Současnost a budoucnost tratí 171 a 173

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR
Advertisements

Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Rekonstrukce severních mostů
Veselí nad Lužnicí – České Velenice
Tisková konference MD a SŽDC
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
nerovnoměrného pohybu tělesa
C) Slovní úlohy o pohybu
Představuje se vám Střední odborná škola dopravní a Střední odborné učiliště, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace.
Slovní úlohy O pohybu 2.
Zábřeh, cyklostezka na opuštěném tělese dráhy
Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
MECHANIKA KOLEJOVÝCH VOZIDEL
Elektromechanického staničního zabezpečovacího zařízení
Jejich současnost a budoucnost… TRAINREPORT,CDJIRIK 23.Března 2011.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Uzavírky silnic II/476 a I/11
Brienz Rothorn Bahn AG je malá společnost, která provozuje lokální ozubnicovou dráhu u městečka Brienz na břehu jezera Brienzersee, SV od Interlakenu.
Michal Krňák, Oktáva A Železnice.
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Ondřej Hynek. Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,
Dopravní a liniové stavby
Vývoj železnic Koňské dráhy Parostrojní železnice
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis
Regenerace a revitalizace Masarykova náměstí v Jilemnici
Modernizace záp. části ŽST.
Modernizace trati Ústí nad Labem – Kadaň-Prunéřov a nový model dopravy
Malá Chuchle – Lahovice
Výprava vlaku Pohotovi k odjezdu Výzva k pohotovosti Souhlas k odjezdu
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
Předpis pro používání návěstí pro organizování a provozování drážní dopravy Návěstní předpis D1.
Trasování lesních cest
Informace o projektu Nový projekt lanové dráhy Lelekovice pojednává o přestavbě komplet celé lanové dráhy.
Železniční doprava Základní pojmy
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
zásady navrhování dopravních – železničních staveb
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Zkušenosti z projednání nové trasy vedení 400 kV Jiří Steinbauer ELEKTROTRANS, a.s. Konference Palác Žofín
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-14 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
Vandrácká Nostalgie T.S. Sára Spolek Svobodných Tuláků.
Rokytka - rozvoj území cyklostezka Stavba číslo: 8268.
Česká hlava Věda a technika na ulici
Problematika dopravy na Rychnovsku
Modernizace trati SŽDC č. 120
Tabulky traťových poměrů
Kompresní stanice Jirkov
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Materiálně-technické podmínky železniční dopravy
Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec (česká část)
Mechanická návěstidla a předvěsti ČSD
Brienz Rothorn Bahn.
Moravské dopravní fórum
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Tisková konference – Metro D
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Lanové dráhy visuté pozemní.
Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Současnost a budoucnost tratí 171 a 173 Jan Král DMŽ4

Základní údaje o obou tratích Trať 171 (přes Řevnice) Délka: 43km Počet traťových oddílů: 9 Trakční soustava: 3kV Počet stanic: 8 Počet zastávek: 5 Trať 173 (přes Loděnice) Délka: 34km Počet zastávek: 4 Žel. st. Beroun (zdroj:zelpage.cz)

Historie trati č.171 Udělení koncese na stavbu 1854 Zahájení samotné výstavby 1857 Zahájení pravidelného provozu na úseku Praha – Beroun a dále na Plzeň: 15.7.1862 Zdvoukolejnění tratě 1905 – 1908 Elektrifikace 1,5kV Praha,Wilsonovo – Praha,Smíchov 1926 Elektrifikace 3kV Praha – Beroun 70. léta 20. století

Historie trati č.173 Celá trať byla dokončena 1897 1. úsek Praha, Smíchov – Rudná u Prahy (1873) 2. úsek Rudná u Prahy – Beroun, Závodí Od roku 1918 v provozu nákladní lanová dráha V úseku Loděnice – Solvayovy lomy Provoz vápenky v Loděnicích utichl v roce 1963 Vlečka z dnešní funkční vápenky pustne = nákl. automobily

Současný stav trati č.171 Jednosměrný hradlový poloautomatický blok Skoro na celém úseku Celkem 7 hradel Elektromechanické staniční zab. zařízení Ve většině stanic Omezení rychlosti pro vozidla s naklápěcí skříní Traťový úsek Praha,Radotín – Praha,Hl. nádr. je nejvytíženější část tratě v ČR (během ranní přepravní špičky)

Specifická řešení Hradlo Barrandov = nejluxusnější hradlo Hradlo Závodiště = jediné hradlo s induktorem Oddílové návěstidlo nevybaveno PN Dobřichovice = ojedinělé architektonické řešení St.1 = nejvybavenější stavědlo Hradlo Korno = daleké umístění oddílového návěstidla Hradlo Tetín = umístění mimo civilizaci Praha-Řeporyje = SZZ Test Nučice = mechanická návěstidla

Návrhy optimalizace trati č.171 První zmínky pocházejí ze 40. let 20. stol. Další návrhy řešení přišly na začátku 21. stol. Varianta 1 = přímý tunel Praha – Beroun Varianta 2 = vyústění u Loděnic a dále mostem po okraji CHKO Český kras Varianta 3 = stejné jako předchozí, akorát mostem po území CHKO Český kras Zrušeno EU z důvodu předraženosti Nyní oprášena varianta ze 40. let 20. stol. Různé návrhy řešení

Budoucí význam tratě č.173 Aktuálně probíhá rekonstrukce potřebných úseků Potřeba zvýšení traťové rychlosti Naklopení oblouků Zvýšení bezpečnosti Odklonová trasa pro R od Plzně Kvůli prudkému stoupání nutno více lokomotiv

Děkuji za pozornost