O DATECH S ANALYTIKEM Jan Matoušek 1. Analytik - Jan Matoušek 2 V data miningu od roku 2003 Od roku 2009 vlastní firmu na data mining jménem Data Mind.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vstupte úspěšně na online trh ACOMWARE s.r.o. • Hvězdova 1689/2a, Praha 4 • Tel.: •
Advertisements

Optimalizace stavu zásob
Kanály nebo relevance O Řízení KAMPANÍ
Název Heslo/motto Datum
1/22 Je INSPIRE pro soukromé firmy příležitostí? Jitka Faugnerová CENIA, česká informační agentura životního prostředí Zvolen,

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
Pavla Chlebounová 3MA381. Webové stránky Internetový obchod Internetová reklama Tištěná propagace.
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
Zahraniční inspirace Mobile Internet Fórum Marián Nič Crazy Tomato, s. r. o
SEO pro novou firmu Bartošová Lenka 3MA
Multichannel – partnerské řešení pro malé trhy Konference multichannel marketing & sales POPRON MÉDIA s.r.o. - Office Park Nové Butovice.
PROGRAM  Struktura studia  Přednášky, semináře  Zápočty a zkoušky  Zapisování cizích jazyků a sport. aktivit  Vnitřní předpisy  Studijní oddělení.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ZOOT – finální řešení Prezentace týmu D Předmět: Optimalizace podnikových procesů.
Elektronický obchod. Požadavky na funkčnost aplikace nabídka zboží zboží se může prodávat za různé ceny (akční nabídky, sezónní výprodeje) evidence zákazníků.
DATA MINING Irma Macháčová PROČ DATA MINING?
MODELY DISKRÉTNÍ VOLBY 3. cvičení
Školení zaměstnanců web + intranet v Praze.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Technologie pro CI. Od technologií pro CI vyžadujeme především funkce vyhledávání v rozsáhlých databázích na základě libovolných dotazů, propojování a.
Výsledná metodika hodnocení bariér v domácím prostředí + vyhlášení pravidel soutěže.
© LogicaCMG All rights reserved Ze strašáka každodenní pomocník Ondřej Hrubý Business consultant Zkušenosti z implementace.
Databáze Jiří Kalousek.
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
Informační systémy podnikové systémy CRM
LINEÁRNÍ OPTIMALIZAČNÍ MODEL
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
Geomarketing v adresné distribuci
Datový balíček Ufonův internet U:fon přichází s další atraktivní datovou nabídkou. Od budou moci zákazníci, kteří už mají nebo si pořídí Ufonův mobilní.
„JEN PĚT MINUT PĚŠKY Z VAŠEHO DOMOVA…“ Nové trendy v personalizované komunikaci.
JAK POZNAT HODNOTNÉ ZÁKAZNÍKY …cílíme přesně 1. Obsah  Teorie zákaznické hodnoty  Vyrábění zákaznické hodnoty 
Obsah  Představení  Úrovně cílení na zákazníky  Co je to segmentace  Workshop –prototyp segmentace ihned a ručně.
Online prodeje jako součást multikanálového přístupu v praxi
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Řízené služby v praxi. CENA - NIŽŠÍ TCO - SNADNÁ KONTROLA NAD INVESTIČNÍMI A PROVOZNÍMI NÁKLADY Provozní náklady Porovnání nákladů při pořízení systému.
Ing. Tomáš Cajthaml. Podklady Čerpat bylo možné z dotazníku: Přímé dotazy Nepřímé – nutné odvodit z výsledků záznamů schůzek další informace Z rozhovorů.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
DATOVÉ MODELY (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
2 Jan Tomíšek Nová organizace služeb 3 Základní typy služeb poskytovaných společností Vema operativní hotline konzultace školení implementační implementace.
Prezentace 1 Kontaktní centrum Statutárního města Ostravy provozované společností OVANET a.s. červen 2009.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :00 – 15:30.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Struktura fiktivní firmy.
Podnikové informační systémy C7 – Data Mining a získávání znalostí České vysoké učení technické v Praze Fakulta strojní ústav Řízení a ekonomiky podniku.
Systémové pojetí hospodářské organizace
 knihovny se výrazně podílejí na snížení dopadu digitální propasti (digital divide), který existuje mezi těmi, kteří mají, a těmi, kteří nemají přístup.
 BA_EM Electronic Marketing Pavel Agenda  Efektivní data mining jako zdroj relevantních dat o potřebách zákazníků.
Předávání dat od provozovatelů LDS - shrnutí
Prezentace oddělení FMCG říjen 2006
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_245 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Databázové modelování
ACCESS – Primární klíče, relace 15. září 2013VY_32_INOVACE_080305_ACCESS_Primarni_klice_relace_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
1 iMUNIS Portálové řešení pro obce Mgr. Jan Brychta Mgr. Tomáš Lechner Triada, spol. s r. o.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
CRM a jeho možné využití
Testování efektu přímé komunikace na vybrané skupiny zákazníků Dr. Max Březen 2015.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Návrh modelu Nové tarifní struktury v elektroenergetice pro veřejný konzultační proces Energetický regulační úřad 4. února 2016 Hospodářský výbor – Poslanecká.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Pouze pro společnost Microsoft a její partnery Použití příručky pro prodej zákazníkům ze sektoru SMB Vedle impozantního uvedení systému Windows 8 společností.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
iMUNIS Portálové řešení pro obce
Informační systémy podnikové systémy CRM
Transkript prezentace:

