Creative Factory Kapitola třetí Lovte a nechte se ulovit Hýčká vás Jirka Prošek FMK UTB Zlín
Co nás čeká? Ať víte do čeho jdete –Z čeho se to skládá –K čemu vám to pomůže –Čím se můžete blýsknout Kdo si hraje nezlobí –Zkuste si to nanečisto –Hra na chvíli – jak bych to dělal já A jak je to doopravdy –Na co ji dejte pozor
Co vás může potkat Změna zaměstnání –Rozhodnete se sami –Vyhodí vás
Co když vás vyhodí? „Třiapadesátka“ - §53 Zákoníku práce –Těžko to uhájí! Organizační důvody –Taxativně vymezené –Odstupné!! Dohoda –A zase odstupné!
Jste na ulici – co dál Registrace na „pracáku“ –Do osmi dnů –Zdravotní a sociální –Půl roku –Denní studium NEPROPADEJTE PANICE
Kde shánět místo Volná noha Známí – asi nejlepší Inzeráty –Přímí zaměstnavatelé –Agentury Headhunteři Váš lov –Rozešlete CV – agenturám, zaměstnavatelům
Na co se připravte Ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, Ano.
Efektivita rozeslaných CV Na 30% obdržíte reakci Z toho < 20% pozvání k pohovorům
Jak to funguje na druhé straně Konzultant/personalista Vám věnuje max 3 minuty Zaujmente ho? Chvíli si hrajte –Co chce konzultant? –Jak uvažují ostatní uchazeči? –Co napíší? –A co uděláte Vy?
Obvyklý průběh Var. A) děkujeme, ale náš klient požaduje jiný profil uchazeče –Co to znamená Konzultant tomu nerozumí zaměstnavatel tomu nerozumí Jste moc drazí Jste moc dobří A nebo se fakt nehodíte
Obvyklý průběh Co s tím –Rezignovat –Naštvat se –Vnutit se znovu –Zjistit co doopravdy chějí
Před pohovorem Co vlastně chcete? Jak Vám na místě záleží Zjistěte si něco o oboru –U přímého zaměstnavatele – vyšpióňte co nejvíc o firmě, prostředí, lidech Připravte si vlastní scénář
Co na sebe a jak mluvit Výkonné pozice – slušně oblékaní Personalisté mají cit –Ošlapané podpatky, špinavé boty –Košile, kravata, výstřih, délka sukně –Nehty, účes, líčení, pot Vyšší management –I hodinky hrají roli –Do čeho si děláte poznámky?
Co na sebe a jak mluvit Buďte přirození – pozná se to Nemachrujte – nejste Brouci Pytlíci Můžete říci nevím (ale ne moc často) Oční kontakt, nechte mluvit partnera, kontrolujte ho Hlídejte čas
Jo a bacha Odborné výrazy – můžete být za hňupy – komitoval jsem sííou kápeíčka Personalista vám nerozumí (sekáte na něj patky) Mluvte otevřenou řečí Nezapomeňte – mluvíte celým tělem a personalista Vás poslouchá očima
Skrytá řeč inzerátů Mladý kolektiv Ocenění odpovídají výkonu Zajímavé finanční ohodnocení Motivující plat Prostředí mezinárodní společnosti Firemní benefity Inovativní pracovní prostředí Příležitost pro velký osobní rozvoj Pružná pracovní doba Ani se nepokoušej jsi li >35 Minimální fix, na bonusy se nadřeš Viz výše Kastovní systém Stravenky Sami tomu nerozumíme Porvete se s kolegy Doma se jen vyspíte
A teď co od Vás čekají CV Motivační dopis
Jak Vás vidí? Stovka CV denně Stejný obsah i forma –Dobré i špatné –Mají na Vás 3 minuty – zaujmete? Odlišit se –Neztraťte se v originalitě –Stručnost, přehlednost, výstižnost –Fokusace na cíl
Forma Co má a smí zaměstnavatele zajímat –Datum narození – NE –Stav – může –Děti – NE –Vzdělání – určitě –Jazyky – jasně –Další schopnosti - ?? Ale je fajn uvést to –Praxe – určitě –Zájmy – asi moc ne
Motivační dopis Váš otvírák dveří Dejte si záležet Stručně, jasně strukturovaně Otevřeným jazykem Kdo jste Co nabízíte Proč jste ten pravý A pokud to umíte – návrh strategie
CV To jste Vy na 1 a ½ A4 Začněte tím co zaměstnavatele zajímá – praxe –Pozice –Odpovědnosti –Leadership –Úspěchy Předpoklady – co osobnostně nabízíte Jazyky Vzdělání
A teď něco o trhu s lidmi Zaměstnavatelé napřímo –Vnitřní recruitment –Inzerce Personální agentury –Inzerce –Rozdíl malá, velká Executive Search –lov
Změna zaměstnání –Kde shánět místo –Kdo jsou headunteři –Jak pracují agentury –Jak napsat CV –Co uvést do motivačního dopisu –Jak být unikátní –Užitečné kontakty –Jaká je výška platu - odkazy
Oplatech Citlivé téma –Marketingové pozice Absolventi Specialisté Manageři Ředitelé
Odkazy
Co byste si mohli odnést Ztrátou místa život nejste o nic horší Nepropadejte panice –Nečekejte úspěch napoprvé –Zkoušejte průběžně znovu a znovu
Bylo vám to k něčemu? Jirka Prošek mobil: