Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Základní škola Bohutín, okres Příbram VY_32_INOVACE_1CAS01_Přemyslovci Přemyslovci Autor materiálu: Barbora Havejová Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Bořivoj (852-891) první historicky doložený český panovník spolu se svou manželkou svatou Ludmilou přijal křest na Velké Moravě http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Baptism_of_the_bohemian_duke_borivoj.jpg (28.3.2013)
Svatý Václav (907-935) byl vychováván svou babičkou svatou Ludmilou na svou dobu byl velmi vzdělaný dokázal i v nelehkých dobách souboje se saským králem uchovat český stát byl zavražděn ve (Staré) Boleslavi po smrti začal být Václav uctíván jako svatý pro svou zbožnost a posmrtné zázraky stal symbolem českého státu
Přemyslovská hradiště za Václava http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:P%C5%99emyslovsk%C3%A1_hradi%C5%A1t%C4%9B_za_V%C3%A1clava.svg (28.3.2013) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wenceslaus_I_Duke_of_Bohemia_equestrian_statue_in_Prague_1.jpg (28.3.2013)
Boleslav I. Ukrutný (915-972) přes to, že se na knížecí stolec dostal bratrovraždou, byl dobrým panovníkem byl jedním z nejúspěšnějších českých panovníků budoval hrady, aby zabezpečil území státu nechal razit první české drobné mince - denáry http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Boleslav-I-Bohemian.jpg (28.3.2013) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Boleslav1_denar.jpg (28.3.2013)
Boleslav II.Pobožný (932-999) založil pražské arcibiskupství zakládal kláštery za jeho vlády došlo k vyvraždění příbuzného rodu Slavníkovců http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Boles%C5%82aw_II_Pobo%C5%BCny.jpg (28.3.2013)
Oldřich (zemřel 1034) ukončil zmatky po smrti Boleslava II. podle pověstí se oženil s prostou pradlenou Boženou byl energickým a tvrdým panovníkem http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Oldrzych.jpg (28.3.2012) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:S%C5%84atek_OB.jpg (28.3.2013)
Břetislav I. (1002-1055) svou manželku Jitku unesl z kláštera vydal první známý český zákoník v nástupnictví prosadil seniorát – knížecí stolec obsadil vždy nejstarší muž v rodu http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bretislav1_Jitka.jpg (28.3.2013)
Vratislav II. (1033-1092) první Přemyslovec s královským titulem (nedědičným) byl významným spojencem římského císaře za jeho vlády docházelo mezi Přemyslovci ke konfliktům ohledně nástupnictví http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:W_vratislav_ii_198_320.jpeg (28.3.2013)
Vladislav II. (1110-1174) druhý Přemyslovec, který se stal králem po boku římského císaře se účastnil křížové výpravy dlouhá vláda přinesla českým zemím rozkvět styky se zahraničím otevřely cestu kulturním vlivům ze západu v Praze nechal postavit kamenný most přes Vltavu po jeho smrti nastal úpadek panovnické moci trvající čtvrt století http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:MilanvaldislavII.jpg (28.3.2013)
Zdroje a použitý materiál Veškerý materiál je čerpán z internetových stránek: http://commons.wikimedia.org http://cs.wikipedia.org Objekty použité k vytvoření sešitu pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain) nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Autor: Barbora Havejová Základní škola Bohutín, okres Příbram zsbohutin@zsbohutin.cz březen 2013
Metodický list Název materiálu: VY_32_INOVACE_1CAS01_Přemyslovci Autor materiálu: Barbora Havejová Zařazení materiálu: Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (III/2) Sada: 32_INOVACE_CaS Číslo DUM:32_INOVACE_CaS Předmět: Člověk a svět Ověření materiálu ve výuce: Datum ověření:5.4.2013 Třída: 4. Ověřující učitel:Mgr. Lenka Malá Anotace materiálu: Materiál určený k výuce předmětu Člověk a svět, pro doplnění a dokreslení informací z výkladu. Podrobný metodický popis možností použití materiálu: DUM zpracován pro výuku předmětu Člověk a svět ZŠ Bohutín ve 4. třídě a koncipován na cca. jednu standardní vyučovací hodinu. Žáci jsou pomocí jednoduchých poznámek seznámeni se základními informacemi týkajícími se probírané látky. Součástí výuky je diskuse nad tématem a rovněž práce s doplňkovými zdroji informací pro ujasnění pojmů. DUM je doplněn výkladem přizpůsobeným kolektivu žáků a prací s publikacemi. Seznam literatury a pramenů: http://commons.wikimedia.org http://cs.wikipedia.org Všechny použité objekty jsou součástí veřejných knihoven. Dílo smí být šířeno pod licencí CC BY-SA.