Creative Factory Kapitola třetí Lovte a nechte se ulovit Hýčká vás Jirka Prošek FMK UTB Zlín 3.10.2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cyklus seminářů „Musíš chtít sama“ Jdeme s kůží na trh.
Advertisements

Hledám práci. Co teď a co potom?.
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Žádost o místo K písemnostem, které vznikají při organizaci a řízení společnosti v oblasti personální, patří doklady o průběhu a ukončení pracovního poměru.
Jak se uplatnit na trhu práce
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
OUTPLACEMENT (ZMĚNA KARIÉRY).
Vítáme Vás na dnešním odpoledním setkání na téma…
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
 Stanovení a upřesnění potřeby a to v množství, kvalitě i čase  Profil pracovního místa a profil personálu  Zmapování zdrojů uchazečů  Volba dokumentů.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_221.
PŘÍKLAD * SOUČÁST POMŮCKY
ESF - rovné příležitosti pro všechny CESTA KE ZMĚNĚ - „CESTA KE ZMĚNĚ“ PODPORA V ZAMĚSTNÁVÁNÍ CESTA KE ZMĚNĚ - „CESTA KE ZMĚNĚ“ PODPORA V ZAMĚSTNÁVÁNÍ.
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PERSONALISTIKA Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Motivační dopis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
ŽIVOTOPIS (curriculum vitae)
jdu na … pohovor, ÚP, do zaměstnán
Máme spolupracovníky, kteří plní naše vize a odpovídají potřebám společnosti ?
Název firmy/nápadu Jméno a příjmení všech spolumajitelů firmy/nápadu
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
Přijímací pohovor nanečisto
Jak na pracovní pohovor?
Personální řízení Cvičení 1
Digitální učební materiál
Bc. Jitka Hošková. pomáhá určit, který uchazeč bude pro firmu tím nejlepším zaměstnancem, a zároveň která firma bude tou nejlepší pro uchazeče. Nalézt.
ŠKOLNÍ PROJEKT MICE MIND MAP.
Jak vybírat školu a obor?. Víte, že? Víte, že… V Plzeňském kraji je téměř 60 středních škol Všechny důležité informace o oborech SŠ v Plzeňském kraji.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Motivační dopis přikládá se k životopisu cílem je zaujmout budoucího
První zaměstnání Petr Machala.
Personální mamagement
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Metody získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název firmy/nápadu Jméno a příjmení všech zakladatelů projektu
Odborná konference "Zvyšování kompetencí absolventů vysokých škol" Absolvent se firmě vyplatí.
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
Přijímací pohovor Doporučení a rady.
Absolventi na trhu práce
4. VYSTUPOVÁNÍ U ZAMĚSTNAVATELE Mgr. Monika Heczková
Personální plán pro podnikatelský plán
Personální strategie mezinárodní firmy
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Přijímací pohovor prakticky „ Hledáme-li nového člověka do firmy, pak vybíráme vždy konkrétního člověka pro konkrétní činnost v konkrétním podniku.“
Zásady psaní životopisu VTLE Ing. Konečná Martina
ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE osnova. PRÁCE A PRACOVNÍ SÍLA  Trh práce  Pracovní síla  Potřeby  Pracovní kapitál  Lidský kapitál.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_02_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Jak vybrat ty správné zaměstnance? Bronislava Plesníková, CSR Manager LMC s.r.o.
RUBIKON Centrum „Bezpečí společnosti nespočívá ve vyloučení lidí s kriminální minulostí a jejich izolaci, ale především ve schopnosti společnosti je začleňovat.
Motivační dopis cíl dopisu: zapůsobit získat pozvání na rozhovor obsah dopisu: vysvětlení zájmu o práci forma dopisu: krátký text zásady při psaní: stručnost,
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
PERSONALISTIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_II_S1_18.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
SEM VLOŽTE RAZÍTKO. Poznámka: Tato brožura je určená k tisku. Pokud chcete mít jistotu, že je umístění pro tisk správně nastavené, zkuste si ji nejdřív.
-MOTIVAČNÍ DOPIS- OV 9. ročník, ZŠ.
Jméno a příjmení všech zakladatelů projektu
Cesta k uplatnění na trhu práce Fond dalšího vzdělávání, 2017
Marketingový plán podniku
Způsoby hledání zaměstnání, úřad práce 1 – Hledání zaměstnání
MINULOST – PŘÍTOMNOST - BUDOUCNOST KARIÉRA Vlasta Krejčová
Jak obstát na pracovním trhu aneb nalézt zaměstnání
Otázky pro průběžnou práci
Prezentace obchodního plánu
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Tento projekt byl podpořen finančními prostředky z EU
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Jméno a příjmení všech zakladatelů projektu
Transkript prezentace:

Creative Factory Kapitola třetí Lovte a nechte se ulovit Hýčká vás Jirka Prošek FMK UTB Zlín

Co nás čeká?  Ať víte do čeho jdete –Z čeho se to skládá –K čemu vám to pomůže –Čím se můžete blýsknout  Kdo si hraje nezlobí –Zkuste si to nanečisto –Hra na chvíli – jak bych to dělal já  A jak je to doopravdy –Na co ji dejte pozor

Co vás může potkat  Změna zaměstnání –Rozhodnete se sami –Vyhodí vás

Co když vás vyhodí?  „Třiapadesátka“ - §53 Zákoníku práce –Těžko to uhájí!  Organizační důvody –Taxativně vymezené –Odstupné!!  Dohoda –A zase odstupné!

