Komunikace a stimulování prodeje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
PROPAGACE MARKETING.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 10.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Název SŠ: SŠŽ Sokolov Číslo projektu: CZ.107/1.500/ Název projektu:
Direct marketing (stručně úvodem)
Úvod do integrované marketingové komunikace Leoš Bárta
Komunikace v mezinárodních aktivitách
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Zahraniční obchod Vývozní operace.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Marketingová komunikace
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Nástroje komunikačního mixu
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Komunikační strategie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tématická oblastOdborné předměty – Dopisy a tabulky podle ČSN.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Marketingová komunikace
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Zahraniční obchod Dovozní operace. Dovozní operace jsou všechny potřebné činnosti, které dovozu předcházejí a s dovozem souvisejí. Dovozní operace jsou.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Teorie propagace 5 základních forem propagace
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
MARKETINGOVÝ MIX.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
8. Marketing.
Propagace
Vítejte na Marketingu.
Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 8 Komunikační mix.
Komunikační politika klíčová slova
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Komunikační (propagační)
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
Propagace základní pojmy
Zahraniční obchod Dovozní operace.
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Komunikace a stimulování prodeje

Komunikace a stimulování prodeje Firma využívá 5 základních komunikačních nástrojů, které mají specifické vlastnosti a předurčují ke komunikaci určitého druhu sdělení vybranému segmentu. reklama podpora prodeje publicita osobní prodej přímý marketing

Reklama dle Kotlera a Armstronga – je jakákoliv forma neosobní placené prezentace a podpory prodeje výrobků, služeb či myšlenek určitého subjektu podstata reklamy působivá a pravdivá stručná a věcná optimální, časová stanovení optimální délky reklamy informativní, přesvědčovací, připomínací

Hlavní kriteria při volbě média Stanovit, jakým způsobem má reklama proniknout na trh a její působení na segment. Provést analýzu výhod a nevýhod vybraných medií a poté provést selektivitu. Stanovit skutečné náklady na reklamu. Určit frekvenci a účinek používaného média.

Podpora prodeje má zaujmout a přitáhnout pozornost spotřebitele stimulovat spotřebitele k okamžitému nákupu daného výrobku prostřednictvím určitých předmětů : vzorky kupóny drobné předměty cenových stimulů (př. 3 + 1) soutěže o ceny a odměny

Publicita (public relations) rozděluje se do dvou oblastí: představuje zprávy a hodnocení nezávislých institucí skupina lidí, kteří jsou placeni danou firmou, a starají se o tvorbu a rozšiřování správných informací o ní využívá nástroje publicity hromadné sdělovací prostředky tiskové zprávy vztahy se sponzory

Osobní prodej přímá komunikace se spotřebitelem nebo s více spotřebiteli najednou jde o formu prodeje, která je vysoce nákladná, ale také velice účinná každý prodejce musí zvládat: proces osobního prodeje

Proces osobního prodeje Hledání a shromažďovaní informací o spotřebitelích v určitém segmentu a tvorba analýzy. Navazování kontaktu se spotřebitelem pomocí úvodního dopisu nebo domluvení schůzky po telefonu a předvést výrobek nebo službu v podobě prezentace. Po prezentaci jsou určité námitky nebo připomínky vůči výrobku či službě a záleží pouze na prodejci, jestli je dokáže pozitivně zodpovědět.

Uzavření obchodního kontraktu – dochází k němu v okamžiku, kdy spotřebitel podepíše s prodejcem kupní smlouvu a dohodnou se na platebních i dodacích podmínkách. Po uskutečnění obchodního kontraktu by prodejce měl spotřebitele oslovovat i nadále, zjišťovat případné nedostatky a nespokojenost spotřebitele. Navrhnout mu nové řešení.

Přímý marketing jedná se o navázání přímých vztahů s přesně stanovenými spotřebiteli přes: telefon (telemarketing) zásilkový prodej (direkt mail marketing) katalogový prodej ( tištěné katalogy nebo v elektronické podobě, videa) teleshoping - využívání TV webovské stránky

Pravidlo A.I.D.A. A – ATTENTION = POZORNOST I – INTEREST = ZÁJEM D - DESIRE = PŘÁNÍ A – ACTION = ČIN