Problematika supervize pracovníků v sociálních službách

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Středisko podpory poradenských služeb
Advertisements

Vzdělávání zaměstnanců v Centru pro podporu zaměstnanců
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Konference S.A.D. BEZDOMOVEC – KDO TO JE? DOBRÁ PRAXE Azylový dům pro matky s dětmi.
Martina Pastuchová klinický psycholog a terapeut, supervizor
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
Cesta ke kvalitě v praxi
Role supervize v bilanční diagnostice BDg z pohledu poradce pro dospívající z dětských domovů Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR.
Na Poříčí 12, Praha 1, tel.: , fax: Úvod do supervize Mgr. Klára Aronová.
Potřeby dětí a jejich hodnocení v systému sociálně-právní ochrany dětí
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
INVY – International Voluntary Year PŘÍKLAD DOBRÉ PRAXE - PROJEKT Z OBLASTI MLÁDEŽE – SLEZSKÁ DIAKONIE.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Pomáháme dětem vkročit do života PROJEKT KÁMOŠ. Nejpřirozenější prostředí pro dítě je rodina.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
Význam odborné praxe v rámci vysokoškolského profesního vzdělávání
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
Vnímání kompetencí pracovníků s dětmi a mládeží ze strany zaměstnavatelů a vzdělavatelů Mgr. Radek Hanuš, Ph.D. FTK UP Olomouc Fakulta tělesné kultury.
Úloha personální práce v podniku Organizování procesu změn ve struktuře a kvalitě lidských zdrojů organizace v souladu s potřebami, které jsou dány požadavky.
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Sociální práce s rodinou 3
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí KOORDINACE SLUŽEB V PÉČI O KLIENTA V RT.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
Ekosystémová perspektiva. Přístup orientovaný na úkoly.
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
Supervizní vztah Jitka Navrátilová Vztah jako předpoklad učení Vztah mezi supervizorem a supervidovaným je centrem celého procesu. Supervizní.
Nabídka služeb kariérové poradny ZČU Pavla Hrabačková, 12. –
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Rozvoj a vedení týmu.
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY.
Mgr. Daniel Rychlik , Ostrava
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
ROZVOJEM OSOBNOSTNÍCH A PROFESNÍCH KOMPETENCÍ UČITELŮ MŠ A ZŠ K VYŠŠÍ KVALITĚ VZDĚLÁVÁNÍ (CZ.1.07/1.3.00/ ) LUCIE CHALOUPKOVÁ PEDAGOGICKÁ FAKULTA.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS Jitka Navrátilová
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
OBHAJOBA BAKALÁŘSKÉ DIPLOMOVÉ PRÁCE
Úvod do supervize Jitka Navrátilová
Skupinová dynamika III Doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D. Katedra společenských věd ve sportu Fakulta sportovních studií.
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Profesní etické kodexy
Osnova výuky_únor 2011 MANAŽERSKÝ KOUČINK MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Představení provozu kavárny a cateringových služeb v PwC ČR Roman Anděl, Startujeme, o.p.s.
Supervize. Slovo supervize můžeme doslovně přeložit jako nadhled. Jde o činnost, při které supervizor pomáhá pracovníkovi (supervidované osobě) získat.
Další vzdělávání v sociálních službách Potřeba nebo netřeba?
Závěrečné shrnutí projektu „ Podpora a rozvoj poskytovatelů sociálních služeb v Hodoníně formou vzdělávání jejich zaměstnanců“
Učitelé pro učitele UPROU ( ). UPROU  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociální fondem (75%) a státním rozpočtem ČR (25%).  OP RLZ.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Assessment centrum.
Úvod do supervize Jitka Navrátilová
Manažerský koučink MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Mezioborový přístup v SP východiska, podmínky, metody
Assessment centrum.
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Transkript prezentace:

Problematika supervize pracovníků v sociálních službách Doc. PhDr. Adéla Mojžíšová, Ph.D., Proděkanka pro rozvoj a vnější vztahy Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity Katedra supervize a odborné praxe

Úvod Cílem přednášky je seznámit účastníky semináře s principy supervizní práce v oblasti sociálních služeb

