Přínosy, dopady a aktuální stav implementace ROS k

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JIP / KAAS / ZR aneb „Co budeme dělat
Advertisements

Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Základní registry (kde jsme, kam směřujeme a jak to na sebe navazuje)
Ministerstvo vnitra říjen – listopad Dosáhli jsme cíle? Máme efektivní veřejnou správu? Máme dostatek financí na vše co děláme? Odpověď zní: „bohužel.
Projekt „Registr obyvatel“,
Přístup k Základním registrům prostřednictvím projektu Czech POINT
Smart Administration Strategie
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
Základní registry - 2 měsíce provozu IS ORG Eva Vrbová ředitelka Odboru základních identifikátorů.
Czech POINT Pohodlná komunikace.
Statutární město Karlovy Vary
Základní registry (stav únor 2012)
Konference MV Květen zásadně snížit byrokratickou zátěž všem promítnout jednou pořízený údaj všem OVM promítnout změnu existujícího údaje všem.
Základní principy Ing. Zdeňka Máchová Ing. Tomáš Kántor listopad 2011 Integrace ARES se systémem ZR.
Inovační aktivity podniků v letech 2008–2010
JIP / KAAS / ZR aneb „Co budeme dělat?“
Základní registry ve veřejné správě – dopady na územní samosprávu
Systém základních registrů - bezpečné sdílení informací – Informační systém ORG Nová kompetence ÚOOÚ v roce 2010 Jiří Krump náměstek předsedy Brno 2009.
Přínosy, dopady a aktuální stav implementace ROS k
Základní registry veřejné správy
Dopady zavedení registru práv a povinností na orgány veřejné moci.
Informační systém základních registrů. Obsah Úvod Komunikace se základními registry Autentizace a autorizace Práce s údaji Funkcionalita v rámci Portálu.
SPRÁVA ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ Listopad CÍL PREZENTACE 1.Jak vznikl nový úřad 2.Proč nový úřad vznikl.
Jiří Dohnal, Roman Zemánek
Úvodní slovo Ministerstva vnitra „ fiat lux“ budiž světlo Mikulov, 6. září 2011.
ZÁKLADNÍ REGISTRY A JEJICH PRAKTICKÉ VYUŽITÍ
Registr dlužníků státu
Základní registr právnických osob, podnikajících fyzických osob a orgánů veřejné moci Aktuální stav implementace ROS Konference eGovernment 2011 Ing.
JIP a KAAS Co umí. A co nabízí ve vztahu k základním registrům.
Základní registry – řešení GORDIC
Dopady spuštění základních registrů na subjekty územní samosprávy
Otázky a odpovědi k zákonu č. 300/2008 Sb. Zpracoval: Mgr. René Pleva Datum:
DOKUMENT |DŮVĚRNOST | 1 Stav ROB, propojení agendového IS na ISZR Jiří Dohnal
Legislativní řešení registru územní identifikace, adres a nemovitostí Vladimír Weis ISSS 2006 Hradec Králové –
Realizační tým ICZ duben 2005
Dopady spuštění základních registrů na subjekty územní samosprávy
SPRÁVA ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ...je připravena MICHAL PEŠEK Praha
363 DNÍ OD „FIAT LUX“. PŘED 363 DNY – 1. ČÁST PŘED 363 DNY - 2. ČÁST „ FIAT LUX“
PŘIPOJOVÁNÍ AGENDOVÝCH INFORMAČNÍCH SYSTÉMU SZR – Renata Novotná Dobřany
Základní registry ve veřejné správě
Projekty eGovernmentu v praxi 1 Konference IIR Projekty eGovernmentu v praxi Bc. Jana Třísková 21. ledna 2010.
Prezentace Hradec Králové Registr živnostenského podnikání.
Sdílení dat ve veřejné správě Hradec Současný stav  V právním řádu neexistuje předpis, kterým by byla upravena jednotná pravidla pro sdílení.
Základní registry.
Hospodářský registr Ing. Jiří Pavlíček Konference ISSS 2006 Hradec Králové, 4. dubna 2006.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Základní registr právnických osob, podnikajících fyzických osob a orgánů veřejné moci (ROS) na startu ISSS HRADEC KRÁLOVÉ.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | czso.cz1/11 Konference k základním registrům, Ostrava, Ing. Stanislav Palas, Český.
Mgr. René Pleva Jana Třísková Základní registry ve veřejné správě Mgr. Miroslav Pizur V Bruntále 2012.
Základní registr obyvatel - ROB. Evidované subjekty státní občané ČR cizinci, kterým bylo vydáno povolení k trvalému pobytu na území ČR nebo povolení.
Jak to celé bude fungovat dohromady RNDr. Petr Tiller Odbor hlavního architekta eGovernmentu MV ČR Reg.č. projektu: CZ 1.04/4.1.00/
Spojení základních registrů s okolním světem Hradec Králové 2012.
Územní identifikace a adresy v RÚIAN Jiří Formánek.
REGISTRY VEŘEJNÉ SPRÁVY Obecné principy schváleného věcného záměru zákona o registrech veřejné správy Seminář sdružení Nemoforum Prostorová identifikace.
Základy práce s portálem CzechPOINT. 2 Úřad na cestě k lidem Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál Asistované místo výkonu veřejné správy.
Vznik a fungování základních registrů upravuje zákon č. 111/2009 Sb., o základních registrech Podmínky a harmonogram implementace základních registrů jsou.
Základní registr územní identifikace a nemovitostí Zbyněk Havelda Úřad pro veřejné informační systémy Seminář sdružení Nemoforum.
Základní registry informují ing. Ondřej Felix CSc. hlavní architekt eGovernmentu MV ČR Praha říjen 2012.
Úprava systému cizinecké policie a vytvoření relevantního datového fondu pro ROB Projekt spolufinancovaný Evropskými fondy prostřednictvím Integrovaného.
Systém základních registrů. Zákony a nařízení vztahující se k problematice základních registrů Zákon č.111/2009 Sb. o základních registrech v aktuálním.
Správa základních registrů Mgr. Michal Novák ředitel Správy základních registrů.
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
Tomáš Šedivec Odbor Hlavního architekta eGovernmentu
Mgr. Zuzana Strnadová Krajský úřad Libereckého kraje
Základní registry (kde jsme, kam směřujeme a jak to na sebe navazuje)
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
ZÁKLADNÍ REGISTRY – ANEB CO NYNÍ POTŘEBUJEME VĚDĚT
Informace pro externí administrátory
Kontroly výkonu přenesené působnosti v oblasti editace dat RÚIAN
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
SPRÁVA ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ REGISTR PRÁVNICKÝCH OSOB, PODNIKAJÍCÍCH FYZICKÝCH OSOB A ORGÁNŮ VEŘEJNÉ MOCI Přínosy, dopady a aktuální stav implementace ROS k 28.5.2012 Konference k základním registrům, Brno, 28.5. 2012 Ing. Michal Čigáš, Český statistický úřad michal.cigas@czso.cz

