Mgr. Ing. Osvaldová a Tomáš Salov ORE-institut, o.p.s.

Modul č. 3 Chráněná území a cestovní ruch Lektoři toto modulu: Ing. Mgr. Mariana Osvaldová a Tomáš Salov ORE-institut, o.p.s.

Chráněná území a cestovní ruch Formy spolupráce veřejného a soukromého sektoru při vytváření podmínek pro rozvoj cestovního ruchu v marginálních oblastech Praha, 17. 7. 2008, Krásná Lípa 18.7.2008 Olomouc 23.7.2008, Jeseník 24.7.2008 Chráněná území a cestovní ruch

Chráněná území a cestovní ruch Legislativa zákon č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny další zákony: č. 289/1995 o lesích (lesní zákon)‏ č. 254/2001 o vodách č. 86/2002 o ochraně ovzduší č. 161/1999 o vyhlášení NP České Švýcarsko apod. včetně prováděcích a dalších vyhlášek

Chráněná území a cestovní ruch Typy chráněných území dle 114/1992 Sb. Velkoplošná zvláště chráněná území Maloplošná zvláště chráněná území Obecně chráněná území Památný strom

Chráněná území a cestovní ruch Obecně chráněná území Významný krajinný prvek = ze zákona všechny lesy, rašeliniště, vodní toky, rybníky, jezera a údolní nivy + mokřady, stepní trávníky, remízky, meze, trvalé travní plochy, naleziště nerostů a zkamenělin, umělé i přirozené skalní útvary, výchozy a odkryvy, cenné plochy porostů, sídelních útvarů včetně historických zahrad a parků

Chráněná území a cestovní ruch Obecně chráněná území Přírodní park = zřizují krajské úřady vyhláškou, kterou omezují činnosti, jež by mohly vést k rušení, poškození nebo k zničení dochovaného stavu území, cenného pro svůj krajinný ráz a soustředěné estetické a přírodní hodnoty

Chráněná území a cestovní ruch Maloplošná chráněná území Přírodní památka = ochrana menších území, v nichž je účelem ochrany významný přírodní fenomén neživé přírody (např. geologický či hydrologický), nebo významná lokalita ohroženého druhu

Chráněná území a cestovní ruch Maloplošná chráněná území Přírodní rezervace = ochrana vzácného a regionálně významného biotopu (např. rašeliniště); o ochranu většího počtu vzácných druhů rostlin nebo živočichů „Některá území, která by logicky patřila do této kategorie, byla ovšem vyhlášena jako přírodní památka.“ Zdroj: cs.wikipedia.org

Chráněná území a cestovní ruch Maloplošná chráněná území Národní přírodní památka = území menší rozlohy zřízené k ochraně určitých přírodních objektů; např. jeskyně, geologické profily, naleziště vzácných nerostů nebo ohrožených druhů fauny a flóry v ekosystému + některé útvary zformované lidskými aktivitami

Chráněná území a cestovní ruch Maloplošná chráněná území Národní přírodní rezervace = nejvýznačnější kategorie ochrany maloplošných území. Chrání v mezinárodním nebo národním měřítku unikátní přírodní ekosystémy s vzácnými a ohroženými organismy i anorganickými fenomény. Zde začínají zákazy: hospodaření intenzivním způsobem, těžba surovin, výstavba nových staveb, vstup a vjezd mimo vyznačené cesty, provozování horolezectví, létání na padácích a závěsných kluzácích, sběr a odchyt rostlin a živočichů

Chráněná území a cestovní ruch Velkoplošná chráněná území Chráněná krajinná oblast = rozsáhlé území s harmonicky utvářenou krajinou, charakteristicky vyvinutým reliéfem, významným podílem přirozených ekosystémů lesních a trvalých travních porostů s hojným zastoupením dřevin, případně s dochovanými památkami historického osídlení. „Rekreační využití CHKO je přípustné, pokud nepoškozuje přírodní hodnoty chráněných území.“