O DATECH S ANALYTIKEM Jan Matoušek 1

Analytik - Jan Matoušek 2 V data miningu od roku 2003 Od roku 2009 vlastní firmu na data mining jménem Data Mind Typické Projekty:  Tvorba modelů zákaznického chování, např.: Afinitní a cross-selové modely Blažek, Automotive, call centra Segmentace pro Lekarna.cz, TOP e-shopy, Automotive, Retail, Eurotel/ Telefonica O2 Churn prediction (předpovědi výpovědí)- Telefonica O2  Vyhodnocení a návrhy úprav věrnostních programů pro Eurotel a O2, Coca-Cola  Cílení a vyhodnocení kampaní (Telefonica O2)

O datech bez aditiv Bez konzultačního balastu Na datech vydělává jen ten, kdo je umí využít S velikostí dat neroste lineárně zisk Bez BIG DATA balastu Většina dat v České republice NEJSOU BIG DATA Centrální otázka: Jak vyděláte s daty peníze ? 3

Interní data a jejich hodnota Jak správně ocenit zdroje dat ? Transakční data o nákupech Tato data obsahují pravdu o rozhodnutí zákazníka Vyskytují se mnohdy v bezchybné kvalitě Obvykle nejziskovější oblast Webové procházení stránek Trasy zákazníků určují kvalitu obchodu a jeho akviziční funkčnost Obvykle v druhé řadě při hledání hodnoty Pro vytěžení dat se nespokojte s agregovanými daty, tj. report nejsou akční data 4

Co jsou to primární data 5 Primární data Agregovaná data Kdo kontroluje vaše primární data ? Agregovaná data mají malou hodnotu pro cross – selové nástroje, předpovědi chování apod.

Otevřená data ? Co to je ? Otevřená data jsou data pořízená z daňových peněz, které má stát povinnost zpřístupnit Ne vždy tak ochotně činí Obvykle vyžadují nějaké dolování Rozhodli jsme se je zpracovat a použít ! Ochutnávka na atlas.cz 6

Konkurenční data ? Kde je vzít? 7 Jaká je má konkurenční pozice ? Jaká je reálná hodnota této pozice? Jaká je optimální pozice? Data nejsou „nasnadě“ ale lze je vydolovat

Jakou cenu mají vaše data Otázky, které si klást: Kolik nákupů nám přinese důsledné využití datového zdroje ? Co říká o zákazníkovi ? Jak moc se týká businessu ? Kolik je v něm lidí a nákupů, položek ? Lze to propojit s kontaktem na zákazníka a komunikaci s ním ? Kolik je tam chyb a jak moc vadí ? Otázky, které si nikdy neklást: Jsou to BIG DATA ? Je to cool a inovativní, trendy ? Získá nám to lajky ? A co CTR, Imprese ? 8

Datové smetí a balast Nestrukturovaná data bez času a peněz na jejich zpracování Příklady: Statisíce stížností, které se lehce týkají i našeho obchodu Soutěž na Facebooku se statisíci příspěvky od věci Diskusní fóra, ve kterých je 1,5% obsahu k našemu businessu Nakoupené a podloudně získané nekvalitní databáze spotřebitelů bez konexe k našemu businessu Nedává smysl kombinovat Big data s malou: Hodnotou Penězi Vůlí 9

Big data ČESKY 10 Kdy máte tu čest: Objem vyžaduje farmy serverů, ne jeden notebook Těžko zvladatelná rychlost Například nových řádků za sekundu Různorodé zdroje Špatně kontrolovatelná kvalita dat Máte pro ně obchodní model? Varování datového praktika : Užívání big dat bez obchodního modelu zpusobuje pomalou a bolestivou paralýzu Objem Různo- rodost Ne (kvalita) Rychlost

Jak začít těžit z dat peníze Objemy dat nemají žádný smysl bez ziskové práce s nimi: Segmentovaná a personalizovaná komunikace se zákazníky Nové příležitosti a území – akvizice Optimalizace všeho druhu 11

Jdeme na data ! 12

Výsledky Pomocí jednoduché segmentace jsme vytvořili skupinu s X -násobnou návratností využitelnou pro… oslovení letákem / katalogem oslovení adresným direct mailem telefonickou komunikací doplňkovou SMS komunikací věrnostní komunikaci relevantní sdělení v elektronických kanálech 13

Learnings Přidání struktury do dat = vytěžení dat umožní ziskovou komunikaci Hromaděním nestrukturovaných dat nedosáhneme v prvním kroku nic Nepřinášejte oběti zlatému teleti jménem BIG DATA, naopak vytěžte data, která jsou na dosah 14

Data Mind s.r.o. U průhonu 466/ Praha 7 Jan Matoušek