Fungování registru osob obsahuje referenční údaje o právnických osobách, podnikajících fyzických osobách, orgánech veřejné moci zapisování referenčních údajů do ROS a provádění jejich změn v kompetenci editorů ROS (orgány a instituce, které v současnosti mají zákonnou povinnost osoby evidovat nebo udělovat oprávnění k činnosti) + RŽP bude poskytovat referenční údaje o provozovnách, ISDS a insolvenční rejstřík o datových schránkách a právním stavu osoby. Postup při zakládaní osoby: editor provede ztotožnění fyzické osoby - podnikatele (statutárních zástupců) v ROB, adresy sídla (místa podnikání) v RUIAN a vyžádá si IČO z ROS, po přidělení IČO dokončí evidenci dalších referenčních údajů a odešle do ROS, ostatní OVM, které vedou evidenci osob získají referenční údaje ze základních registrů a pokud nevznikne pochybnost o jejich správnosti, nebudou mít právo je od osoby znovu požadovat

Obsah ROS-referenční údaje Obchodní firma nebo název (jméno a příjmení fyzické osoby) Datum vzniku nebo datum zápisu do evidence Datum zániku nebo datum výmazu z evidence Právní forma (plnění dle číselníku) Záznam o zpřístupnění datové schránky osoby (ISDS) Statutární orgán Právní stav (plnění dle číselníku) Adresa sídla osoby (RUIAN) Údaj o místě výkonu činnosti osoby (vznik a zánik provozovny, adresa sídla provozovny) Agendový identifikátor fyzické osoby ROS (ORG, ROB) Jméno a příjmení Adresa místa pobytu fyzické osoby v ČR (RUIAN)

