Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: Bohutín – škola porozumění a bezpečí Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín.
Advertisements

Základní škola Bohutín, okres Příbram
Významný avantgardní malířský a sochařský směr z počátku XX. století
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výtvarné umění v 19. století II.
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37, VY_32_INOVACE_11M20_Už umím počítat do 10, do 20 Už umím počítat do 10, do 20 Autor materiálu:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
AVANTGARDNÍ UMĚLECKÝ SMĚR
Konec 18. století a počátek 19. století
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Datum (období) vytvoření: červen 2011
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Kubismus I. Polovina 20. století.
KUBISMUS.
Obojživelníci- vývoj žáby
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
17. a první polovina 18. století
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37,
Umělecké směry 20. století
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Moderní umělecké směry KUBISMUS
VY_52_INOVACE_DEK_47 EXPRESIONISMUS A KUBISMUS
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37,
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Expresionismus Expresionismus - evropský umělecký směr.
Základní škola Bohutín, okres Příbram
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Umělecké směry 20. století
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Projekt: Bohutín – škola porozumění a bezpečí Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
IMPRESIONISMUS.
Umělecké směry 20. století
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Roční doby © Petra Lillová
Geometrická abstrakce
AVANTGARDNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY
KUBISMUS.
Surrealismus.
KUBISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Evropské umění počátku 20. století
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Věra Slezáková Název materiálu:
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Kubismus v malířství Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Dějiny umění Poznejte díla směrů první poloviny 20. století 4.
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Poezie ve světě v 1.polovině 20.století
Kultura meziválečného období
Výtvarné umění od pravěku k dnešku
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Surrealismus v malířství Autor: Mgr.
Transkript prezentace:

Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Základní škola Bohutín, okres Příbram VY_32_INOVACE_UaK09_ismy 19. a 20. století -ismy 19. a 20. století Autor materiálu: Barbora Havejová Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.

Impresionismus nerespektuje tehdy platná pravidla výtvarného umění odmítá hledat ideální krásu chce zachytit přirozenou krásu v danou chvíli malíři nemalovali v ateliéru, ale přírodě, zahradě znaky krátké tahy štětcem nemíchané barvy zjednodušená kompozice důraz na celkový efekt hlavním téma krajina a příroda moderní město společenský život domácí život každodenní intimní rituály vliv na impresionistické malíře mělo vědecké bádání v oblasti optiky a barvy vynález barvy v tubě fotografie

Umělci impresionismu Světoví Čeští Camille Corot Antonín Slavíček Edgar Degas Henri de Toulouse-Lautrec Édouard Manet Claude Monet Camille Pissarro Pierre-Auguste Renoir Paul Gauguin Vincent van Gogh Paul Cézanne Čeští Antonín Slavíček Antonín Hudeček Václav Radimský Soběslav Pinkas Karel Purkyně Antonín Chittussi František Kaván František Kupka

Camille Corot: Most v Narni

Edgar Degas: Zkouška tanečnic

Henri de Toulouse-Lautrec: Mytí (Rusovláska)

Édouard Manet: Olympia

Édouard Manet: Snídaně v trávě

Claude Monet: Imprese, Východ slunce

Camille Pissarro: Zahrada v Pontoise

Pierre-Auguste Renoir-Milenci

Paul Gaugin: Odkud přicházíme? Co jsme? Kam jdeme?

Vincent van Gogh: Slunečnice

Antonín Slavíček: Ve Veltruském parku

Antonín Chittussi: Dráha orleánská

Expresionismus především německý umělecký směr vznikl jako protiklad impresionismu a naturalismu odmítl umění zobrazující skutečnost i umění snažící zprostředkovat skutečnost pomocí dojmů cíle vyjádřit vlastní prožitky a vlastní pocity reagovat na civilizační krizi po 1. světové válce pocity úpadku, marnosti, zkaženosti a beznaděje pro zvýšení efektu dochází k deformaci reality deformace barev a tvarů vliv pravěkého a lidového malířství barevné plochy ohraničovány linkou použití čisté barvy protiklad světla a stínu

Umělci expresionismu Světoví Čeští Vasilij Kandinskij Oskar Kokoschka Edvard Munch Emil Nolde Egon Schiele Čeští Josef Váchal Václav Špála Bohumil Kubišta Willi Nowak Rudolf Kremlička

Vasilij Kandinskij: Modrý jezdec

Oskar Kokoschka: Nevěsta větru

Edvard Munch: Výkřik

Emil Nolde: Prorok

Egon Schiele: Autoportrét

Bohumil Kubišta: Autoportrét se založenýma rukama

Futurismus avantgardní (průkopnický, objevný) umělecký směr charakteristické odmítání všech dosavadních kulturních a uměleckých hodnot odmítá jakoukoli tradici cílem bylo ukázat moderní uspěchanou a rušnou dobu námětem technika snaha o rychlost zkratkovitost proměnlivost populární především v Itálii a Rusku velmi podobný kubismu dostat zobrazovaný předmět do pohybu

