Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fakta o vývoji vlastnictví bytů v ČR za posledních 10 let Stanislav Drápal, Český statistický úřad Praha, 18. září 2012.
Advertisements

Vývoj metody a systému na podporu rozhodování ve financování dopravní obslužnosti státu a regionů Úkol. č. 1F44E/081/410.
Česká republika KRAJE Klikni na správný kraj.
Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
Podpora meziobecní spolupráce
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Přednáška na téma Rozbor udržitelného rozvoje území a vyhodnocení vlivů vyhodnocení vlivů zásad územního rozvoje a územního plánu na udržitelný rozvoj.
Průzkum kvality a spokojenosti s PID
ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Moderní způsob zjišťování postojů veřejnosti k veřejné hromadné dopravě osob Ing. Zdeněk Strádal.
Filip Chvátal ANALÝZA DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI V OBCÍCH ČR.
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
DATOVÉ SOUBORY PRO ANALYTICKÉ A PROGNOSTICKÉ PRÁCE NA ÚROVNI SPRÁVNÍCH OBVODŮ OBCÍ S ROZŠÍŘENOU PŮSOBNOSTÍ Doc. RNDr. Alois Andrle, CSc. ÚRS PRAHA, a.s.
Český statistický úřad a zpracované regionální analýzy o Královéhradeckém kraji Ing. Ivana Dušková Český statistický úřad, Hradec Králové,Oddělení regionálních.
Lucie Myšková, Ph.D – 2011 Pouze oblast PP užívání návykových látek Metodika místního šetření Manuál Etický kodex Standardy 2012 revize v rámci.
Analýza financování přenesené a samostatné působnosti obcí a krajů v ČR Petr Toth koordinátor projektu Praha
Studentská PARDUBICE
1 Zadání územního plánu Zadání územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Plzeň, Krajský.
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
ZEMĚPIS KRAJE ČR - ADMINISTRATIVNÍ ROZDĚLENÍ 9. roč.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
Czech Point na poštách ISSS Mgr. Pavel Kolář náměstek generálního ředitele pro veřejnou správu.
Jindřichův Hradec Spolupráce mezi knihovnami v koncepcích a v realitě.
Regionální politika a regionální rozvoj 1. cvičení Mgr. Jaroslav Biolek.
Autor: Petr BALA Vedoucí: Dr.Ing. Jiří Horák
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
RUD – rozpočtové určení daní přílohy zákona č. 243/2000 Sb,
Hradec Králové ISSS 2006 Webové prostředí pro prezentaci programů a projektů spolufinancovaných EU se zaměřením na cestovní ruch RNDr. Blanka Fischerová.
Česká republika Naše vlast.
Název krajePodíl kraje v %Podíl obce v % Praha14,39,0 Jihočeský2,85,6 Jihomoravský5,713,5 Karlovarský4,25,1 Královéhradecký10,37,6 Liberecký11,59,3.
Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Prezentace ročníkového projektu Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Autor: Petr BALA Vedoucí: Dr.Ing.
Nová dotace pro jednotky sborů dobrovolných hasičů obcí v roce MINISTERSTVO VNITRA ČESKÉ REPUBLIKY Brig. gen. Ing. Drahoslav Ryba Generální ředitel.
VÝNOSY Z POPLATKU ZA SKLÁDKOVÁNÍ KOMUNÁLNÍCH ODPADŮ 24. DUBNA 2013 BRNO SDRUŽENÍ PROVOZOVATELŮ TECHNOLOGIÍ PRO EKOLOGICKÉ VYUŽÍVÁNÍ ODPADŮ „ODPADY 2013.
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Kraje ČR VY_32_INOVACE_C03 Sada 1 Člověk a příroda ZŠ Pačejov.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích  Autor bakalářské práce: Martin Novák  Vedoucí bakalářské práce: Ing. Ladislav Bartuška 
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Aktuální vývoj pracovní úrazovosti
Produkce odpadů obce ORP Šumperk
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
OP Meziregionální spolupráce
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
VY_52_INOVACE_40_Členění území ČR
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: logopedie 2007–2016
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: oftalmologie 2007–2016 NZIS REPORT č. K/11 (08/2017)
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: pracovní lékařství 2007–2016 NZIS REPORT č. K/27 (08/2017)
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: rehabilitační a fyzikální medicíny (FBLR) 2007–2016 NZIS REPORT č. K/22 (08/2017)
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: lékárenská péče 2007–2016 NZIS REPORT č. K/30 (08/2017)
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: zdravotnická dopravní služba 2007–2016 NZIS REPORT č. K/32 (08/2017)
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: radiologie a zobrazovací metody 2007–2016 NZIS REPORT č. K/19 (08/2017)
Migrační tendence v Moravskoslezském kraji
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: gastroenterologie 2007–2016 NZIS REPORT č. K/2 (08/2017)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Česká republika územní členění.
Vyjmenuj kraje ČR VY_32_INOVACE_01
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Vyjmenuj tři kraje ČR podle velikosti VY_32_INOVACE_03
Autobusy na zavolání v Libereckém kraji
Transkript prezentace:

Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110

Zaměření řešení: Zjištění obecného standardu dopravní obslužnosti: Stanovení společných kritérií a jejich hodnot Doporučený standard Shrnutí výsledků: Mezikrajové srovnání dopravní obslužnosti dle typických představitelů Pokrytí území „aktivními“ zastávkami Výběr obcí, které mají dopravní obslužnost nižší než zvolený „minimální standard“

Cíl řešení: Porovnání úrovně dopravní obslužnosti obcí: Celková četnost Četnost v průběhu dne (špičky,..) Četnost dle dnů (pracovní, víkend) Posouzení dostupnosti veřejné dopravy

Výsledky řešení: Přehled standardů dopravní obslužnosti aplikovaný v krajích Kritéria pro popis standardu dopravní obslužnosti Definice typických představitelů Definice minimálního standardu Analýza počtu spojů v obcích Agregace po typických představitelích

Vstupní údaje: Disponibilních datové zdroje: Údaje o obcích (ČSÚ) Údaje z jízdních řádů (CHAPS a ČD) Údaje o zastávkách (CHAPS) Mapový podklad – ČR 1:150 000 Šetření v krajích a obcích

Omezující podmínky: Přesnost dat: Členění obcí: Údaje o poloze obcí Přiřazení zastávky k obci Jednotka = obec Členění obcí: Obec a její místní části: „Středisková obec“ Místní část (odloučený sídelní celek) Rozložení osídlení v území: „Dlouhé“ obce Osady, samoty Cíle cest mimo centra osídlení

Metodika řešení: Využití a doplnění analýzy provedené v rámci úkolu „Vývoj metody a systému na podporu rozhodování ve financování dopravní obslužnosti státu a regionů“ Definování: Typických představitelů Kritérií standardu dopravní obslužnosti Analýza všech obcí s následnou syntézou na úroveň typických představitelů Statistická analýza všech obcí: Dle krajů Porovnání vůči typickým představitelům Výběr obcí nesplňujících zvolený standard Grafická analýza pokrytí území „aktivními“ zastávkami veřejné dopravy

Analýza standardů v krajích: Šetření ve všech krajích: Schválené standardy Dostupnost cíle cest ze zastávek veřejné dopravy Dostupnost zastávek veřejné dopravy z území Četnost dopravy v pracovní den a o víkendu Vybrané oblasti: Přeloučsko Hlinecko Problematické oblasti (dostupnost zastávek)

Zjišťované okruhy otázek: Kvalita dopravy Dostupnost cílů cest Dostupnost veřejné dopravy Četnost a pravidelnost spojů Kvalita přestupu Kompatibilita systému z hlediska cestujícího Informační systémy a datová kompatibilita mezi dopravci a dopravním úřadem

