Iva Vodáková – DURABO Vydavatelství a tisk Na Stráni Čelákovice Založeno roku 1991
Název projektu a jeho základní charakteristika Zavedení špičkové polygrafické technologie do firmy DURABO Cílem projektu je výrazně zvýšit konkurenceschopnost prosperujícího malého podniku DURABO zakoupením a uvedením do provozu nové inovativní technologické linky.
Důležité podmínky sledované při výběru technologie efektivnost výroby usnadnění metod řízení šetrnost k životnímu prostředí nízké nároky na spotřebu energií vysoká bezpečnost provozu
Obsah vlastního podnikatelského záměru 1. Název projektu a jeho základní charakteristika 2. Stručná historie firmy a výhled do budoucnosti 3. Údaje o managementu, řízení firmy a zaměstnancích 4. Cíl projektu, prostředí, kde se nachází 5. Harmonogram realizace projektu 6. SWOT analýza firmy – projektu 7. Majetkoprávní vztahy související s projektem 8. Popis prostředí, zařízení a procesu 9. Zabezpečení vstupů a výstupů 10. Ekonomicko – finanční situace firmy 11. Finanční plán investice 12. Splnění podmínek programu ROZVOJ příjemcem podpory
Reálný podnikatelský záměr Nejpodstatnější podmínkou úspěšného projektu je reálný podnikatelský záměr, který vychází z charakteru podnikání uchazeče. Je třeba vzít v úvahu skutečnost, že projekt musí být ve většině případů profinancován předem uchazečem
Zkušenosti z přípravy projektu obecně Reálný podnikatelský záměr Doporučení k vypracování projektu Průvodce podnikatele programy podpory z OPPP Kvalifikovaný výběr programu
Zkušenosti z přípravy projektu obecně Sledování změn a novinek, veškeré informace dostupné na stránkách MPO a Czechinvestu Konzultace s pracovníky agentury Czechinvest, zodpovědnými za sekci malých a středních podnikatelů
Agentura Důležitým momentem pro vlastní realizaci projektu je výběr agentury, která zpracovává formální část projektu. Podrobné znalosti jednotlivých programů a především jejich podmínek jsou nezbyté pro vyhodnocení možností uchazeče.
Prescoring Před vlastní investicí do zpracování projektové dokumentace je možné udělat nezávazný a anonymní prescoring firmy, kde je možné obecně získat informaci o reálných možnostech uchazeče.
Harmonogram vývoje projektu Projekt byl podán v srpnu 2004 Rozhodnutí o přidělení dotace – březen 2005 Vlastní realizace projektu byla ukončena (uhrazením poslední platby za technologie) Poslední kontrolní fáze ze strany pracovníků agentury Czechinvest byla provedena ve firmě Durabo v září 2005 Platba dotace – říjen / listopad 2005
Zhodnocení ekonomika prestiž hledání nových cest
Zhodnocení Mimořádně náročný projekt, na úspěchu se významným způsobem podílela spolupracující agentura. Při práci na projektu jsme se naši firmu podívali ze všech možných hledisek, analyzovali jsme historiii, predikovali budoucnost, používali jsme nejrůznější prameny důležitých informací, které bychom jinak nikdy nevyhledali. I kdybychom dotaci nezískali, byla to vynikající lekce, na základě které se snažíme čerpat pro budoucnost, zhodnocovat reálně fakta a odhadovat co nejpřesněji naše možnosti. Obdržení dotace znamená pro firmu Durabo skutečně ROZVOJ ve všech oblastech činností. Pozitivní ekonomické dopady dotace na naše výsledky doplňuje zvýšená prestiž mezi odběrateli a dodavateli a pro management firmy to znamená ještě větší impuls k hledání nových cest a klientů, hlavně na nově otevřených trzích EU.