Vznik JČP obchodní, s.r.o. Řešitel: Václav Pech Školitel: Prof. Ing. Jan Váchal, Csc. Bachelor of Bussines Studies 2004/2005 Institute of Technology, Sligo
Hlavní cíle projektu Oddělení obchodního úseku od Jihočeské plynárenské, a.s. (JČP) Vytvoření nové organizační struktury Personální zajištění nově vzniklé organizace
Důvody strategické změny Zákon 458/2000 Sb., tzv. Energetický zákon Nařizuje rozdělit do roku 2007 energetické společnosti na: –servisní –distribuční –obchodní V rámci přistoupení ČR do EU –podmínka začít otevírat trh s energiemi k do června 2007 –součástí otevření trhu je tzv. „unboundling“ – rozdělení
Představení JČP podnik veřejných služeb nakupuje, distribuuje a prodává zemní plyn (ZP) zajišťuje správu a rozvod plynovodní sítě oblast působnosti: jižní Čechy a Pelhřimovsko organizační strukturu tvoří představenstvo a odborné úseky (Nákup a prodej ZP, Prodej ZP a marketing, Ekonomika, Řízení lidských zdrojů, Správa majetku a služby, Služby IT, Právní služby, Strategický controlling, Distribuce ZP, Služby pro distribuci ZP, Metrologie)
Funkce personálního řízení ve společnosti JČP Personální administrativa Personální plánování a controlling Personální marketing Personální rozvoj Rozvoj společnosti
Organizační struktura obchodních úseků Manažer nákupu a prodeje ZP Nákup a Prodej ZP Vedoucí obchodu s VIP Obchod s VIP Vedoucí obchodu s CNG Obchod s CNG Obchodník JIH Obchod s velkými zák. Obchodník Sever Obchodník Východ Obchodník ZÁPAD Obchodní asistent Obchodní asistent
Manažer prodeje ZP a marketingu Prodej ZP a marketing Vedoucí regionu JIH Obchod JIH Obchodník OM ČB Obchodník OM ČB Obchodník OM ČB Obchodník OM ČB Obchodník OM PT, ČK Vedoucí regionu SEVER Obchod SEVER Vedoucí regionu VÝCHOD Obchod VÝCHOD Vedoucí regionu ZÁPAD Obchod ZÁPAD Vedoucí TC Telefonní centrum Vedoucí OÚ Obchodní účtárna Vedoucí marketingu Marketing Obchodník OM Tábor Obchodník OM Pelhřimov Obchodník OM Třeboň, JH Obchodník OM PI, ST Operátor 4 xÚčetní 3x Pracovník marketingu
Počet osob na úseku před změnou Počet zaměstnanců: –Vrcholové vedení (člen představenstva, manažeři) 3 osoby –Štáb (asistentka) 1 osoba –Nákup a prodej ZP 8 osob –Prodej ZP a marketing 24 osob
Organizační struktura po oddělení Jednatel 2 x Vrcholové vedení Manažer Nákup a prodej ZP Manažer Prodej ZP a marketing Právník Personalista Vnitřní auditor
Změny pro úsek Nákupu a prodeje ZP Nutnost zefektivnění činností Expanze mimo region dosavadní působnosti
Organizační struktura po oddělení Manažer nákupu a prodeje ZP Nákup a Prodej ZP Vedoucí obchodu s VIP Obchod s VIP Vedoucí obchodu s CNG Obchod s CNG Obchodník JIH Obchod s velkými zák. Obchodník Sever Obchodník ZÁPAD Obchodní asistent Obchodní asistent Obchodník Východ
Změny pro úsek Prodeje ZP a marketingu Nutnost zefektivnění činností Expanze mimo region dosavadní působnosti Marketingové produkty: –Smluvní partneři (externí spolupracovníci) –JČP Plus (komunikace prostřednictvím Internetu, SMS a telefonního centra)
Vedoucí OM Manažer prodeje ZP a marketingu Prodej ZP a marketing Obchod 1 Vedoucí regionu JIH Obchodník OM ČB Obchodník OM ČB Obchodník OM ČB Obchodník OM ČB Obchodník OM PT, ČK Vedoucí regionu SEVER Obchod 2 Vedoucí regionu VÝCHOD Obchod VÝCHOD Vedoucí regionu ZÁPAD Obchod ZÁPAD Obchodník OM Pelhřimov Obchodník OM Tábor Obchodník OM Třeboň, JH Obchodník OM PI, ST Vedoucí TC Telefonní centrum Vedoucí OÚ Obchodní účtárna Vedoucí marketingu Marketing Operátor 4 xÚčetní 3x Pracovník marketingu + 3 backoffice (zpracování)
Výsledek a implementace projektu Počet zaměstnanců: –Vrcholové vedení (člen představenstva, manažeři) 4 osoby –Štáb (asistentka, personalista atd.) 4 osoby –Nákup a prodej ZP 8 osob –Prodej ZP a marketing 23 osob Implementace projektu –Od poloviny pracovníci pro zpracování dat –Do konce roku 2005 změny na úseku Nákupu a prodeje ZP –Do konce roku 2005 zrušení 3 OM –Od vznik JČP obchodní s.r.o. –Od obchodní skupiny –Od poloviny pracovník pro zpracování dat –Do konce roku 2006 zrušení 2 OM
Děkuji za pozornost