Výsledky šetření: Standardy nekonkretizují cíle cest ve veřejném zájmu Nezabývají se „technickými“ aspekty dopravy Aplikované standardy upravují: Dostupnost cíle pěší dopravou Dostupnost zastávky pěší dopravou Četnost spojů (počet párů spojů): V pracovní den O víkendu Společné prvky ve všech krajích: Počty spojů v pracovní den a o víkendu Vzdálenost k zastávce

Přijaté standardy x - ? Kraj Oficiální Uplatňován Ano Doporuč. Návrh Středočeský kraj x v IDS Jihočeský kraj - postupně Plzeňský kraj Karlovarský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Královéhradecký kraj Pardubický kraj ? Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Zlínský kraj Moravskoslezský kraj

Dostupnost Kraj Cíle MHD Zastávka Přestup Středočeský kraj < 1,5 km < 20 min, 3x Jihočeský kraj > 3 km < 2 km < 10 min Plzeňský kraj Karlovarský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj < 1 km (1-5) < 3 km (6,7) 0 pro < 1/6 doby přepravy Královéhradecký kraj Pardubický kraj < 350 m (6 min) <1,5 Km Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Zlínský kraj Moravskoslezský kraj

Četnost – poč. párů spojů Kraj Pracovní den Den prac. klidu Den prac. volna Středočeský kraj 6 2 Jihočeský kraj 3 Plzeňský kraj Karlovarský kraj Ústecký kraj 5 Liberecký kraj Královéhradecký kraj Pardubický kraj 4 Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Zlínský kraj Moravskoslezský kraj

Analýza obcí ČR: Četnost spojů: Porovnání dle typických představitelů: Z hlediska plnění zvoleného (minimálního) standardu Obcí s méně než 1 spojem v pracovní den a přes víkend Obcí charakteru regionálního dopravního uzlu (více než 5 a méně než 10 výchozích linek) Obcí charakteru meziregionálního dopravního uzlu (více jak 10 výchozích linek) Porovnání dle typických představitelů: Absolutně (počet spojů) Relativně (na 1 tis. obyvatel)

Rámec analýzy: Počet obcí:…………………………………………… 6 254 Autobusová doprava: Počet linek: ……………………………………………… 4 563 Počet dopravců: ………………………………………… 345 Celkový počet spojů na všech linkách: ……….. 92 000 Celkový počet zastávek: …………………………… 31 942 Vlaková doprava: Počet vlaků: ……………………………………………… 8 941 Počet dopravců:…………………………………… 1 dominantní Celkový počet „zastávek“:…………………………… 2 867

Velikostní struktura obcí:

Typičtí představitelé: Počet obcí Průměrný počet obyvatel Průměrná katastrální výměra Obce dle velikosti Do 500 obyvatel 3 696 234 766 Od 500 do 5 000 obyvatel 2 297 1 273 1 721 Od 5 tisíc do 20 000 obyvatel 198 9 388 3 352 Nad 20 tisíc obyvatel 63 54 777 6 274 Obce dle územní působnosti S pověřeným obec. úřadem 174 4 396 3 305 S rozšířenou působností 126 11 083 3 549 Okresní město 59 29 349 4 664 Krajské město 12 134 644 88 952 Obce dle dopravní obslužnosti Zastávka rychlíku 341 17 013 3 343 Regionální dopravní uzel: (5;10> linek 240 10 427 3 914 Meziregionální uzel: nad 10 linek 87 40 329 5 271

Zaměření analýzy: Pokrytí území zastávkami – počet zastávek, docházková/vzdušná vzdálenost: 1 000 m 1 500 m 2 000 m Četnost dopravy (počty linek, spojů, vlaků v průběhu dne): V jednotlivých obcích Dle typických představitelů Syntéza dle krajů

