Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/21.3732 Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, první období Typická věková skupina: 8 - 9 let Metodické doporučení: žák má připravenu knihu Děti z Bullerbynu, podle níž může kontrolovat text, snímek 6 a 7 vytisknout k samostatné či skupinové práci Ověření v praxi ověřeno dne: 10. 6. 2013 Ve třídě: 3. ročník Anotace: Slovní druhy - předložky Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák poznává slovní druhy Speciální vzdělávací potřeby: individuální práce dětí s SPU u interaktivní tabule, doplňování, ústní kontrola, procvičení vizuální koordinace Klíčová slova: slovní druhy, předložky, rozdělení slov Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák
Slovní druhy Předložky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Vacková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).
Slova neohebná nemůžeme skloňovat ani časovat Slovní druhy Slova ohebná Slova neohebná 6. příslovce 7. předložky 8. spojky 9. částice 10. citoslovce
Předložky jsou slova neohebná předložky nemůžeme skloňovat ani časovat
Předložky jsou slova, která se vyskytují ve spojení: s podstatnými jmény, např.: za domem, nad řekou se zájmeny, např.: k němu, od nás s číslovkami, např.: v sedm, od tří
Rozděl správně text. Předložky zakroužkuj. LoninapodzimbylijednouvečervšichnirodičezBulerbynunahostinu ukupceveStorbynu.Jenommydětijsmebylydoma (1.) LasseaBossebyliuOlla,takženásnikdoneviděl,kdyžjsmešlyposcho- dechdolů.Vyplížilyjsmesehlavnímvchodemašlyjsmekekuchyň- skýmdveřímazabouchalynaně. (2.) Jezdilijsmecelýdensežebřiňákyaskákalijsmedosenanapatřevsení ku.Lezlijsmevseníkupotrámechažnahořeustropuaskákalijsmedol dosena (3.) Hrályjsmesispanenkami.LassetroškuzažertovalsMourkem,jentak běhu.Alehnedzmizelzarohemdomu.Letělyjsmehneddoméhopoje (4.) Můžeš zkontrolovat podle knihy. (práce s knihou)
Doplň do výrazů předložky Doplň do výrazů předložky. Vyber si z nápovědy: v, s, od, na, za, přes, ze, o, okolo, před, pod, naproti. ____konce, _____startem, _____veliké zahradě, ____špinavou vodou, _____kopcem, _____hlubokém lese, ____maminkou a tatínkem, _____dřevěný můstek, běžel______kamarádům, princezna_____zámku, četla článek _____škole, ______řeky vede dlouhá stezka
Možné řešení Vyber si z nápovědy:od, před, na, pod, za, v, s, přes, naproti, ze, o, okolo. od konce, před startem, na veliké zahradě, pod špinavou vodou, za kopcem, v hlubokém lese, s maminkou a tatínkem, přes dřevěný můstek, běžel naproti kamarádům, princezna ze zámku, četla článek o škole, okolo řeky vede cesta
Citace 1. LINDGRENOVÁ, Astrid. Děti z Bullerbynu. Praha: Albatros, 2009, str.54. ISBN 978-80-00-02372-4. 2. LINDGRENOVÁ, Astrid. Děti z Bullerbynu. Praha: Albatros, 2009, str.55. ISBN 978-80-00-02372-4. 3. LINDGRENOVÁ, Astrid. Děti z Bullerbynu. Praha: Albatros, 2009, str.33. ISBN 978-80-00-02372-4. 4. LINDGRENOVÁ, Astrid. Děti z Bullerbynu. Praha: Albatros, 2009, str.48. ISBN 978-80-00-02372-4.