„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/34.0496 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LOKÁLNÍ POČÍTAČOVÉ SÍTĚ
Advertisements

Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Telekomunikace Tematická oblast:Lokální počítačové sítě Téma:Ethernet IV. - Thin-Ethernet Ročník:4.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_17 Název vzdělávacího materiáluDigitalizace a virtualizace reálných objektů Jméno.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_18 Název vzdělávacího materiáluMetadata a metainformace Jméno autoraIng. Bulka.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_19 Název vzdělávacího materiáluLicence a registrace software Jméno autoraIng. Bulka.
Digitální učební materiál
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Telekomunikace Tematická oblast:Lokální počítačové sítě Téma:Ethernet VI. - Twisted-Pair-Ethernet.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
PC SÍTĚ II.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_2_1_04 Název vzdělávacího materiáluProcesory Jméno autoraIng. Bulka Josef Tématická.
Model TCP/IP Fyzická vrstva.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Lokální počítačové sítě Novell Netware
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PSK-3-10.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Telekomunikace Tematická oblast:Lokální počítačové sítě Téma:Standardizace sítí LAN Ročník:4. Datum.
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Elektronické počítače Počítačové sítě (EL41) Ing. Stanislav Hanulík ELEKTROTECHNIKA.
Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení Hornicko – geologická fakulta.
Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě
„EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Ethernet Ethernet je jeden z typů lokálních sítí, který realizuje vrstvu síťového rozhraní využívá topologii sběrnice, což znamená že sdílené médium, kde.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Topologie počítačových sítí
Dělení podle topologie
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Telekomunikace Tematická oblast:Lokální počítačové sítě Téma:Hvězdicová síť Ročník:4. Datum vytvoření:září.
Historie Ethernetu Ethernet (od slova ether) –1973 Xerox - Robert Metcalf - propojení stanic Alto - myšlenka vysílání ke všem existujícím uzlům - 2,94.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 1 _ 2 _03 Název vzdělávacího materiáluZákladní deska počítače a sběrnice Jméno autoraIng.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Orientace v principech, možnostech a praktickém využití počítačových sítí Maturitní téma č.6.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_13 Název vzdělávacího materiáluInformační systémy Jméno autoraIng. Bulka Josef.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PSK-3-03.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_01 Název vzdělávacího materiáluObecné termíny z oblasti informací Jméno autoraIng.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_11 Název vzdělávacího materiáluAntivirové programy Jméno autoraIng. Bulka Josef.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PSK-3-09.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.11 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě PC SÍTĚ, TOPOLOGIE Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT,
CLIENT- TO- SERVER server = řídící počítač klienti = počítače zapojené do sítě PEER- TO- PEER všechny počítače jsou rovnocenné.
Orientace v principech, možnostech a praktickém využití počítačových sítí.
Síťové technologie Martin Galda. Síťovou technologii určuje Hardware Topologie Metoda přístupu.
VY_32_INOVACE_8_10_Počítačové sítě
TOPOLOGIE POČÍTAČOVÝCH SÍTÍ
Úvod do počítačových sítí
Základní pojmy Standard síťového hardwaru
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r. o., Orlová Lutyně AUTOR: Bc. Petr Poledník NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Počítačové systémy.
PŘEDCHŮDCI POČÍTAČOVÝCH SÍTÍ … od telegrafu k wifině.
VY_32_INOVACE_8_10_Počítačové sítě
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Topologie počítačových sítí
Síť ARCnet (1) ARCnet (Attached Resource Computer Net-work) je síťová architektura vyvinutá společ-ností Datapoint Corporation v roce 1982 Používá topologii:
Transkript prezentace:

„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_3_02 Název vzdělávacího materiáluSíťové technologie Jméno autoraIng. Bulka Josef Tématická oblastPočítačové sítě a internet Vzdělávací oborVšechny obory školy Předmět Informační a komunikační technologie Ročník1. a 2. Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení, řešení problému, komunikativní, pracovní, personální a sociální. Průřezové téma Informační a komunikační technologie, Člověk a svět práce, Člověk a životní prostředí, Občan v demokratické společnosti.

Tento výukový materiál je plně v souladu s Autorským zákonem ( jsou zde dodržována všechna autorská práva). Pokud není uvedeno jinak, autorem textů a obrázků je Ing. Josef Bulka. Časový harmonogram1 vyučovací hodina Použitá literatura a zdroje Internet – Wikipedia Klimeš, Skalka, Lovászová, Švec, Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. ISBN Pomůcky a prostředky Dataprojektor, výpočetní technika, názorné pomůcky a díly hardware z oblasti výpočetní techniky. Anotace Problematika počítačové gramotnosti, pojmy informační a komunikační technologie (ICT). Způsob využití výukového materiálu ve výuce Výklad a cvičení. Opakování a domácí příprava žáků na vyučování..Datum (období) vytvoření vzdělávacího materiálu Září 2012

1.Pro vzájemnou kompatibilitu síťového hardware se vytvářejí standardy – normy. Normalizaci provádí americká organizace IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers), proto jednotlivé normy nesou označení této organizace. 2.Standardy mimo jiné definují vlastnosti sítě: 1.přístupovou metodu 2.topologii sítě 3.typ kabelu, jeho délku a způsob připojení stanice 4.rychlost přenosu dat

Na základě použitého hardwaru, metod přístupu k přenosovému médiu a topologii můžeme používat různé síťové technologie. Typickými představiteli síťových technologií jsou: ArcNet (IEEE 802.4) Ethernet (IEEE 802.3) Token Ring (IEEE 802.5) FDDI (IEEE802.5).

ArcNet Jedno z prvních řešení sítí s malými nároky na přenos údajů. Používalo se hlavně pro hvězdicovou a sběrnicovou topologii. Vlastnosti – nízká cena, malá přenosová rychlost 2,5 Mb/s, levný hardware. Budovaná pomocí rozbočovačů (Hubů) a přepínačů (Switchů), jako přenosové médium se používal koaxiální kabel RG58. Přístupová metoda byla token bus (token se pohyboval po myšleném, ne skutečně fyzickém kruhu). U nás se téměř nepoužívala.

Ukázka zapojení sítě ARcNet a později Ethernet (Hub(rozbočovač) nahradil Switch (přepínač).

Ethernet Je nejrozšířenější standard LAN. Používá kolizní přístupovou metodu CSMA/CD. Lze jej rozdělit na Ethernet (10 Mbps), Fast Ethernet (100 Mbps), gigabitový Ethernet (1 000 Mbps) a 10-tigigabitový Ethernet ( Mbps). Původně byl používaný pro sběrnicovou, v současnosti pro hvězdicovou topologii. Kategorie : a)thin (tenký) ethernet - sběrnicová technologie s maximální délkou segmentu 185 m (koax. kabel) b)fast (rychlý) ethernet využívá jako přenosové médium kroucenou dvojlinku (případně optická vlákna). Topologie hvězdicová.

Token Ring Kruhová topologie, přístupová metoda token, v sítí se používá centrální stanice MAU (ekvivalent HUB v ethernetu). V sítí se používá několik druhů kabelů (UTP, optický kabel). Každý MAU má jednu zdířku RI (ring in) a jednu RO (ring out). Zbylé zdířky se používají k připojení počítačů. Jde o topologii kruhu kombinovanou s hvězdou.

FDDI (Fiber Distributed Data Interface) Vysokorychlostní přenosová technologie využívající jako přenosové médium optická vlákna. Topologie sítě je kruhová. Přístupová metoda je založena na odevzdávání tokenu a dosahovaná rychlost představuje 100 Mb/s. Kruh, do kterého jsou stanice připojeny, může mít obvod až 200 km a obsahovat 500 uzlů. Disponuje kromě hlavního okruhu i záložním, který se využívá v případě poruchy.

Nejpoužívanějším síťovým standardem je standard Ethernet (IEEE 802.3). Seznamte se s následujícími standardy a pokuste se o jejich vzájemné srovnání: a)10 Base-2 b)100 Base T c)1 000 Base T d)10 G Base Jaké byly nebo jsou přenosové rychlosti, jaký byl dosah jednotlivých segmentů sítě, jaké pasivní prvky tvořily nebo tvoří tyto sítě?

1.Síťová architektura pracující v základním pásmu (Base), původně vyvinutá jako vlastní síť společnosti Datapoint Corporation s přenosovou rychlostí 2,5 Mb/s (ve verzi Plus 20 Mps) se nazývá? a)Ethernet b)Token Ring c)ArcNet d)FDDI

2.Síť ArcNet mohla mít obecně maximálně? a)10 uzlů b)255 uzlů c)2 000 uzlů d)nebyla omezena v počtu uzlů 3.Síť ArcNet mohla mít, při použití UTP kabelu v řadě, maximálně? a)10 uzlů b)255 uzlů c)2 000 uzlů d)nebyla omezena v počtu uzlů

4.Síť FDDI může mít obecně maximálně? a)10 uzlů b)255 uzlů c)1 000 uzlů d)nebyla omezena v počtu uzlů 5.Síť FDDI dominantně používá jako přenosové médium? a)koaxiální kabel b)UTP kabel c)optický kabel d)bezdrátovou technologii

6.Přenosová rychlost síťě FDDI může být? a)10 Mbps b)1 000 Mbps c)100 Mbps d)2,5 Mbps 7.Síť která byla výsledkem spolupráce firem Xerox, Intel a Digital Equipment Corporation, se nazývá? a)ArcNet b)TokenRing c)Ethernet d)FDDI

8.Segment Thin Ethernetu, tvořený koaxiálním kabelem mohl být dlouhý maximálně? a)100 m b)250 m c)10 m d)185 m 9.Síť Fast Ethernet (kabel UTP), má většinou topologii? a)hvězdicovou b)kruhovou c)sběrnici d)strom

1. _ring.pnghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Token _ring.png 2. Concentrator.jpeghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:FDDI_ Concentrator.jpeg 3. uternetwork.pnghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Comp uternetwork.png 4.Klimeš, Skalka, Lovászová, Švec, Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. ISBN Jiří Plášil, PC pro školy, nakladatelství KOPP, České Budějovice, ISBN Odkazy a použitá literatura: