INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SEMENNÉ ROSTLINY Lucie Vebrová IV.B 2010.
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Malá Botanika – Cvičení 5
Nahosemenné rostliny VY_32_INOVACE_009 – 1. sada, Př Přírodopis
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Kalová
Oddělení: Lyginodendrophyta, Cycadophyta, Ginkophyta, Pinophyta
Nahosemenné rostliny „Gymnospermae“
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SEMENNÉ ROSTLINY - charakteristika
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
NázevVyšší rostliny – rostliny nahosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotografiemi, lze použít i jako.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jehličnany.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
NAHOSEMENNÉ rostliny.
Oddělení: Semenné rostliny
TŘÍDA: Kapraďosemenné
Jehličnany.
R O S T L I N Y N A H O S E M E N N É J E H L I Č N A N Y.
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Brázdová.
Co jsou nahosemenné rostliny?
Rostliny.
Základní třídění podle způsobu rozmnožování
Výtrusné a nahosemenné rostliny
řád: čeledě: Pinales Pinaceae Cupressaceae Taxaceae
TŘÍDA: JEHLIČNANY JEHLICE: silný epidermis s kutikulou , pryskyřičné kanálky ŠIŠKY: a) samčí (mikrostrobily ), obsahují tyčinky (mikrosporofyly ) b) samičí.
SEMENNÉ ROSTLINY.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Přírodopis VI..
M1: LESNICKÁ BOTANIKA NAHOSEMENNÉ DŘEVINY
ROZMNOŽOVÁNÍ ROSTLIN Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
SEMENNÉ ROSTLINY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Inovace studia botaniky prostřednictvím e-learningu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Jinany Ginkgophyta.
Připravil JAN KOMÍNEK© 2016
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Mgr. Barbora Pustovojtová Mgr. Josef Henzl Třída: Jehličnany.
Semenné rostliny 1.Rostliny dělíme na výtrusné a semenné. Jaký je mezi nimi rozdíl? Píšu!!!!!!!!
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Nahosemenné rostliny Pětilístek: plody
Nahosemenné Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY rozmnožují se semeny, která nejsou ukryta v plodu
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Vyšší rostliny (Cormobionta)
Vyšší rostliny.
Nahosemenné rostliny (Gymnospermae)
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Nahosemenné rostliny (odd. Gymnospermae) – 2. část
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Nahosemenné rostliny I
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Semenné rostliny Spermatophyta.
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Jednoduchý klíč k určování jehličnanů
Semenné rostliny. Rodozměna – gametofyt versus sporofyt.
JEHLIČNANY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Rostliny semenné rozmnožují se semeny
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Semenné rostliny Autor: Mgr. Ivana Frýdová Projekt „EUROgymnázia“

Úvod Cílem prezentace je seznámit Vás s obecnou charakteristikou semenných rostlin a blíže specifikovat nahosemenné rostliny.

OBECNÁ CHARAKTERISTIKA nejpočetnější vývojově nejdokonalejší sporofyt x gametofyt ... ? je oplození závislé na vodě? tvorba semen ... jaká je výhoda?

KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY SYSTÉM NAHOSEMENNÉ ROSTLINY oddělení: Kapraďosemenné Cykasy Jinany Pinofyty KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY oddělení: Dvouděložné Jednoděložné

Gymnospermae NAHOSEMENNÉ ROSTLINY

OBECNÁ CHARAKTERISTIKA nedokonalá ochrana vajíček čím je tvořen xylém? výtrusné listy (nesou výtrusnice) uspořádány do šišticovitých útvarů: opylení v. . . .m makrosporofyly - plodolisty mikrosporofyly - tyčinky

odd: KAPRAĎOSEMENNÉ Lyginodendrophyta vyskytují se v dnešní době? vzrůst: listy:

odd: CYKASY Cycadophyta

odd: JINANY Ginkgophyta

odd: PINOFYTY Pinophyta výskyt už v karbonu na které polokouli jsou převážně rozšířeny? listy: . . h . . . o . . . . nebo . u . . n . . . . . třída: Kordaity Jehličnany

obecná charakteristika: třída: JEHLIČNANY Pinopsida pryskyřičné kanálky obecná charakteristika:

šištice odděleného pohlaví: ROZMNOŽOVÁNÍ JEHLIČNANŮ šištice odděleného pohlaví: samičí šištice po oplození dřevnatí, oplozená vajíčka -> semena samičí šištice - červené lepkavé plodolisty = semenné šupiny vyrůstají z úžlabí podpůrných šupin, nesou 2 vajíčka samčí šištice - žluté, na koncích větví tyčinky - pylová zrna s vzdušnými vaky

ROZMNOŽOVÁNÍ JEHLIČNANŮ

ZÁSTUPCI JEHLIČNANŮ

smrk ztepilý

jedle bělokorá

borovice lesní

borovice kleč

modřín opadavý

jalovec obecný

tis červený

1. Mezi opylením a oplozením nahosemenných rostlin uplyne: OPAKOVÁNÍ 1. Mezi opylením a oplozením nahosemenných rostlin uplyne: a) několik hodin b) asi 3 týdny c) 2 měsíce d) zpravidla 1 rok e) několik let

2. "Semennou peckovici" má: OPAKOVÁNÍ 2. "Semennou peckovici" má: švestka domácí jinan cykas trnka obecná jalovec obecný

OPAKOVÁNÍ 3. Urči druhy: a) b) c) d)

4. Co se stane se zavřenými zralými šiškami položenými OPAKOVÁNÍ 4. Co se stane se zavřenými zralými šiškami položenými na teplé těleso ústředního topení? Jaký to má význam v přírodě?

OPAKOVÁNÍ 5. Doplň: Nahosemenné rostliny mají ...................... ochranu vajíček. Dřevní část cévních svazků je tvořena ...................... Výtrusné listy jsou uspořádány do ...................... Opylení nahosemenných probíhá za přítomnosti ......................

ZDROJE: Kincl, L., Kincl, M., Jakrlová, J.: Biologie rostlin, Fortuna Čabradová, V., a kol.: Přírodopis, pracovní sešit, Fraus http://www.google.cz/ http://giobioobrazky.ic.cz/botanika.htm