Jste na ulici – co dál  Registrace na „pracáku“ –Do osmi dnů –Zdravotní a sociální –Půl roku –Denní studium NEPROPADEJTE PANICE

Kde shánět místo  Volná noha  Známí – asi nejlepší  Inzeráty –Přímí zaměstnavatelé –Agentury  Headhunteři  Váš lov –Rozešlete CV – agenturám, zaměstnavatelům

Na co se připravte  Ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, Ano.

Efektivita rozeslaných CV  Na 30% obdržíte reakci  Z toho < 20% pozvání k pohovorům

Jak to funguje na druhé straně  Konzultant/personalista Vám věnuje max 3 minuty  Zaujmente ho?  Chvíli si hrajte –Co chce konzultant? –Jak uvažují ostatní uchazeči? –Co napíší? –A co uděláte Vy?

Obvyklý průběh  Var. A) děkujeme, ale náš klient požaduje jiný profil uchazeče –Co to znamená  Konzultant tomu nerozumí  zaměstnavatel tomu nerozumí  Jste moc drazí  Jste moc dobří  A nebo se fakt nehodíte

Obvyklý průběh  Co s tím –Rezignovat –Naštvat se –Vnutit se znovu –Zjistit co doopravdy chějí

Před pohovorem  Co vlastně chcete? Jak Vám na místě záleží  Zjistěte si něco o oboru –U přímého zaměstnavatele – vyšpióňte co nejvíc o firmě, prostředí, lidech  Připravte si vlastní scénář

Co na sebe a jak mluvit  Výkonné pozice – slušně oblékaní  Personalisté mají cit –Ošlapané podpatky, špinavé boty –Košile, kravata, výstřih, délka sukně –Nehty, účes, líčení, pot  Vyšší management –I hodinky hrají roli –Do čeho si děláte poznámky?

Co na sebe a jak mluvit  Buďte přirození – pozná se to  Nemachrujte – nejste Brouci Pytlíci  Můžete říci nevím (ale ne moc často)  Oční kontakt, nechte mluvit partnera, kontrolujte ho  Hlídejte čas

Jo a bacha  Odborné výrazy – můžete být za hňupy – komitoval jsem sííou kápeíčka  Personalista vám nerozumí (sekáte na něj patky)  Mluvte otevřenou řečí  Nezapomeňte – mluvíte celým tělem a personalista Vás poslouchá očima

Skrytá řeč inzerátů  Mladý kolektiv  Ocenění odpovídají výkonu  Zajímavé finanční ohodnocení  Motivující plat  Prostředí mezinárodní společnosti  Firemní benefity  Inovativní pracovní prostředí  Příležitost pro velký osobní rozvoj  Pružná pracovní doba  Ani se nepokoušej jsi li >35  Minimální fix, na bonusy se nadřeš  Viz výše  Kastovní systém  Stravenky  Sami tomu nerozumíme  Porvete se s kolegy  Doma se jen vyspíte

A teď co od Vás čekají  CV  Motivační dopis

Jak Vás vidí?  Stovka CV denně  Stejný obsah i forma –Dobré i špatné –Mají na Vás 3 minuty – zaujmete?  Odlišit se –Neztraťte se v originalitě –Stručnost, přehlednost, výstižnost –Fokusace na cíl

Forma  Co má a smí zaměstnavatele zajímat –Datum narození – NE –Stav – může –Děti – NE –Vzdělání – určitě –Jazyky – jasně –Další schopnosti - ?? Ale je fajn uvést to –Praxe – určitě –Zájmy – asi moc ne

Motivační dopis  Váš otvírák dveří  Dejte si záležet  Stručně, jasně strukturovaně  Otevřeným jazykem  Kdo jste  Co nabízíte  Proč jste ten pravý  A pokud to umíte – návrh strategie

CV  To jste Vy na 1 a ½ A4  Začněte tím co zaměstnavatele zajímá – praxe –Pozice –Odpovědnosti –Leadership –Úspěchy  Předpoklady – co osobnostně nabízíte  Jazyky  Vzdělání

A teď něco o trhu s lidmi  Zaměstnavatelé napřímo –Vnitřní recruitment –Inzerce  Personální agentury –Inzerce –Rozdíl malá, velká  Executive Search –lov

 Změna zaměstnání –Kde shánět místo –Kdo jsou headunteři –Jak pracují agentury –Jak napsat CV –Co uvést do motivačního dopisu –Jak být unikátní –Užitečné kontakty –Jaká je výška platu - odkazy

Oplatech  Citlivé téma –Marketingové pozice  Absolventi  Specialisté  Manageři  Ředitelé

Odkazy

Co byste si mohli odnést  Ztrátou místa život nejste o nic horší  Nepropadejte panice –Nečekejte úspěch napoprvé –Zkoušejte průběžně znovu a znovu

Bylo vám to k něčemu? Jirka Prošek mobil: