SZŠ a VOŠZ Zlín ® předkládá prezentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MOCNINY s přirozeným exponentem
Advertisements

MOCNINY s celým exponentem
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pravidla pro počítání s mocninami
Co je to uživatelské menu? Ve WinBase si můžeme ke každé aplikaci vytvořit vlastní menu, které po otevření nahradí standardní menu WinBase. Toto uživatelské.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
vezmi si tužku a velký papír
Číslo v digitálním archivu školy
základní pojmy posloupností
SZŠ a VOŠZ Zlín ® předkládá prezentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Exponenciální a logaritmické rovnice
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
SZŠ a VOŠZ Zlín ® předkládá presentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Rozdíl druhých mocnin a2 - b2 Autor: Vladislava Hurajová.
Druhá mocnina rozdílu (a – b)2.
Sčítálek.
Následující dva snímky představují formulář, připravený na to, abyste si mohli sami vyzkoušet vytvořit nové, vlastní příklady spolu s jejich řešením. Tento.
PRAVDĚPODOBNOST Žákyně č. 1 ZL 3 / Úkol: opiš si zadání, popř. si ho třeba i vylepši samostatně se zamysli nad předloženým řešením pokud budeš.
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin.
Matematika a její aplikace
Ahoj lidičky, dnes Vás seznámím s mými přáteli, racionálními čísly. Naučíte se „sluníčkové pravidlo‘‘, které nám bude pomáhat při řešení úloh. V této.
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
SZŠ a VOŠZ Zlín ® předkládá presentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha.
SZŠ a VOŠZ Zlín ® předkládá presentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha.
SZŠ a VOŠZ Zlín ® předkládá presentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha.
SZŠ a VOŠZ Zlín ® předkládá presentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Pravděpodobnost Žákyně č. 2 ZL 3 / Pozor, „možná“ je ve výpočtu chyba, takže neopisuj bezhlavě ! Úkol: opiš si zadání, popř. si ho třeba i vylepši.
S celočíselným exponentam
Jehlan výpočet povrchu
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
P r o c e n t a % II. Procentová část Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Číselné výrazy s proměnnou
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Sčítání a odčítání v oboru do 1000 s přechodem Název sady:
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Druhá mocnina a odmocnina VY_32_INOVACE_077_Druhá mocnina a odmocnina.
Poznáš místa v našem městě?
Druhá mocnina a odmocnina
Mocniny Druhá mocnina.
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin
Mocniny Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Mocniny Druhá mocnina.
Mocnina součinu, zlomku a mocniny
KDO VLÁDNE A JAK VLÁDNE? Lekce 4A.
Pravidla pro počítání s mocninami
Soustava lineárních rovnic
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE, MATEMATIKA, ČÍSLO A PROMĚNNÁ PRAVIDLA.
Konstrukce trojúhelníku
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Kuchařka na práci s mnohočleny
Konstrukce trojúhelníku
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
SLOŽENÝ ZLOMEK.
MATEMATIKA Mocniny s přirozeným exponentem
Mocniny - úvod Mgr. Jiřina Sirková.
MOCNINY A ODMOCNINY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata.
Sčítání a odčítání desítek do 100
2.4 Odmocniny Mgr. Petra Toboříková.
Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Základní škola Kynšperk nad Ohří,
Poznáš místa v našem městě?
Transkript prezentace:

SZŠ a VOŠZ Zlín ® předkládá prezentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha

Mocniny 4 Rafinované otázky a úkoly k tématu 1.7.2

Pozor na pastičky pro Vás speciálně připravené ! Pastičky = chyby ! Pokud nějakou objevíš, zkus to probrat se spolužáky nebo s vyučujícím Pastičky = chyby ! Pokud nějakou objevíš, zkus to probrat se spolužáky nebo s vyučujícím

tužku do ruky A teď už rozum do hrsti na stůl papír k zapisování !

Ukážeme si IV. pár Vět (pravidel) pro počítání s takovými mocninami, které mají záporný, celočíselný exponent Každou Větu budeme vyjadřovat - symbolicky (písmenkové) - v mluvené formě

Co jiného bude u mocnin v tomto IV. páru Vět ? Od této chvíle naše mocniny budou mít i záporné exponenty !

Od tohoto místa nespěchej, buď trpělivý /-á, než klepneš myší, polož si nahlas otázku: * * * * * * * * * * * * * * * „Co vidím, jak se to vysloví, napíše ? “ a hlavně, zkus si odpovědět, zapsat ! Pak teprve pokračuj dalším klepnutím myši !

Umocňování záporným exponentem: IV.

Kterých operací se týkal předchozí pár vět ? Popisoval umocňování záporným exponentem !

Tento pár vět si teď představte napsaný na tabuli nahlas vyslovte ve formě - symbolické (písmenkové) - otevřené řeči

Vypočítej si postupně na nějaký papír a pak i do sešitu: Vypočteno ? Opravdu ?

Zkontroluj si své výpočty:

Vypočítej na nějaký papír a pak i do sešitu: Vypočteno ? Opravdu ? 25ab -7 : 125. a -3 = ( ) 3 = (2x -5 ) a-2 =

Zkontroluj si svůj výpočet a čti nahlas: 25ab -7 : 125. a -3 = ( ) 3 = 2 a-2. x -5a = 2, = 2, = (2x -5 ) a-2 = 5 2 ab -7 : 5 3. a -3 = a 1-(-3).b -7 = = a 4.b -7 = = 0,243

Všechny čtyři páry vět si teď zapište a nahlas vyslovte v symbolickém tvaru !

4 páry vět pro počítání s mocninami: SZŠ a VOŠZ Zlín  I. II. III. IV.

Máš tyto věty zapsány v takto uspořádaných párech A jsou už i sešitě ?

A toto je konec ! - hrubek i překlepů - metodických nedostatků Děkuji ! Vladimír Pančocha Vladimír Pančocha Prosím o zaslání informace se seznamem