1 Globální energetické trendy a akční plán Evropské Unie Ing. Hugo Kysilka Ředitel marketingu «VEMEX s.r.o.» Mikulov 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spotřební daň na pohonné hmoty - zachovat nebo snížit?
Advertisements

Energetická bezpečnost ČR - představy x mýty x realita; technologický úhel pohledu Blahoslav Němeček místopředseda a ředitel sekce regulace.
Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
stlačený zemní plyn vs. nafta
XXIV. SEMINÁŘ ENERGETIKŮ
AKTUÁLNÍ ZDROJE PLYNU A JEJICH VLIV NA CENU V ČR
Optimalizace zásob ŠKODA AUTO a.s..
Přichází zlatý věk plynu? Karel Dyba velvyslanec ČR při OECD Prezentace na IEC Ostrava 2011 na základě poznatků MEA (IEA)
Seznam doporučené literatury
Energetická bezpečnost regionu Workshop v rámci projektu Energetický Inovační Portál CZ-PL.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ STÁTY SEVERU A JIHU.
EU 2020: Obnovitelné zdroje či jádro Petr Binhack
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
ALTERNATIVNÍ PALIVA ČESKÁ ASOCIACE PETROLEJÁŘSKÉHO PRUMYSLU A OBCHODU Pracovní skupina pro bezpečnost petrolejářského průmyslu a obchodu.
Vysoká cena ropy mnoha lidem způsobuje značné problémy. U autodopravců nebo jiných firem, které jsou závislé na vysoké spotřebě paliv, může vysoká cena.
I VANA K ARÁSKOVÁ MÁ SE EVROPA BÁT ČÍNSKÝCH ENERGETICKÝCH POTŘEB?
Energetický management jako nízkonákladové opatření k dosažení úspor
VODA & ENERGIE VODNÍ DOPRAVA.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu Jednotný energetický trh – blízká vize nebo vzdálená budoucnost?
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Teplárenství a liberalizovaný trh s energiemi. České teplárenství Vývoj, současnost, perspektiva.
ZÁKLADNÍ TENDENCE SOUČASNÉHO VÝVOJE MEZINÁRODNÍCH VZTAHŮ
Doprava.
VY_52_INOVACE_Z.9.36-hospodářské organizace ve světě-prezentace
možnosti a význam použití
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Presentation Title. Pracovní skupina Czech BCSD pro energetiku Josef Votruba ENVIROS, s.r.o Pracovní skupina Czech BCSD pro energetiku.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
Barbora Votavová, Vendula Šimanová
AUTOR : PATRIK MAHNERT SŠ EDUCHEM A.S. OKRUŽNÍ 128 MEZIBOŘÍ
Vnější dimenze energetické politiky EU
ZAHRANIČNÍ OBCHOD Lucka Vrzalová, OB.
ROZDĚLENÍ Žáci si učivo přečtou a zapíší do sešitu
Možnosti rozvoje alternativních paliv v dopravě v České republice Praha
CNG jako lék na znečištěný vzduch Karel Havel, člen dozorčí rady Svazu dopravy, předseda představenstva ČSAD Česká Lípa a.s. CNG jako lék na znečištěný.
Společenské a hospodářské prostředí
Kritické situace v PS ČR
Ing. Mgr. Hana Foltýnová Tel.: Vyhodnocení scénářů: Dopady na poptávku po palivech.
Přírodní a civilizační rizika - 2
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Nové iniciativy EU v oblasti energetiky a její dopady na hospodářskou soutěž Ing. Martin Pecina, MBA Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské.
Ing. Pavel Šolc Náměstek ministra průmyslu a obchodu PREZENTACE WORLD ENERGY OUTLOOK Prezentace World Energy Outlook 2014 Čtvrtek ,
Podpora dopravních společností provozující CNG autobusy Svaz dopravy – sekce silniční dopravy, SOR Libchavy Lubomír Kolman, Project Manager RWE.
Filip Zelenka. Základy dopravní politiky jsou obsaženy již v Římských smlouvách, které zavádějí společná pravidla mezinárodní dopravy, volný přístup k.
Energetické a ekologické scénáře pro přípravu aktualizace energetické koncepce Poděbrady
Pozice průmyslových spotřebitelů elektřiny Podzimní konference AEM 9/2007 K.Šimeček předseda předsednictva SVSE.
Bezpečnost dodávek zemního plynu Petr Binhack
Prof. Ing. Jaroslav Jakš, DrSc.
Vývoj trhu s pevnou biomasou Ing. Jan Habart, Ph. D. CZ Biom, předseda.
ALTERNATIVNÍ POHONY AUTOMOBILŮ Miroslav Kubíska
Vliv legislativních a koncepčních změn na pozici zemního plynu v PEZ ČR Ing. Josef Kastl generální sekretář, Česká plynárenská unie Praha - Žofín, 22.
Název přednášky Společnost Funkce, mail, případně další vhodné informace Zemní plyn - CNG a LNG - v nákladní dopravě E.ON Energie, a.s. – Jiří Šimek, Michal.
Legislativa v dopravě na LNG pro Evropu a ČR Václav Chrz, Chart Ferox, a.s. Výstava Czechbus Kulatý stůl „LNG v dopravě“ Praha – výstaviště,
OS Tram Olomouc Využití zásobníků energie v MHD II. část aneb Jak jsme na tom dnes v ČR.
Page 1 Energetická závislost EU - Možná řešení - Daniela Štoková.
MIGRACE.
Porovnání regulovaných cen v EU a situace v plynárenství Seminář SVSE Ing. Jiří Gavor, CSc., Ing. Vladimír Štěpán ENA s.r.o.
Centrální zásobování teplem Kulatý stůl Hospodářská komora ČR Ing. Pavel Bartoš viceprezident HK ČR , Praha.
Cestovní mapa pro energetiku do roku 2050 Dobrá navigace nebo vábení Sirén ? Miroslav Vrba ČEPS, a.s. Fungování energetických trhů v ČR a v EU Ohrožení.
9.B, 15 let Ak.Heyrovského Chomutov Ústecký kraj Kontakt na školu:
Energetická politika Mgr. Oldřich Hájek. Specifika energetické politiky Hybridní povaha politiky Hybridní povaha politiky Ve smlouvě o EU i o EHS není.
Uhelný průmysl v Evropě nová publikace EURACOAL Dr. Renata Eisenvortová Manažer evropských záležitostí Czech Coal a.s. Člen výkonného výboru EURACOAL Těžební.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
Znečištění vzduchu dopravou
Soudobý svět Ekonomický pohled
Určeno pro : žáky ZŠ na 2. stupni Sekce: základní Předmět : zeměpis
Dopady energetické politiky na provozovatele přenosové soustavy
Ing. Martin Pecina, MBA Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže
Vývoj CNG v České republice
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 15_Evropská unie, NATO
Transkript prezentace:

1 Globální energetické trendy a akční plán Evropské Unie Ing. Hugo Kysilka Ředitel marketingu «VEMEX s.r.o.» Mikulov 2013

2 Obsah 1.Popis situace na energetickém trhu -Nové směry globální energetiky 2.Akční Plán EU -CNG/LNG 3. Alternativní rozvoj 4. Možnosti financování z prostředků EU 5. Závěr

3Mikulov Popis situace na energetickém trhu Vleklý charakter současné globální finanční krize snižuje odhady ekonomického růstu a spotřeby energie Růstu brání pokles intenzity hlavních faktorů výroby, zpomalení populačního růstu, omezení příležitostí pro územní expanze, motivované problémy zásobování vodou a stoupající ceny na významné přírodní zdroje.

4Mikulov 2013 Růstu se především všimneme v rozvojových zemích Populační růst v rozvojových zemích - následuje posun v centru ekonomické a energetické spotřeby vůči těmto zemím. 1. Popis situace na energetickém trhu

5 Mikulov 2013 Mezinárodní obchod s energiemi se výrazně mění. 1. Popis situace na energetickém trhu Vývoj světového obchodu s energií bude pokračovat na pozadí rostoucí soběstačnosti Severní Ameriky, kvůli nekonvenční ropě a zemnímu plynu.Výrazný nárůst napětí přes Tichý a Indický oceán změní směr a objemy meziregionálního obchodu s energií.

6Mikulov Popis situace na energetickém trhu Globální dodávky zkapalněného zemního plynu vedou k značnému rozvoji. V roce 2040 LNG bude tvořit téměř 60% meziregionálního obchodu s plynem. Na trhu s LNG se objeví nové hráči (USA, Kanada a Austrálie, která v roce 2018 předběhne Qatar pokud jde o zkapalňovací zařízení pro východní Afriku), které by mohly významně přesměrovat trasy tradičních výrobců. Stále více se zaměřují na vývoz LNG z Asie – není zatím známo, která část těchto kapacitových přísad je spekulativní.

7Mikulov Popis situace na energetickém trhu Asijský trh LNG předvede nejvyšší růst nových spotřebitelů. Obrovský potenciál pro růst spotřeby zemního plynu u nových rozvíjejících se spotřebitelů-zemí s velmi vysokou hustotou zalidnění a zvyšovánými environmentálními problémy, jako jsou Čína, Indie, Pákistán, Bangladéš, Malajsie a Indonésie, apod. Zemní plyn může výrazně zlepšit kvalitu jejich života.

Mikulov Popis situace na energetickém trhu Otázka: jak se bude nový LNG do Evropy dovážet?

Mikulov Popis situace na energetickém trhu Proč se Asijský trh LNG zdá být pro Severní Ameriku a Afriku přitažlivější? Marže Plynofikace Přeprava Zkapalnění Cena Henry Hub Marže Plynofikace Přeprava Zkapalnění Produkce

Mikulov Akční plán EU  Zemní plyn je v EU součástí mixu alternativních paliv potřebných k nahrazení ropy jako zdroje energie pro dopravu v dlouhodobém časovém horizontu.  Zásoby zemního plynu byli dříve brány na let déle než zásoby palivového oleje. Nové vrtací techniky značně znásobily dostupné zdroje.  Zemní plyn nabízí ovšem mnoho důležitých přínosů pro životní prostředí, pokud jde o snížení emisí CO2 a jiné znečišťující látek.

Mikulov LNG LNG  LNG je atraktivní volbou pro nákladní automobily a lodě, díky své vysoké hustotě energie a nízké úrovni škodlivých emisí.  V současné době jsou vozy v EU převážně na diesel a LNG je považováno za jedinou možnou náhradu.  Nicméně funkce trhu LNG pro nákladní automobily je téměř nemožná. V provozu je instalováno zatím jenom41 plnicích stanic (24 L-CNG,17 LNG)(VB, Španělsko, Švédsko, Nizozemí)  Mezi hlavní překážky pro rozvoj trhu patří nedostatečný vývoj infrastruktury a společných norem pro homologaci vozidel.  Nicméně, se mezinárodní trh se rozvijí následovně: Čína: 70,000 LNG vozidel a 1,000 stanic (300,000 v 2020 a 3,500 stanic) USA: více než 6,000 vozidel již zprovozněno na LNG  LNG pro námořní dopravu: EU Marine Fuel Sulphur Directive, prokazuje 0,1% obsahu síry v lodním palivě od ledna 2015 v oblasti ECAS (Oblast emisní kontroly pro lodě), prosazování zon ECAS v několika evropských mořích funguje jako motivace k přechodu na LNG.  Nicméně, infrastruktura LNG pro námořní dopravu je ve velmi ranním stadiu, v čemž jsou Norsko a Švedsko počátkem ve vývoji malé sítě LNG terminálů pro lodě.

Mikulov Co navrhuje vytvořit Evropská Komise pro vývoj LNG v dopravě automobilové a námořní?  Členské státy spolupracují na akčním plánu a zajistí, aby těžká nákladní motorová vozidla, která jezdí na LNG mohla cestovat po silnicích kde jsou TEN-T sítě. Veřejně přístupné čerpací stanice pro zkapalněný zemní plyn musí být usazeny ve vzdálenosti nepřekračující 400 km nejpozději do 31. prosince  Plnicí stanice LNG musí být zprovozněny v souladu s příslušnou normou EN, která má být přijatá v roce  Předpokladem ve členských státech je nasazení přibližně 139 plnicích bodů na náklady 2,085 mil. €. (22 plnicí stanice v Německu, nákladově 330 M€). 3. Alternativní rozvoj

Mikulov Alternativní rozvoj LNG BLUE CORRIDOR PROJECT  Optimalizace kompletních pohonných ústrojů a systémů skladování těžkých nákladních vozidel LNG s ohledem na energetickou účinnost a znečišťující látky. Provedení rozsáhlého představení s cílem usnadnit rozvoj trhu pro těžká nákladní vozidla LNG.  Konsorcium se skláda z 27 partnerů: Belgie, Chorvatsko, Francie, Německa, Itálie, Nizozemí, Portugalsko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko a Spojené království.

Mikulov

15Mikulov 2013