Přínosy registru osob Pro veřejnou správu: Poskytuje ověřené a aktuální údaje pro činnost orgánů veřejné moci Dostupnost pro všechny orgány veřejné moci (na základě RPP) Soustřeďuje údaje o všech osobách z agendových informačních systémů (stejná struktura a obsah) Odstraňuje roztříštěnost v poskytování informací o osobách Naplňován a aktualizován prostřednictvím oprávněných editorů Využívá aktuální údaje o fyzických osobách z ROB a adresách z RUIAN

Přínosy registru osob Zjednodušení přidělování identifikačních čísel osob: IČO - zákonná zkratka pro identifikační číslo osoby Přidělování IČO osobě přímo na místě evidence/registrace (konstitutivní charakter zápisu) – nebudou chodit na ČSÚ IČO poskytuje agendovým místům IS ROS Vede evidenci o přidělených IČO Ručí za jednoznačnost a neopakovatelnost přidělení IČO Podnikající fyzické osobě může být přiděleno pouze jedno IČO IČO přidělené před zavedením ROS zůstává v platnosti (řeší se problém vícenásobných a duplicitních IČO)

Přínosy registru osob Snižuje administrativní zátěž

Přínosy registru osob Větší transparentnost a kontrola dat: Možnost kdykoliv požádat o výpis referenčních údajů přes CzP Zasílání výpisu o provedených změnách referenčních údajů v ROS do DS osoby Zasílání ročního výpisu nebo výpisu na požádání o využití údajů z ROS do DS osoby Možnost uplatnění reklamace referenčního údaje v ROS na základě elektronického formuláře žádost přes Datovou schránku žádost přes CzechPOINT (zahrnuje i CzechPOINT@Office)

Dopady registru osob na OVM – Role editora Přizpůsobení činnosti Připojení AIS k systému základních registrů Přímá komunikace AIS schopnost používat editační služby vnějšího rozhraní ISZR pro ROS a potřebné dotazovací služby ISZR do základních registrů dle definovaného vnějšího rozhraní ISZR Povinnost zajistit používání služeb ISZR oprávněnými uživateli Zodpovědnost za dodržení pravidel editace referenčních údajů a vazeb ROS, které budou definovány správcem ROS Zodpovědnost za obsahovou správnost zasílaných referenčních údajů a vazeb do ROS Schopnost zajistit obnovitelnost referenčních údajů a vazeb v ROS v případě požadavku správce ROS Zajištění evidence historie referenčních údajů a vazeb osob evidovaných v ROS ve vlastním AIS

Dopady registru osob na OVM – Role editora Přímá komunikace AIS Ministerstvo spravedlnosti Ministerstvo průmyslu a obchodu Česká národní banka Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě (ČKAIT) Ministerstvo zemědělství Česká advokátní komora Ministerstvo kultury ČR Energetický regulační úřad Státní veterinární správa Ministerstvo vnitra

Dopady registru osob na OVM - Role editora Přizpůsobení činnosti Zprostředkovaná komunikace AIS – integrovaný agendový informační systém ROS Použité technologické řešení nedovoluje připravit přímou komunikaci s ISZR Rozsah sledovaných subjektů v AIS a frekvence aktualizace nedovoluje připravit efektivní řešení Určeno pro „malé“ agendy Plní roli standardního centrálního AIS sdíleného pro více agendových míst a agend Umožní vést agendu přímo v ROS-IAIS nebo zajistí aktualizace ze zdrojových AIS

Dopady registru osob na OVM – Role uživatele Vztahuje se na všechny OVM, které vedou ve svých evidencích (AIS) osoby Přizpůsobení činnosti Provést ztotožnění osob na ROS – využití jednoznačného identifikátoru IČO Využít referenční údaje o osobách v AIS Využít notifikací změn ROS pro aktualizaci údajů v AIS Využít možnosti označení údaje za nesprávný v oprávněných případech Pomocí eGon služeb Pomocí IS DS nebo CzechPoint

Dopady registru osob na OVM - Role uživatele Přizpůsobení činnosti (2) Práce s výpisy osoby s využitím ISZR žádost přes DS žádost přes CzechPOINT (zahrnuje i CzechPOINT@Office) žádost z libovolného oprávněného AIS

Aktuální stav ROS Zabezpečení HW a SW pro IS ROS Instalace HW a SW v prostorách ČSÚ pro primární i záložní lokalitu Napojení přes KIVS na ISZR Probíhá příprava datových center pro primární a záložní lokalitu – zajišťuje Správa základních registrů Zajištění technických, technologických a smluvních podmínek provozu Uzavřena Dohoda se SZR o zajištění podmínek pilotního provozu IS ROS – duben 2012 Provedeno stěhování techniky do DC Malešice, probíhá zprovozňování datového napojení – duben, květen2012 Příprava stěhování do DC STC

Aktuální stav ROS Příprava aplikačního programového vybavení IS ROS Instalace aplikací pro správu a vedení ROS Vlastní ROS Vstupní část ROS – IAIS Instalace a ověření eGon služeb Vytvořeno testovací a produkční prostředí Příprava komunikace editorů IAIS s využitím JIP Naplnění JIP z RPP Zahájení reálné komunikace po zprovoznění DC Malešice Instalace aplikací pro ověřování dat pro AIS ROS před vlastním plnění dat do ROS

Aktuální stav ROS Naplnění ROS reálnými daty (1) Specifika ROS Velké množství editorů Počet agendových míst - 31 Počet agend – 42 Závislost na rozhodnutí agendových míst zda upraví vlastní AIS nebo využijí IAIS Naplnění daty ROS je podmíněno naplněním reálnými daty registrů ROB, RUIAN a ORG Přidělení AIFO agendám ISEO a CIS – podmínka pro zahájení úvodního plnění Včasné dokončení registrace všech editorských agend v RPP a přidělení kódů agendám

Aktuální stav ROS Naplnění ROS reálnými daty (2) Získání dat od jednotlivých agendových míst v rámci úvodního plnění Organizování porad se zástupci agendových míst Přebírání dat a jejich ověřování Komunikace s agendovými místy Spolupráce s MV a ÚOOÚ při ztotožňování osob v ROB (ISEO a CIS) a získání AIFO pro AISy a ROS Vlastní plnění ROS daty Závislost na způsobu připojení k ISZR Přímo z agendy Přes IAIS

Aktuální stav ROS Naplnění ROS reálnými daty (3) Vlastní plnění ROS daty – přes IAIS Všechny ostatní agendy – celkem 32 Dojednán způsob naplnění dat v IAIS s výjimkou obcí předání dat pouze IČO (plnění s využitím RES) plnění ručně přímo do IAIS Editoři přistoupí k datům do IAIS přes komunikační rozhraní JIP – do zprovoznění JIP náhradní dočasné řešení Ověřování dat Doplňování dat

Aktuální stav ROS Naplnění ROS reálnými daty (4) Plnění probíhá v závislosti na připravenosti dat Kompletace dat v ROS Vlastní data agend Doplnění datových schránek – MV ČR Doplnění provozoven - MPO Doplnění informace o insolvenčním řízení - MSp

Aktuální stav ROS Naplnění ROS reálnými daty (5) Aktuální stav naplnění Počet osob v ROS k aktuálnímu datu: 2 632 837 V tom: 2 061 703 fyzických osob 571 134 právnických osob Počet osob v IAIS: 144 300 – probíhá kontrola a ověřování dat Počet provozoven v ROS – 515 137 Dokončení úvodního plnění – konec května 2012 Školení editorů IAIS – plná funkcionalita – červen 2012

Obce a ROS Role editora ROS: Obecní úřady zřizování příspěvkových organizací dle zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů (A343) Obce s rozšířenou působností Evidence fyzických osob – provozovatelů stanic měření emisí dle zákona č.56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích (A998) Evidence honebních společenstev, dle zákona č. 449/2001 Sb., o myslivosti (943).

Obce a ROS Dosavadní aktivity: Odeslání dopisu starostům obcí se žádostí o validaci dat vystavení údajů z RES ke kontrole obcím na stránkách SZR zapisování navržených úprav do RES vyřizování dotazů obcí na ros@czso.cz příprava dokumentu s často kladenými dotazy obcí k ROS Testování IAIS vybranými obcemi úprava IAIS dle jejich požadavků

Obce a ROS Plnění údajů obcí do ROS: zahájí se po registraci IAIS v JIP a naplnění JIP z RPP (červen 2012) obce obdrží prostřednictvím DS informaci jak se přihlásit do IAIS IAIS bude naplněn údaji z RES (resp. OR) obce budou kontrolovat soulad nahraných dat v IAIS s jejich evidencí a případně doplní údaje (postup bude popsán) údaje o FO - SME budou muset ORP naplnit do IAIS manuálně bude fungovat helpdesk pro řešení dotazů obcí naplnění dat obcí z IAIS do ROS zajistí ČSÚ

Děkuji za pozornost