Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3126 Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pohyb tělesa opakování
Advertisements

EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Mechanická práce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Dráha, rychlost, čas.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Zákon o síle VY_52_INOVACE_21 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
EU-8-46 – DERIVACE FUNKCE II
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz, Kamenný Přívoz 53, Kamenný Přívoz Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona číslo : Název výukového materiálu: Tematický okruh:
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Graf pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_706.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Výpočet dráhy rovnoměrného pohybu - 2.díl VY_52_INOVACE_04 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Fyzika - mechanika.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Tlaková síla, tlak VY_52_INOVACE_19 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_450.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_19_FY_A Ročník: I. Fyzika Vzdělávací oblast: Přírodovědné vzdělávání.
Člověk a příroda – Fyzika
VOLNÝ PÁD.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Pohyb nerovnoměrný VY_52_INOVACE_10 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Člověk a příroda - Fyzika
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _627 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _625 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Rovnoměrný pohyb – test 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Druhy pohybu – rovnoměrný, nerovnoměrný
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Pohyb rovnoměrný VY_52_INOVACE_05 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Rychlost rovnoměrného pohybu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _630 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_703.
VY_32_INOVACE_10-03 Mechanika I. Rovnoměrný pohyb.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_16 Práce Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Grafické znázornění pohybu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Rovnoměrný pohyb s1=s2=s3 t1=t2=t3
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění prostřednictvím ICT Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Roman Kubánek. Mgr. Roman Kubánek VY 32 INOVACE 07 DUM 4 F 7 Člověk a příroda - Fyzika Pohyb těles. Síly Období: listopad 2012 Ročník: sedmý Graf závislosti dráhy na čase Anotace: Žák se seznámí s výpočtem rychlosti, jednotkami rychlosti a postupem řešení úloh na výpočet rychlosti rovnoměrného pohybu. Materiál je možné použít pro postupný zápis + tabulka a síť pro žáky v přiloženém souboru.

Grafické znázornění závislosti dráhy na čase

Jak se mění dráha rovnoměrného pohybu tělesa s časem, můžeme znázornit graficky. Nejdříve zapíšeme naměřené hodnoty do tabulky.

Dráha RychlostZa 1 hZa 2 hZa 3 hZa 4 hZa 5 h Motocykl 100 km/h Auto 60 km/h Traktor 30 km/h 100 km200 km300 km400 km500 km 60 km120 km180 km240 km300 km 30 km60 km90 km120 km150 km

Nyní budeme zaznamenávat příslušné dvojice hodnot do připravené sítě. Fyzikální veličinu dráha vynášíme na svislou osu. Fyzikální veličinu čas vynášíme na vodorovnou osu.

Dráha RychlostZa 1 hZa 2 hZa 3 hZa 4 hZa 5 h Motocykl 100 km/h Auto 60 km/h Traktor 30 km/h 100 km200 km300 km400 km500 km 60 km120 km180 km240 km300 km 30 km60 km90 km120 km150 km

Dráha RychlostZa 1 hZa 2 hZa 3 hZa 4 hZa 5 h Motocykl 100 km/h Auto 60 km/h Traktor 30 km/h 100 km200 km300 km400 km500 km 60 km120 km180 km240 km300 km 30 km60 km90 km120 km150 km

Dráha RychlostZa 1 hZa 2 hZa 3 hZa 4 hZa 5 h Motocykl 100 km/h Auto 60 km/h Traktor 30 km/h 100 km200 km300 km400 km500 km 60 km120 km180 km240 km300 km 30 km60 km90 km120 km150 km

Nyní spojíme body stejné barvy. A znázorníme závislosti dráhy na čase jednotlivých těles.

Z grafu mohu zjistit co se pohybuje rychleji: podle sklonu přímky (závislost dráhy na čase) strmější přímka = vyšší rychlost