Projekt MODEL = Mobility Opportunities for DisablEd Learners Příležitosti mobilit pro handicapované.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ Rakovského v Praze 12.  Ve škole je integrováno 35 dětí cizích státních příslušníků  Nejpočetněji je zastoupena skupina vietnamských žáků  Dále.
Advertisements

Ludvík Eger, FEK ZČU v Plzni
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Integrace žáků z odlišného sociálně kulturního prostředí do základních škol Mgr. Dušana Fučíková
ECVET v Programu celoživotního učení
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
1 Grantové schéma Vyrovnávání šancí žen a mužů Národní vzdělávací fond.
Bibliotheca academica – CPVŠK 2008, 4.– , Plzeň Činnost v období listopad 2007 – říjen 2008 Iva Prochásková
HESLO NA WIFI KULTURAEVROPA. RE: FORMA, na které záleží aneb zaměstnávání osob s chronickým duševním onemocněním PARALELNÍ ŽIVOTY je název projektu, který.
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Hospodářská komora hlavního města Prahy Partnerství je součást zdravého podnikání Prezentace pro Městskou část Praha 13.
Pomáháme dětem vkročit do života PROJEKT KÁMOŠ. Nejpřirozenější prostředí pro dítě je rodina.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
MEZINÁRODNÍ SROVNÁVACÍ STUDIE Produkt RP Podpora Romů v Praze.
GRUNDTVIG evropský program pro podporu vzdělávání dospělých.
THE GARDEN A PLACE FOR LIFELONG LEARNING Projekt partnerství Grundtvig.
COMENIUS Co si představit pod názvem projektu - A rainbow of cultures ? 2 roky rozvoje tvořivosti a myšlení žáků, prohlubování jazykových - IT.
Programme for the International Assessment of Adult Competencies Zjištění týkající se postojů dospělých Jana Straková, Dům zahraniční spolupráce Tento.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Comenius - Individuální mobilita žáků Slovensko český tematický monitoring Bratislava, 10. a
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti a úkoly.
Zdokonalování systému celoživotního vzdělávání v oblasti pedagogické, psychologické a výchovné péče o děti se sociokulturním znevýhodněním Arteterapie.
Církve a předsednictví Jak se církve v ČR připravují na české předsednictví v Radě EU.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
Mobility Project Cross Czech a.s.
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
DIDO (Online informační portál pro hendikepované) Projekt DIDO, Posilování civilní společnosti v předvstupním procesu: Grantová podpora neziskových organizací.
SOCIÁLNÍ DOPADY FINANČNÍ NEGRAMOTNOSTI U HANDICAPOVANÝCH OBČANŮ Mgr. Olga Rosenbergerová předsedkyně Asociace TRIGON místopředsedkyně pro projekty a fondy.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti aktivity.
Zdravá škola.
PROJEKT HUMAN STEP Výroční konference NTS F,
P. P Cílem projektu je na základě zkušeností zahraničních partnerů a odborných znalostí našich expertů připravit inovativní vzdělávací program Asistent.
Celoživotní vzdělávání dospělých Grundtvig Projekt EU.
Spolupráce střední školy se sociálními partnery Ing. Jiří DLAPAL.
PŘÍLEŽITOSTI V MEZINÁRODNÍM DOBROVOLNICTVÍ během ERD Eurocentrum Praha, Robin Ujfaluši, ředitel INEX-SDA.
KANCELÁŘ CZELO: PARTNER ČESKÉHO VaVaI V BRUSELU ANNA VOSEČKOVÁ.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Úvodní seminář 22. září.
1 Činnost komise IVIG v roce 2006 CPVŠK 2006, Olomouc,
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Cíle projektu a projektové aktivity Aktivity na národní úrovni  Podpora Národní pracovní skupiny v práci na  Národním akčním plánu ochrany práv dětí.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Co je program Mládež v akci? Největší evropský grantový program na podporu NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ.
Attavena, o.p.s. Jana Kloudová Eva Kalmíková. Vzdělávání a rozvoj neziskových organizací v České republice a střední a východní Evropě; podpora a vzdělávání.
Program Mládež v akci Program Evropské unie na podporu neformálního vzdělávání.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Meath Local Sports Partnership - Committed to the development of sport in Meath Místní sportovní partnerství Meath.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
THE GRASSROOTS WOMEN´S INTERNATIONAL ACADEMY SÍŤ MATEŘSKÝCH CENTER o.s. Pečeť kvality Rut Kolínská
Možnosti mezinárodní spolupráce v mateřských školách Národní konference Erasmus+/eTwinning 13. – , Zámek Štiřín.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
EVROPSKÁ DOBROVOLNÁ SLUŽBA ….
Šablony OP VVV a podpora nadání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Bohemia EU Planners, s.r.o. PhDr. Vendulka Raymová
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Praha, 31. března 2016 Alice Štollová Kovandová
Konflikt, koření života
Pedie Co mají společné?.
Projekt ERASMUS
Co je program Mládež v akci?
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Transkript prezentace:

