Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_19_Národní buditelé
Advertisements

Název vzdělávacího materiálu
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Rozvoj rodové společnosti
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
VY_12_INOVACE_PR.1.03státní symboly
Sámův kmenový svaz 623 – 658 n.l..
0 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ 0 Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
MULTIKULTURNÍ SOUŽITÍ
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.11
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Vznik Československé republiky
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Název materiálu: ÚČINNOST
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev: Žiji ve státě Autor: David Kopecký kód DUMu:
STÁT, NÁROD.
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Materiál je v souladu s RVP ZV a ŠVP.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_444.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_564 _Sámova říše AUTOR: Mgr. Michaela Vašíčková ROČNÍK, DATUM:
Studijní obor: Sociální činnost
ČR A JEJÍ POSTAVENÍ V SOUDOBÉM SVĚTĚ
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Druhy států Občanská výchova.
Národy světa Název školy
Hannah Arendtová Politická teorie
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Úvod do učiva občanské výchovy
Název materiálu: PRÁCE
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_591_VyOv7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
• ETNIKUM • SPOLEČENSKÁ SKUPINA • NÁROD
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Česká moderna - výklad (9. roč.)
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
VLAST 6. ročník.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
• ETNIKUM • SPOLEČENSKÁ SKUPINA • NÁROD
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.03_Státní občanství.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Stát Definice, funkce, typy.
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.04_Státní Ústava ČR.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Národ VY_32_INOVACE_03-46 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_STAT Název materiálu: Stát Předmět:
ZAMYŠLENÍ - DISKUSE Člověk žije ve společnosti druhých lidí. V životě se můžeme dostat do situace, kdy na umění domluvit se a spolupracovat bude závislé.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Naše vlast – Česká republika
Poloha České republiky
STÁTNÍ SYMBOLY ČR VY_32_INOVACE_F20
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/21.0657 Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu: Jak se vyvíjela společnost 7. roč. - výklad učiva s úkoly AUTOR: Mgr. Vlasta Lotreková KLÍČOVÁ SLOVA: rodina, matriarchát, patriarchát, rod, kmen, kmenový svaz, stát, výměnný obchod, rada starších, základní charakteristika státu září 2010 HRAZENO Z EU OP - VK

Materiál je v souladu s RVP ZV a ŠVP Oblast: Člověk a společnost Obor: Společenská výchova Téma: Stát a právo Anotace: materiál je určen k prezentaci učiva o lidských společenstvích jako názorný výklad, doplněn otázkami a úkoly

Od počátku ke státu Rodina – základní společenská jednotka, základ státu. Pravěká rodina Soudobá rodina Autor: Libuše Jurczeková Autor: Nicola Pertile ŘEŠENÍ Úkol.: Uveď rozdíly soudobé a pravěké rodiny

Co bylo nejdříve a co potom Rod Rod vede matka Rod vede otec / patriarcha Prvobytně pospolná společnost tzn. společné vlastnictví (vše patří všem – nástroje, majetek, zbraně), všichni si jsou rovni patriarchát matriarchát

Kmen Vznikaly spojením několika příbuzných rodů, které měly společný původ, území i jazyk. Kmen vedli stařešinové – rada starších, kteří s kmenovým shromážděním rozhodovali o životě kmene. Mezi kmeny probíhal čilý směnný obchod. Objevuje se soukromé vlastnictví. Otázka: O čem například rozhodovali? Vysvětli směnný obchod. Znáš knihu E. Štorcha, ve které by ses hodně dozvěděl o životě kmene?

Kmenový svaz Vznikaly na obranu proti nepřátelům. V čele stojí náčelníci jednotlivých kmenů s družinou bojovníků. Vzniká třídní společnost, skupina členů získá moc a má výsadní, nadřazené postavení. Otázka: Co mohlo být příčinou získání výsadního postavení?

STÁT Stát je politickou formou organizace lidské společnosti na určitém území. Je nadřazený občanům a obyvatelům. Svou státní moc používá k zabezpečení nezávislosti, samostatnosti (suverenita)

Stát Česká republika hraničí… ČR tvoří Čechy, Morava, Slezsko. ČR obývají …..…. a národnostní …………… ČR je republikou. Státní vlajka, znak (malý a velký), p….. , s……… p…….. r…….. , h……….. jsou …….. V obchodě platíme českou …………… Na úřadech se domluvíš ….. 1. Ohraničené území 2. Obývané občany 3. Kteří si zvolili politickou organizaci ------------------------------------- 4. Státní symboly 5. Měna 6. Úřední/státní jazyk

stát X národ STÁT NÁROD zákony státu státní měna bezpečnost státu státní jazyk státní symboly státní moc/politika státní příslušnost národní symbol-strom/lípa národní písně/tance/kroje - - folklór národní jídlo národní jazyk/literatura národní tradice národnost národní hrdost historie národa

zdroje www zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/S%C3%A1mova_%C5%99%C3%AD%C5%A1e Sámova říše Přemysl Otakar II., král železný a zlatý http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99emysl_Otakar_II. http://cs.wikipedia.org/wiki/Velkomoravsk%C3%A1_%C5%99%C3%AD%C5%A1e Velká Morava Knižní zdroje Hrachovcová M. a kol.: Občanská výchova pro 7.roč.ZŠ a víceletá gymnázia, Olomouc, 2000

ŘEŠENÍ Uveď samostatně příklady. Bude to opačně? ZPĚT PRAVĚKÁ RODINA SOUDOBÁ RODINA žije více generací společně, spolupráce při péči o děti, staré více členů rodiny, větší skupina žádný/málo volného času sami zajišťují potravu, oděv … závislí na přírodě oděv z přírodních zdrojů dopravují se pěšky obydlí = upravené terénní dutiny příležitostná hygiena nízký průměrný věk ? Napadnou tě další? Uveď samostatně příklady. Bude to opačně? ZPĚT