Umělci futurismu Světoví Čeští Umberto Boccioni Giacomo Balla Gino Severini Carlo Carra George Grosz Kazimír Malevič Luigi Russolo Marcel Duchamp Čeští Bohumil Kubišta Otto Gutfreund Růžena Zátková

Umberto Boccioni: Hluk ulice vnikl do domů

Otto Gutfreund: Hlava Dona Quijota

Otto Gutfreund: Cellista

Umberto Boccioni: Jednotné tvary kontinuity v prostoru

Natalia Goncharova: Cyklista

Giacomo Balla: Abstrakce rychlost + zvuk

Kubismus avantgardní umělecké hnutí pojímá výtvarné umění revolučním způsobem princip prostorová koncepce díla předmět zobrazuje z mnoha úhlů současně předmět rozkládán až na nejjednodušší geometrické tvary zobrazené předměty vypadají jako deformované objevují se zároveň z několika pohledů architektura ovlivněná kubismem Josef Gočár – Dům U Černé Matky Boží v Praze Pavel Janák – Hlávkův most v Praze Otakar Novotný – Učitelské domy v Praze

Umělci kubismu Světoví Čeští Georges Braque Robert Delaunay Juan Gris Fernand Léger Jacques Lipchitz Pablo Picasso Čeští Emil Filla Josef Čapek Otakar Kubín Bohumil Kubišta Antonín Procházka Václav Špála

Dům U Černé Matky Boží

Kovařovicova vila v Praze

Učitelské domy v Praze

Georges Braque: Housle a svícen

Juan Gris: Portrét Pabla Picassa

Pablo Picasso: Avignonské slečny

Bohumil Kubišta: Hypnotizér

Dadaismus původ slova Dada je nejasný, existuje několik teorií o vzniku slova: jedná se o slovo bez jakéhokoli významu, které si dadaisté vymysleli pochází od rumunských umělců, kteří často používali slova „da, da“ při vzniku hnutí přemýšleli jak hnutí pojmenovat, a tak náhodně zabodli nůž do francouzsko-německého slovníku „Dada “ je ve francouzštině dětské slovo pro „houpacího koně“ prosazuje osvobození věcí z jejich obvyklých vztahů a následné položení věcí do nových, nečekaných a zcela nelogických vztahů základní techniky tzv. objekt trouvé – tzn. nalezený objekt ready made znamenají rozebrání předmětu na části a jeho složení do něčeho jiného tyto techniky daly podněty např. reklamě, filmu ale i typografii a fotografii

Umělci dadaismu Hans (Jean) Arp Marcel Duchamp Max Ernst Marcel Janco Vasilij Kandinskij Paul Klee Francis Picabia Man Ray

Marcel Duchamp: Fontána

Jean Arp

Surrealismus evropský umělecký směr usiluje o osvobození mysli zdůrazňuje podvědomí snaží se o zachycení snů, představ, pocitů a myšlenek počátky navazovaly na dadaismus negativní odpověď na první světovou válku 1924 vydal André Breton Surrealistický Manifest Breton definoval surrealismus jako „čirý psychický automatismus mnoho umělců žilo v Paříži, která byla ve 20. a 30. letech 20. století kulturním centrem světa

Umělci surrealismu Světoví Čeští Max Ernst Salvador Dalí Joan Miró Hans Arp Paul Klee René Magritte Yves Tanguy Čeští Toyen Jindřich Štyrský

Salvador Dalí: Stálost paměti

Salvador Dalí: Corpus Hypercubus

Joan Miró: Obdělané pole

Paul Klee: Červený balón

Zdroje a použitý materiál Veškerý materiál je čerpán z internetových stránek: http://commons.wikimedia.org http://cs.wikipedia.org Objekty použité k vytvoření sešitu pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain) nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Autor: Barbora Havejová Základní škola Bohutín, okres Příbram zsbohutin@zsbohutin.cz říjen 2011

Metodický list Název materiálu: VY_32_INOVACE_UaK09_-ismy 19. a 20. století Autor materiálu: Barbora Havejová Zařazení materiálu: Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (III/2) Sada: 32_INOVACE_UaK Číslo DUM:32_INOVACE_UaK09 Předmět: Výtvarná výchova Ověření materiálu ve výuce: Datum ověření: 19.12.2011 Třída: 8. Ověřující učitel:Barbora Havejová Anotace materiálu: Materiál určený k výuce výtvarné výchovy, jako průvodce hlavními znaky uměleckého slohu. Podrobný metodický popis možností použití materiálu: DUM zpracován pro výuku výtvarné výchovy 8.ročníku ZŠ Bohutín a koncipován cca. jednu standardní vyučovací hodinu. Žáci jsou pomocí jednoduchých poznámek seznámeni se základními uměleckého slohu. Součástí výuky je diskuse nad jednotlivými zobrazenými díly a rovněž práce se slovníkem cizích slov či výkladovým slovníkem, pro ujasnění pojmů. DUM je doplněn výkladem přizpůsobeným kolektivu žáků a prací s publikacemi.   Seznam literatury a pramenů: http://commons.wikimedia.org http://cs.wikipedia.org Všechny použité objekty jsou součástí veřejných knihoven. Dílo smí být šířeno pod licencí CC BY-SA.