Babylónská říše.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

Jak se dělá exegeze Text Kontext (historický, literární) Struktura
Renesance.
Vznik starověkých civilizací
Integrita bezúhonnost
Polidšti ovoce a zeleninu … Určitě už jste si někdy všimli, že některé ovoce či zelenina připomínají lidské orgány. Zkusme tedy najít několik takových.
Co je štěstí ….
Je jméno důležité? Jméno - bylo výrazem buď nějaké význačné vlastnosti osoby, jíž bylo dáno, nebo nějakých zvláštních okolností, za nichž se ona osoba.
Chrání vnitřní orgány (plíce, srdce, mozek) Umožňuje pohyb
30. Mojžíš se při útěku skryl u kněze Jitra a potom pásl jeho stáda ovcí.
Mgr. Michal Oblouk.  PRÁVO = soubor pravidel a předpisů (právních norem), jimiž stát upravuje přípustné jednání a vztahy mezi občany  řada lidí se chová.
Mimoevropské literatury Antika
Vznik starověkých civilizací
Vznik starověkých civilizací
Co je štěští…..
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
VY_32_INOVACE_06_EKO_301_Dri
Desatero božích přikázání
Název: Chammurabiho zákoník Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
1 Mezopotámie Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.
Úspěchy žáků Školní zápis Dnes učí rodiče Pálenice má talent Recitační soutěž Novinky z ředitelny Rubrika Sv. Valentýn Co nás dnes čeká:
Skupenství látek.
Digitální učební materiál
 Daniel 6:11 Když se Daniel dověděl, že byl podepsán přípis, vešel do svého domu, kde měl v horní pokoji otevřená okna směrem k Jeruzalému. Třikrát za.
Části lidského těla Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Opěrná soustava člověka
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Kréta Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Únor 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor:
Spojky.
Číslo: VY_32_INOVACE_26_12 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Postavení.
Naše růžová budoucnost.... Eh, růžová... Tedy, ne tolik.

1. Slyším, Pane, jak déšť z nebe, | jejž dals v lásce nesmírné, | v dáli šumí; | prosím tebe, | svlaž tou rosou také mne! | Také mne, také mne, | svlaž.
Co je to štěstí…..
ŘÍMSKÉ HRY Vypracovaly: Světlana Moravčíková, Lucie Zetková, 2. A.
Nic není tak snadné ale zároveň tak nedůstojné člověka jako klamat v lásce.
1. Co činí Bůh, vše dobré jest, | on dobře se mnou míní; | rád jeho ruce dám se vést, | jež před vším zlým mne stíní. | On, věčný Pán, i z pekla bran |
Mezopotámie Dagmar Zemanová
Člověk a příroda Přírodopis Biologie člověka Nepřímá masáž srdce VY_52_INOVACE_29 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213.
Nejstarší starověké civilizace
VY_32_INOVACE_212_Mezopotámie_umění Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor,
Duchovní kultura Evropy 2. přednáška Staré civilizace ovlivňující evropskou kulturu (Egypt, Mezopotámie, Babylonie, Féničané, židovská kultura, Perská.
Objem kvádru a krychle slovní úlohy 6. třída. Jakou hmotnost má cihlová zeď dlouhá 8 m, široká 2,4 m a tloušťce 0,6 m, jestliže 1m³ má hmotnost 25 q.
Cenné papíry na peněžním trhu Ekonomika podniku 2. ročník.
HAPPY END …no comment... KRIZE SVĚTOVÉHO EKOSYSTÉMU.
Denisa Ballá Kateřina Nejmanová. Sumerové Babylonie Mezopotámie - zákoníky Židovská kultura Mínojská kultura Perská říše.
PRÁVNÍ VZTAHY, JEJICH ÚČASTNÍCI
Když jsi se narodil, plakal jsi a všichni okolo Tebe se usmívali.
Projděte Hedvábnou stezkou
Lidské tělo.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_22DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Evropské právní dějiny Ladislav Vojáček
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_02 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Autor © Žaneta Prošková
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
HOMINIZACE.
Co je štěští…..
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ČLOVĚK 3 Mgr. Alena Ščuková
Když jsi se narodil, plakal jsi a všichni okolo Tebe se usmívali.
Starověk - první orientální státy
13 odchylky ve skloňování podstatných jmen
Mezopotámie VY_32_INOVACE_D
Somatismy v právním jazyce
Transkript prezentace:

Babylónská říše

1. Jestliže někdo někoho obvinil a uvrhl naň podezření z vraždy, avšak neusvědčil jej, bude ten, kdo ho obvinil, usmrcen. 16. Jestliže někdo ukryl ve svém domě buď otroka, nebo otrokyni, uprchlé z paláce nebo nevolníkovi, a na výzvu hlasatele je nevydá, tento majitel domu bude usmrcen. 22. Jestliže se někdo dopustil loupeže a bude dopaden, tento člověk bude usmrcen. 109. Jestliže šenkýřka, v jejímž domě se scházeli zločinci, tyto zločince nezadržela a do paláce nepřivedla, bude tato šenkýřka usmrcena. 195. Jestliže dítě udeřilo svého otce, uříznou mu jeho ruku. 196. Jestliže právoplatný občan vyrazil oko příslušníku plnoprávných občanů, vyrvou mu oko. 197. Jestliže zlomil kost plnoprávného občana, zlomí mu kost. 198. Jestliže vyrval oko nevolníka nebo zlomil kost nevolníka, zaplatí jednu minu stříbra. 205. Jestliže otrok jiné osoby udeřil příslušníka třídy plnoprávných občanů ve tvář, uříznou mu ucho. 233. Jestliže stavitel postavil někomu dům a neudělal své dílo pevně a zeď spadne, tento stavitel pevně vystaví tuto zeď ze svých vlastních prostředků.