Chráněná území a cestovní ruch Velkoplošná chráněná území Národní park „Rozsáhlá území, jedinečná v národním či mezinárodním měřítku, jejichž značnou část zaujímají přirozené nebo lidskou činností málo ovlivněné ekosystémy, v nichž rostliny, živočichové a neživá příroda mají mimořádný vědecký a výchovný význam, lze vyhlásit za národní parky. Veškeré využití národních parků musí být podřízeno zachování a zlepšení přírodních poměrů a musí být v souladu s vědeckými a výchovnými cíli sledovanými jejich vyhlášením. Národní parky, jejich poslání a bližší ochranné podmínky se vyhlašují zákonem.“ (§15 zák. 114/1992 Sb.)‏

Chráněná území a cestovní ruch Velkoplošná chráněná území v ČR

Chráněná území a cestovní ruch Diskuse - workshop: Formulujte Vaše názory Jaké cíle sleduje ochrana přírody v ČR? Co by bylo pro zlepšování stavu přírody nejlepší? Jaké jsou (/měly by být/) úkoly ochrany přírody?

Chráněná území a cestovní ruch Cestovní ruch „Tourism is travel for predominantly recreational or leisure purposes or the provision of services to support this leisure travel. The World Tourism Organization defines tourists as people who "travel to and stay in places outside their usual environment for not more than one consecutive year for leisure, business and other purposes not related to the exercise of an activity remunerated from within the place visited". Tourism has become a popular global leisure activity. In 2006, there were over 846 million international tourist arrivals.“

Chráněná území a cestovní ruch Diskuse - workshop Jaké zájmy – pokud vůbec nějaké - může mít veřejný sektor na rozvoji cestovního ruchu? Jaké zájmy – pokud vůbec nějaké – může mít soukromý sektor na rozvoji cestovního ruchu? Mohou být zájmy soukromého a veřejného sektoru v rozporu? Mohou být zájmy soukromého a veřejného sektoru v souladu?

Chráněná území a cestovní ruch Diskuse - workshop: Jaké formy cestovního ruchu můžete jmenovat? Jaké jsou klady či zápory jednotlivých forem cestovního ruchu, ve vztahu k chráněným územím? Jak by dle Vašeho názoru měl veřejný sektor spolupracovat v oblasti cestovního ruchu se sektorem soukromým? Jaké formy cestovního ruchu přicházejí s ohledem na ochranné cíle v úvahu v chráněných územích?

Chráněná území a cestovní ruch Cestovní ruch X turistika „Turistika je hobby spočívající v putování a poznávání prostředí, krajiny, památek, zvyků a lidí. V ČR je turistika velice oblíbená a komunita turistů rozšířená.“

Chráněná území a cestovní ruch Alpinismus Agroturistika Cykloturistika Geocaching Horská turistika Mototuristika Outdoor Pěší turistika Tramping Vesmírná turistika Vodáctví

Chráněná území a cestovní ruch Diskuse - workshop: Jaké jsou možnosti využití chráněných území pro účely turismu? Jaké doprovodné programy v oblasti cestovního ruchu s ohledem na ochranu přírody připadají v úvahu? Jaké možnosti podnikání se nabízejí v chráněných oblastech?

Chráněná území a cestovní ruch Vývojové trendy turismu v CHÚ Příklad - Národní park České Švýcarsko: trvalý mírný růst počtu návštěvníků vyšší zastoupení domácích návštěvníků nárůst počtu cyklistů nové „módní“ formy turismu (např. nordic walking)‏ nárůst počtu přenocování

Chráněná území a cestovní ruch Fungování správ CHÚ organizace správa chráněných území úkoly správ CHÚ možnosti regulace turismu nástroje pro ochranu přírody a řízení návštěvníků „udržitelný turismus“

Chráněná území a cestovní ruch Děkujeme za pozornost! t.salov@npcs.cz +420 737 276 865 xosvaldo@centrum.cz +420 775 067 515

„Formy spolupráce veřejného a soukromého sektoru při vytváření podmínek pro rozvoj cestovního ruchu v marginálních oblastech“ Tento vzdělávací program je spolufinancován Evropským sociálním Fondem a státním rozpočtem České republiky. ORE-institut, o.p.s.

Tento vzdělávací program připravil: ORE-institut, o.p.s.