Pokrytí území zastávkami: Grafická analýza v mapovém podkladu ČR 1:150 000 vrstvami na základě vzdušné vzdálenosti: 1 000 m 1 500 m 2 000 m Interakce těchto vrstev s předpokládaným obydleným územím Vytipování problematických míst Případně průzkum na místě

Zastávky (bus, vlak) v ČR:

Zastávky (bus) dle krajů 1:

Zastávky (bus) dle krajů 2:

Zastávky (vlak) dle krajů 1:

Zastávky (vlak) dle krajů 2:

Linky autobusové dopravy:

Spoje autobus. dopravy 1:

Spoje autobus. dopravy 2:

Vypravované vlaky:

Počty spojů v obcích 1:

Počty spojů v obcích 2:

Počty spojů v obcích 3:

Počty spojů v obcích 4:

Autobusové spoje:

Vlaky:

Četnost spojů: Celkový počet spojů v pracovní den (absolutně): ranní špička ( 5:30 až 8:59 včetně) denní sedlo (9:00 až 13:59 včetně) odpolední špička (14:00 až 17:59 včetně) večer (18:00 až 22.29 včetně) noc (22.30 až 5:29 včetně) Celkový počet spojů o víkendu Celkový počet spojů (pracovní den a o víkendu) na 1 tisíc obyvatel Dopravní uzel (regionální a meziregionální) Zastávka rychlíkové dopravy

Četnosti spojů dle krajů 1:

Četnosti spojů dle krajů 2:

Četnosti spojů dle krajů 3:

Průměrná četnost v ČR: autobusová doprava: vlaková doprava: pracovní den: Špičky .….………………………………… 7 Sedla …………………………………….. 4 víkend: Špičky …..………………………………… 2 Sedla …..……….……………………….. 2 vlaková doprava: špičky …………………………………….. 2 sedla ………………….…………………. 1 špičky ………………………………….…. 1 sedla …………………………….………. 1

Standard použitý v analýze: Denní doba Počet párů spojů Pracovní den 4 Špičky 3 Ranní špička 5:30 – 8:59 2 Odpolední špička 14:00 – 17:59 1 Sedla Den 9:00 – 13:59 Večer 18:00 – 22:29 Noc 22:30 – 5:29 Víkend a svátek Dtto Docházková vzdálenost Cca 2 km (1,5 km vzdušná)

Počty obcí pod standard

Minimální standard: Denní doba Počet párů spojů Pracovní den 2 Bez ohledu na dobu 2 Víkend a svátek 1 Docházková vzdálenost Cca 2,5 km (2 km vzdušná)

Počty obcí pod minimum:

Zjištěný standard (spoje): Autobusová doprava: Pracovní den: Špičky .….………………………………… 7 Sedla …………………………………….. 4 Víkend: Špičky …..………………………………… 2 Sedla …..……….……………………….. 2 Vlaková doprava: špičky …………………………………….. 2 sedla ………………….…………………. 1 špičky ………………………………….…. 1 sedla …………………………….………. 1

Dotace do obslužnosti:

Návrh obecného standardu: Počet párů spojů: Pracovní den:……………………………………. 4 páry Víkend a svátek:……………………………….. 2 páry Docházková vzdálenost: Z obydleného území k zastávce:…………. do 2 000 m Ze zastávky k cíli ve veřejném zájmu:…. do 2 000 m Zastávka rychlíku: Počet obyvatel:…………………………………. 12 tisíc Min. počet výchozích linek aut. dopravy: 10 Minimální územní působnost této obce:… ORP

SBP Consult, Černá 8, 110 00 Praha 1 Další informace: Internet - www.sbp.cz: Redakčně upravená zpráva za rok 2005 Redakčně upravená zpráva za rok 2006 Na vyžádání: – Seznam obcí pod standard pro jednotlivé kraje Návrh dalších analýz dle individuálních požadavků SBP Consult, Černá 8, 110 00 Praha 1 mail: sbp@sbp.cz, tel. 224 934 473