Pojem supervize Co to je supervize? Na co se zaměřuje? Kdo je kdo v supervizi? Cíle supervize je zvyšování profesionálních kompetence v pracovních vztazích (všímá si při tom procesů a vztahů)

Funkce supervize Funkce podpůrná Cílem je dobré zvládání pracovních nároků Projevuje se spolunesením pracovní zátěže, sdílením

Funkce vzdělávací Cílem je rozvoj odbornosti Pomáhá pracovníkům stále se učit a rozvíjet, reagovat na měnící se potřeby klientů

Funkce řídící Cílem je zajistit kvalitní poskytování služby klientovi Supervize jako prostředek usměrňování ve výkonu profesionální role

Role supervizora Funkce supervize role supervizora Proč je nutné roli supervizora na začátku vyjasnit… Otázka autority a moci supervizora

Dělení supervize Supervize přímá a nepřímá Supervize individuální, skupinová a týmová Supervize interní a externí Supervize případová a rozvojová Supervize plánovaná a krizová

Supervize individuální Je zaměřena na profesionální fungování a rozvoj konkrétního pracovníka. Otázky: Jak probíhá individuální supervize? Kdy zvolit supervizi individuální? Jaká jsou omezení?

Supervize skupinová Je zaměřena na profesionální fungování a rozvoj jednotlivců v kontextu skupiny Otázky: Jak probíhá supervize skupinová? Kdy zvolit tuto supervizi? Jaká jsou omezení?

Supervize týmová Co je to tým, jak určit jeho hranice Jak si určit jeho hranice Otázky: Bude supervize pro daného pracovníka přínosná? Bude přítomnost daného pracovníka přínosná pro ostatní členy týmu?

Interní a externí supervize Supervizor jako interní zaměstnanec organizace Supervizor jako externista stojící mimo organizaci Otázky: V čem základní odlišnosti? Co která obnáší? Kdy kterou zvolit?

Supervizní kontrakt Smlouva, dohoda účastníků supervize, která vzniká na základě vyjednávání O čem supervize bude Jak bude probíhat Jaká budou pravidla Povinnosti a práva účastníků

Dlouhodobý kontrakt Dohoda o rámcových podmínkách provádění supervize (cíl, místo, čas, frekvence,…) Kontrakt: třístranný, dvoustranný

Obsah kontraktu Praktické stránky: Čas, délka, místo konání, počet supervizí Možnost odvolání, zrušení, náhrady, ukončení Kdo co zajišťuje Kdo to bude platit

Charakteristika supervize Účel, cíl popis Kdo se účastní, kdo bude přítomen Práva a povinnosti jednotlivých stran (mlčenlivost, účast, pravidla setkání,…) Dokumentace supervize a hodnocení

Krátkodobý kontrakt Dohoda mezi supervidovaným a supervizorem Na začátku každého supervizního setkání Odráží aktuální očekávání obou stran Vztahuje se k cíli konkrétní supervize Měl by být v souladu s dlouhodobým kontraktem

Uzavírání a změna kontraktu Proč uzavírat kontrakt K čemu je užitečný Jak postupovat Soulad mezi krátkodobým a dlouhodobým kontraktem Změna kontraktu

Proces supervize Faktory ovlivňující supervizi Osoba supervizora Osoba supervidovaného Připravenost supervidovaného Vzájemný vztah supervizora a supervidovaného Vnější podmínky

Osoba supervizora Jak vybírat supervizora Vědomosti? Dovednosti? Vystupování? Přístup? Kde najít supervizora

Osoba supervidovaného Přístup, motivace, očekávání Dovednost nalézat a formulovat témata Míra otevřenosti ke zpětné vazbě Schopnost sebereflexe Připravenost na supervizi

Vztah v supervizi Pracovní spojenectví Vyjasněné pozice Autorita, moc Jistota Bezpečí x ohrožení Srozumitelnost Práce se vztahem v supervizi

Evaluace supervize Průběžná Závěrečná Souvisí s existencí dvoustranného či trojstranného kontraktu

Děkuji Vám za pozornost Kontakt E-mail: mojzis@zsf.jcu.cz Tel: 38 903 7505 Mobil: 606 754 593