Každý budoucí inženýr se učí matematický zápis sumy dvou racionálních čísel, například : lze takto jednoduše napsat. Tato forma je špatná pro svoji banalitu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rovnice s absolutními hodnotami
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Soustava lineárních rovnic
Soustava lineárních rovnic o více neznámých I.
57. ročník MO Soustředění řešitelů Kategorie A Exponenciela Litoměřice 2007.
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
metoda dosazovací, sčítací
Soustava lineárních nerovnic
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Každý budoucí inženýr se učí jak správně a jednoduše matematicky zapsat sumu dvou reálných čísel, například Tato forma zlá, neboť je banální není na úrovni.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Pravděpodobnost a genetická prognóza
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
R OVNICE A NEROVNICE Rovnice v podílovém tvaru VY_32_INOVACE_M1r0105 Mgr. Jakub Němec.
Teorie výdělku. Každý ví, že již Teorie výdělku učí, že inženýři a vědci NIKDY nemohou vydělat tolik, jako odchodníci, ředitelé prodeje a … marketing.
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin.
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Ekvivalentní úpravy rovnic
Kvadratická rovnice s parametrem
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Čísla Množiny a podmnožiny čísel Přirozená čísla Nula Celá čísla
Pythagorova věta.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
str. 1 TMF045 letní semestr 2006 VI a VII Vlastní řešení Hamiltoniánu s komplexní energií metoda komplexního škálování.
Vícerozměrné statistické metody Vícerozměrné statistické rozdělení a testy, operace s vektory a maticemi Jiří Jarkovský, Simona Littnerová.
Soustavy lineárních rovnic Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Složitost algoritmu Vybrané problémy: Při analýze složitosti jednotlivých algoritmů často narazíme na problém, jakým způsobem vzít v úvahu velikost vstupu.
R OVNICE A NEROVNICE Rovnice v součinovém tvaru VY_32_INOVACE_M1r0104 Mgr. Jakub Němec.
Nerovnice Ekvivalentní úpravy.
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Definiční obor a obor hodnot
První matematická lekce
Soustava lineárních rovnic
Ekvivalentní úpravy rovnic
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Soustava lineárních nerovnic
Matematika 8.ročník ZŠ L i n e á r n í r o v n i c e I. Creation IP&RK.
První matematická lekce
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
I. Podmínky existence výrazu
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Soustava lineárních nerovnic
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
První matematická lekce
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 1..
Úvod Aritmetické a geometrické posloupnosti a jedna zajímavá funkcionální rovnice.
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Teorie výdělku.
Řešení lineární rovnice
Soustavy lineárních rovnic
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Transkript prezentace:

Každý budoucí inženýr se učí matematický zápis sumy dvou racionálních čísel, například : lze takto jednoduše napsat. Tato forma je špatná pro svoji banalitu a svědčí o nedostatcích ve vzdělání. První matematická lekce

V prvních semestrech se učí : a dále proto všichni ví, že

a tedy rovnici můžeme jednoduše napsat a, sám(a) musíš uznat – vypadá to podstatně srozumitelněji a vědečtěji.

Současně je samozřejmé, že : a také

z toho vyplývá, že a rovnice se dá napsat jednoduchým a samozřejmým způsobem :

Musíme ještě zohlednit, že a opačná mocnina mocniny převrácené se rovná převrácené mocnině mocniny opačné; za předpokladu jednorozměrného prostoru a při použití vektoru, se zřetelem na to, že :

jestli tedy potvrdíme, že a také tak logicky dostaneme :

při použití předcházejících výrazů : tak dostaneme výraz v elegantní a čitelné podobě, současně jednoduché a pro každého srozumitelné : V tomto okamžiku je samozřejmé, že tato rovnice je podstatně srozumitelnější než :

Bylo by možné ještě ukázat hodně jiných možností zápisu výrazu Přistoupíme k nim v okamžiku, kdy začneme přesně chápat jednoduché principy předcházející metody. ElPeplo Pošli tento chytrému, inteligentnímu inženýrovi. Pokud takového neznáš, pošli ho svému známému nebo příteli.....