Projekt MODEL = Mobility Opportunities for DisablEd Learners Příležitosti mobilit pro handicapované

Mezinárodní mobilita = jedna zpáteční cesta jedné osoby do instituce partnera projektu. V našem projektu bylo zažádáno o 24 mobilit (tzn. grant ve výši EUR). Z toho musí být: -9 různých handicapovaných účastníků, -9 různých doprovodných osob (rodiče, asistent,vychovatel…), -6 x cesta koordinátora (může být vždy stejná osoba).

Vedoucí partner projektu: Itálie, Ancona. Nevládní organizace: COOS Marche ONLUS.

Partner projektu: ČR, Ostrava. SKV Ostrava.

Partner projektu: Portugalsko, Marinha Grande. Rodičovské sdružení: APPACDM de Marinha Grande. Marinha Grande

Partner projektu: Anglie, Londýn. Nezisková organizace: The Church of England Children´s Society.

Partner projektu: Turecko, Izmir. Instituce pro studující (žáky) se zvláštními potřebami: Hasan Tashin Is Okulu.

Partner projektu: Finsko, Helsinki. Instituce pro studující (žáky) se zvláštními potřebami: Keskuspuiston ammattiopisto.

Stručný obsah projektu Projekt nabízí příležitost zahraničních mobilit, kde se mohou handicapovaní zúčastnit uměleckých a technicky zaměřených aktivit v chráněném prostředí. Tato zkušenost zlepší jejich samostatnost, dá jim odvahu k tomu, aby čelili novým situacím a také je to pro ně výzva – účastnit se něčeho nového než na co jsou zvyklí. Vykonávané aktivity, které jsou schopni dělat ostatní je budou motivovat k tomu, aby to také zkusili.

Předmět partnerství: Spočívá v nabídnutí neformálních vzdělávacích příležitostí větší skupině účastníků skrze jejich aktivity v rámci zahraničních mobilit. Nabízí rodičům příležitost k porovnání a sdílení zkušeností s ostatními rodiči, s cílem přispět ke změně negativního a špatného přístupu, který je překážkou k začlenění jejich dětí do společnosti. Nabízí vychovatelům/asistentům příležitost neformálního vzdělávání tím, že se aktivně zúčastní aktivit nabízených zahraničními centry.

Součástí projektu je i organizace seminářů adresovaných personálu, rodičům a vychovatelům. Témata seminářů: sociální péče a sociální činitelé, legislativa, školní a pracovní zařazení, formy aktivního zapojení rodičů, vzdělávání vychovatelů požadavky na vzdělání, plánování vzdělávacího plánu pro postižené. Cílů projektu bude dosaženo neformálními diskusemi na výše uvedená témata, a to krátkou prezentací hostícího partnera, následovanou dotazy ostatních partnerů. Toto bude pojato více formálně a výsledkem bude brožura v papírové podobě, kde budou všechny diskutované aspekty popsány.

Aktivní zapojení: Projekt je zcela založen na aktivní spolupráci účastníků, jmenovitě postižených účastníků, jejich rodičů a vychovatelů/asistentů. Postižení účastníci jsou přímá cílová skupina a budou aktivně zapojeni do každé fáze projektu, jak do přípravy aktivit spojených se zahraničními mobilitami (aktivity jako poznání partnerské země, vytvoření předmětů, kreseb, pomůcek k nabídnutí dalším zemím, učení pár základních vět v cizím jazyce …), tak do přípravy aktivit jako hostitelská země v jejich místě působení.

Předběžný plán mobilit: -Říjen 2009 – schůzka koordinátorů v Londýně, -Březen 2010 – výjezd z ČR do jedné ze tří zemí (IT, TR nebo PT), -Červenec 2010 – přijedou k nám účastníci projektu ze dvou zemí (PT, TR, IT nebo UK), -Říjen 2010 – výjezd z ČR buď do Anglie nebo PT, -Březen 2011 – přijedou k nám účastníci projektu z dalších dvou zemí (UK, PT, FI nebo IT), -Červenec 2011 – poslední výjezd z ČR do Itálie.