Kurzové rozdíly Příklad:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bc. Jiří Švec 03_Materiál Bc. Jiří Švec
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Příklad  Na fakturu jsme nakoupili zboží za Kč + DPH 19 %.  Dále jsme za hotové uhradili dopravu zboží v hodnotě 100 Kč.  Zboží jsme přijali na.
Účtování o závazcích a pohledávkách
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Pohledávky.
02_Peněžní prostředky Výuková prezentace o účtování o peněžních prostředních a ceninách v rámci společnosti GAP Education střední škola.
Souvislé příklady na účtování DHM
Cizí měna ve WinFASu Konverze měn, kontrolní sestavy, ocenění na konci roku Mgr. Jana Švomová Skalský Dvůr
Časové rozlišení - příklad
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Jednotlivé kroky při účtování
Zboží Výukový text o účtování o materiálu v rámci společnosti
Daň z přidané hodnoty.
Zásoby vlastní výroby Výukový text o účtování o zásobách vlastní výroby v rámci společnosti GAP Education střední škola.
Materiál Výukový text o účtování o materiálu v rámci společnosti
Dodavatelsko-odběratelské vztahy osnova přednášky Radmila Herzánová
Reklamace Výukový text o účtování reklamací v rámci společnosti
Řešíme pro případy, kdy firma účtuje o zásobách: a) způsobem A, b) způsobem B.
Poznámky pro výuku Předmět: účetnictví Autor: Ing. Lenka Růžičková
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Přeúčtovávání mezi účty 061 – příklad
Pořízení dlouhodobého majetku
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_294.
Předmět: Účetnictví, Aplikace, Účetní software Téma: UCTO200X – program pro daňovou evidenci Úhrada zahraniční faktury Prezentace - powerpoint ing.Květoslava.
Účtování dlouhodobých bankovních úvěrů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
04_Materiál - pokračování
premieR Daň silniční a platební styk
Systém účtování Ing. Petr Valouch, Ph.D.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Soňa Šestáková Název materiálu: Účtování materiálu - část 2 Označení materiálu:
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Finanční účty lze rozdělit do těchto skupin: a) aktivní Pokladna Ceniny Bankovní účty Majetkové cenné papíry k obchodování.
Příklady výměn Valuty Devizy Devizové účty blíže
Účetnictví – Rozvaha, její funkce, obsah a členění
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Soňa Šestáková Název materiálu: Základní účtování dlouhodobého hmotného.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. Fr. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 16Číslo.
Zálohy od A do Z Přednáší: Ondřej Suk Skalský dvůr
Základy účetnictví 4. přednáška.
Krátkodobý finanční majetek Ceniny
ROZVAHA říjen 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070108
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Soňa Šestáková Název materiálu: Směnky Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE2.OA
Účetnictví Co to je? Ivana Francová, SOU Liběchov.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Závazky.
Zboží Karolína Pecková 2.A 2013/2014. Pojem zboží Jsou to movité věci koupené za účelem prodeje. Mohou to být také nemovitosti, ale v případě, že jsou.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_289.
Definice finanční majetek (u úvěru cizí zdroj) držený ve firmě do jednoho roku vyznačuje se vysokou likvidností Aktivní účty - 21, 22, 26 Pasivní účty.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_293.
Zúčtování s dodavateli a odběrateli „25“
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VZDĚLÁVACÍ OBLAST:TEORETICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ Tematická oblast:Rozvahové účty Předmět:Účetnictví Název:Procvičování - vztahy v rozvaze Anotace: Digitální učební.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_266.
Účtování na rozvahových účtech aktivních
Základy účetnictví 3. přednáška.
Krátkodobý finanční majetek Bankovní účty Krátkodobé bankovní úvěry
Úvěry Nikola Fenclová.
DHM – pořízení nákupem Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Vašíčková.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Účetnictví Ročník: 4.
SOUVISLÝ PŘÍKLAD listopad 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070116
Účtování zboží Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_612 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Rozvahové účty – souvislý.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_619 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Souvislý příklad na zaúčtování.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_570 Ročník: 1. Vzdělávací obor: L/51 Podnikání Téma: Písemné opakování Jméno autora:
Reklamační nárok Až po příjemku na sklad je to obecně známé. Problém nastává v případě, kdy částka (množství) přijatého materiálu (či zboží) na sklad není.
Daňová evidence Pohledávky a závazky. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název.
Charakteristika finančních účtů Členění finančních účtů 1)Aktivní účty 211 pokladna 213 ceniny 221 bankovní účet 251 majetkové cenné papíry k obchodování.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zúčtovací vztahy z obchodních styků a zahraniční obchodní operace.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zúčtování s dodavateli a odběrateli
Transkript prezentace:

Kurzové rozdíly Příklad: Přijatá faktura za nákup materiálu 100 EUR, platný kurz 27 Kč / EUR. O 10 dní později jsme fakturu uhradili z bankovního účtu s kurzem: Var. A) 27 Kč / EUR Var. B) 28 Kč / EUR Var. C) 26 Kč / EUR

Kurzové rozdíly – příklad – varianta A Přijatá faktura za nákup materiálu 100 EUR, platný kurz 27 Kč / EUR. O 10 dní později jsme fakturu uhradili z bankovního účtu s kurzem 27 Kč / EUR 221 – Bankovní účty 321 - Dodavatelé 111 – Pořízení materiálu 2 700 2 700 2 700 2 700 100 EUR 100 EUR 100 EUR 100 EUR Výpis z BÚ Faktura přijatá 100 EUR x 27 Kč / EUR = 2 700 Kč 100 EUR x 27 Kč / EUR = 2 700 Kč Máme uhrazený závazek 100 EUR ve skutečnosti? ANO Máme ho uhrazený i v účetnictví (tzn. že účet 321 – Dodavatelé má nulový zůstatek)? ANO Žádný kurzový rozdíl tedy nevznikl. Souhrn Částka MD D FAP – Nákup materiálu 2 700 Kč 111 – Pořízení materiálu 321 – Dodavatelé VBÚ – Úhrada závazku 321 - Dodavatelé 221 – Bankovní účty

Kurzové rozdíly – příklad – varianta B Přijatá faktura za nákup materiálu 100 EUR, platný kurz 27 Kč / EUR. O 10 dní později jsme fakturu uhradili z bankovního účtu s kurzem 28 Kč / EUR 221 – Bankovní účty 321 - Dodavatelé 111 – Pořízení materiálu 2 800 2 800 2 700 2 700 100 EUR 100 EUR 100 EUR 100 EUR Výpis z BÚ Faktura přijatá 100 100 EUR x 28 Kč / EUR = 2 800 Kč 100 EUR x 27 Kč / EUR = 2 700 Kč 563 – Kurzové ztráty Až nyní máme účet 321 – Dodavatelé bez zůstatku, resp. Zůstatek je 0 Kč, tedy máme operaci dokončenou. 100 Máme uhrazený závazek 100 EUR ve skutečnosti? ANO Máme ho uhrazený i v účetnictví (tzn. že účet 321 – Dodavatelé má nulový zůstatek)? NE Kurzový rozdíl tedy vznikl! Kolik? Měli jsme původně uhradil 2 700 Kč, uhradili jsme 2 800 Kč, tedy o 100 Kč více, máme tedy kurzovou ztrátu.