SZŠ a VOŠZ Zlín ® předkládá prezentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha
Mocniny 4 Rafinované otázky a úkoly k tématu 1.7.2
Pozor na pastičky pro Vás speciálně připravené ! Pastičky = chyby ! Pokud nějakou objevíš, zkus to probrat se spolužáky nebo s vyučujícím Pastičky = chyby ! Pokud nějakou objevíš, zkus to probrat se spolužáky nebo s vyučujícím
tužku do ruky A teď už rozum do hrsti na stůl papír k zapisování !
Ukážeme si IV. pár Vět (pravidel) pro počítání s takovými mocninami, které mají záporný, celočíselný exponent Každou Větu budeme vyjadřovat - symbolicky (písmenkové) - v mluvené formě
Co jiného bude u mocnin v tomto IV. páru Vět ? Od této chvíle naše mocniny budou mít i záporné exponenty !
Od tohoto místa nespěchej, buď trpělivý /-á, než klepneš myší, polož si nahlas otázku: * * * * * * * * * * * * * * * „Co vidím, jak se to vysloví, napíše ? “ a hlavně, zkus si odpovědět, zapsat ! Pak teprve pokračuj dalším klepnutím myši !
Umocňování záporným exponentem: IV.
Kterých operací se týkal předchozí pár vět ? Popisoval umocňování záporným exponentem !
Tento pár vět si teď představte napsaný na tabuli nahlas vyslovte ve formě - symbolické (písmenkové) - otevřené řeči
Vypočítej si postupně na nějaký papír a pak i do sešitu: Vypočteno ? Opravdu ?
Zkontroluj si své výpočty:
Vypočítej na nějaký papír a pak i do sešitu: Vypočteno ? Opravdu ? 25ab -7 : 125. a -3 = ( ) 3 = (2x -5 ) a-2 =
Zkontroluj si svůj výpočet a čti nahlas: 25ab -7 : 125. a -3 = ( ) 3 = 2 a-2. x -5a = 2, = 2, = (2x -5 ) a-2 = 5 2 ab -7 : 5 3. a -3 = a 1-(-3).b -7 = = a 4.b -7 = = 0,243
Všechny čtyři páry vět si teď zapište a nahlas vyslovte v symbolickém tvaru !
4 páry vět pro počítání s mocninami: SZŠ a VOŠZ Zlín I. II. III. IV.
Máš tyto věty zapsány v takto uspořádaných párech A jsou už i sešitě ?
A toto je konec ! - hrubek i překlepů - metodických nedostatků Děkuji ! Vladimír Pančocha Vladimír Pančocha Prosím o zaslání informace se seznamem