STEREOMETRIE polohové vlastnosti - incidence

Slides:



Advertisements
Similar presentations
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU SHRNUTÍ 2
Advertisements

Stereometrie - Vzdálenosti, odchylky
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
IV/ Množiny bodů dané vlastnosti
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Metrické vlastnosti odchylka přímek
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Základní vztahy mezi body, přímkami a rovinami
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
IV/ Polorovina, úhel Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU NEWTONOVY POHYBOVÉ ZÁKONY - příklady
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Vzájemná poloha přímky a roviny Autor: Mgr. Svatava.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
IV/ Podobnost trojúhelníků
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
IV/ Úhly příslušné k oblouku kružnice
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
Polohové vlastnosti – vzájemná poloha rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
ANALYTICKÁ GEOMETRIE SOUŘADNICE Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Řešení polohových konstrukčních úloh
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Vzdálenost bodů od přímky a od roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
POZNÁMKY ve formátu PDF
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Základní vztahy mezi body, přímkami a rovinami Autor:
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Kolmost ve stereometrii Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
Vzájemná poloha dvou přímek v prostoru
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
STEREOMETRIE základní pojmy Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Základní vztahy mezi body, přímkami a rovinami
Řešení polohových konstrukčních úloh
Presentation transcript:

STEREOMETRIE polohové vlastnosti - incidence Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.  Zpracováno 23. 10. 2012, autor: Mgr. Kateřina Šigutová STEREOMETRIE polohové vlastnosti - incidence Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

INCIDENCE x X body : A, B, C ….. přímky : p, q, r … roviny : , ,  …. A p  x X A p  x A p A  X p  

VZTAHY INCIDENCE A p bod A (ne)náleží přímce p A p přímka p (ne)prochází bodem A A  bod A (ne)náleží rovině  A rovina  (ne)prochází bodem A p   přímka p (ne)leží v rovině  p   rovina  (ne)prochází přímkou p

Jestliže bod A leží na přímce p a přímka p leží v rovině ρ,….. pak i bod A leží v rovině ρ Jestliže v rovině ρ leží dva různé body A,B, pak také přímka p určená těmito body … leží v rovině ρ.

Zapiš symbolicky: C q B p A  P Např. A, Ap, Aq , B , B  p, Bq, C, C p, Cq, P, Pp, Pq, p, q  , pq= {P}

Zakresli: p  , q  , r  , A p, A q, A r

Určení přímky: Určení roviny:  AB = p  ABC =  pA =  pq =

Urči pomocí vrcholů krychle různými způsoby rovinu : ve které je tělesová úhlopříčka krychle ve které je výška jehlanu Najdi body (přímky), které do této roviny nepatří

Řešení některých úloh z učebnice POMYKALOVÁ, Eva Řešení některých úloh z učebnice POMYKALOVÁ, Eva. Matematika pro gymnázia: stereometrie 21/2.2

Jak najít rovinu? Leží v jedné rovině body P, R, S, T

Úloha 21/2.3 a) Leží v jedné rovině body A, C, U, V Řešení některých úloh z učebnice POMYKALOVÁ, Eva. Matematika pro gymnázia: stereometrie Úloha 21/2.3 a) Leží v jedné rovině body A, C, U, V ano, AU, CV, 2 různoběžky

Úloha 21/2.3 b) Leží v jedné rovině body C, R, U, V Řešení některých úloh z učebnice POMYKALOVÁ, Eva. Matematika pro gymnázia: stereometrie Úloha 21/2.3 b) Leží v jedné rovině body C, R, U, V ne, VT, UR, 2 různoběžky

Úloha 21/2.3 c) Leží v jedné rovině body C, E, P, V Řešení některých úloh z učebnice POMYKALOVÁ, Eva. Matematika pro gymnázia: stereometrie Úloha 21/2.3 c) Leží v jedné rovině body C, E, P, V ano, PC, EV, 2 rovnoběžky

Úloha 21/2.3 d) Leží v jedné rovině body R, S, T, U Řešení některých úloh z učebnice POMYKALOVÁ, Eva. Matematika pro gymnázia: stereometrie Úloha 21/2.3 d) Leží v jedné rovině body R, S, T, U ano, RU, ST, 2rovnoběžky

Úloha 21/2.3 e)Leží v jedné rovině body P, R, S, T, U,V Řešení některých úloh z učebnice POMYKALOVÁ, Eva. Matematika pro gymnázia: stereometrie Úloha 21/2.3 e)Leží v jedné rovině body P, R, S, T, U,V ano, dvojice různoběžek

určen hraniční rovinou a vnitřním bodem poloprostor: každá rovina rozdělí prostor na 2 poloprostory (hraniční rovina polopr.) určen hraniční rovinou a vnitřním bodem r A B

a) přímka b) polopřímka c) rovina d) polorovina Pomocí svého modelu krychle vymodeluj situace, kdy bude mít krychle s daným útvarem (a – d)následující průniky (pozor, někdy nemá řešení). žádný spol. bod 1 společný bod úsečka polopřímka přímka úhel rovinný pás polorovina rovina a) přímka b) polopřímka c) rovina d) polorovina Výsledky si zaznamenávej, dělej náčrty, využij přímky a roviny, které můžeš určit vrcholy krychle: A

Zdroje: POMYKALOVÁ, Eva. Matematika pro gymnázia: stereometrie. 2. vyd. Praha: Prometheus, c1995, 223 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN 80-719-6079-9.